Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Takker! Da stemte mitt inntrykk av at det ikke var så aller verst. Får se hvor mye det kommer til å plage meg :)
Edit: Og så får jeg håpe at VIF finner plass til meg nå, forstår at det er sånn det funker for tiden.

Jeg har hørt rykter om at du er ny spiss? Selv er jeg på vei inn som høyre back.
 
Anbefales for de som er interessert i noe annet enn ± 0,5 mm på kassen.:geek:
_20210525_135052.JPG

https://watchesbysjx.com/2021/05/rolex-chronergy-analysis.html
 
Reagerte på nøyaktig det samme.
Dårlig bilde på mobilen, så litt vanskelig å konkludere. :unsure:
Blåste opp bildet på Mac’en og pusherne ser også litt feil ut. Så synes jeg timemarkørene ser litt for brede ut. Usikker på om det er riper, eller om han har pusset glasset med majones? Hvis det er riper så er det vel neppe safirglass...:oops:
 
Den er jo nesten tilgjort skitten/slitt, knapt synlig hvilken klokke det er. Her bør Bjerke ringe godeste Herman for å tilby en sjekk og rens av klokken. Lukter vel litt for godt til å være sant her ..
 
Den er jo nesten tilgjort skitten/slitt, knapt synlig hvilken klokke det er. Her bør Bjerke ringe godeste Herman for å tilby en sjekk og rens av klokken. Lukter vel litt for godt til å være sant her ..
Man kan jo sammenligne denne med Herman sin... Som sagt mye som ikke ser bra ut :rolleyes:
Rolex.Daytona.Vingt_.Front_-768x1093.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: christoball
Skjønner at 1016 har en viss legendestatus, men skjønner ikke at folk betaler helt ville priser for 20+ år gamle rolexer. Har mer forståelse for at folk blar opp 120k for en 2021 sub enn at noen blar opp 100k for en 1998 sub som har kjipere materialer, skranglete lenke og lås, eldre urverk, mer slitasje både innvendig og utvendig og ble opprinnelig solgt til langt lavere utsalgspris enn de moderne urene. Det er rett og slett en drit dårlig deal.
 
Skjønner at 1016 har en viss legendestatus, men skjønner ikke at folk betaler helt ville priser for 20+ år gamle rolexer. Har mer forståelse for at folk blar opp 120k for en 2021 sub enn at noen blar opp 100k for en 1998 sub som har kjipere materialer, skranglete lenke og lås, eldre urverk, mer slitasje både innvendig og utvendig og ble opprinnelig solgt til langt lavere utsalgspris enn de moderne urene. Det er rett og slett en drit dårlig deal.
Det var først da jeg bladde opp for en godt brukt klokke med kjipe materialer, skranglete lenke og lås samt eldre urverk at jeg fant mitt foreløpige nirvana. Det gir meg mye mer enn noe rett fra pressa. Du ber kanskje om en rasjonell forklaring, det kan jeg nok ikke gi men kan si at det handler om gode følelser. Se ikke bort i fra at du endrer syn en dag ;)