Rolexcafé – løst og fast om Rolex

https://www.nettavisen.no/nyheter/s...-med-a-avslore-selges-i-norge/3423602158.html

Quelle surprise.

Stor etterspørsel og (kunstig...) begrenset tilgang gjør at markedet går bananas, og gjør det lønnsomt å legge litt mer energi i å lage fakes enn din typiske syden-Roleks.

Med tanke på hvor ofte endel av disse modellene ser ut til å flippes, kan det bli mye interessant krangling om hvem som skal du sitte igjen med svarteper. Sukk.
Hvem er denne ‘kjente personen’ som angivelig har solgt kopier? Har du peiling @Barry2812?

2BAB03B1-82A3-4079-9D5C-EE7337036DE0.png

Hmm er noe med de bokstavene sammen altså, uansett rekkefølge...

Vis vedlegg 139323

Yes, men virker som prisene er på vei nedover:) Kanskje vi kan takke Norges bank for det. Med styringsrente på vei oppover, så vil vel en allerede gjeldstynget befolkning prioritere og bo, kontra det å shoppe luksusvarer.
Satser på at bobla sprekker og invistorene dumper spikerstål for å unngå luksusfella, jeg er klar for mere vintage.

Vis vedlegg 139323

Yes, men virker som prisene er på vei nedover:) Kanskje vi kan takke Norges bank for det. Med styringsrente på vei oppover, så vil vel en allerede gjeldstynget befolkning prioritere og bo, kontra det å shoppe luksusvarer.

Hadde det enda vært så vel, jeg har dessverre ikke registrert at prisene er på vei nedover, men håper du har rett.
Jeg er redd de små rentehoppende som er spådd kanskje ikke er nok til å få en brukt submariner til under Retail på en stund ennå. Om renten ikke settes kraftig opp blir vel småhoppende utlignet av generell lønnsvekst?