Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Det er visst flere som har lest VG i dag...
aron.jpg
 
Få oss skinny jeans og tattis!!

Klar for en dag fysisk på jobb. Har noen fake tattiser fra jeg var barn, som nå er klistra på. Dressbuksa fra jeg gikk på ungdomsskolen sitter som et pølseskinn - perfekt. Kanskje den til og med får hull på knærne? Balletøft! Låner ei Ed Hardy-skjorte av en kompis. På lanken er en gammel Kermit. Den oser $penn. Høyre lanke får halve sykkelkjettingen. Herregud. Jeg kommer neppe til å overleve denne dagen. Enten sklir jeg og slår meg halvt i hjel, eller så drukner jeg.
 
Selv om jeg på mange måter savner de "gode gamle dagene" hvor det kun var klokke-interesserte som visste/skjønte hva man hadde på armen, så er det ikke overraskende at det nå har blitt slik. Jeg har feriert i sør-frankrike i mange år, og for 10 år siden så hadde jo "alle" rolex der. Husker en relativt ung servitør på en café påpekte hvor kul Rolex min kone hadde og gjorde henne oppmerksom på at hun hadde samme selv...

Husker også jeg syntes det var morsomt at man kunne gå inn til en forhandler i sør-frankrike og bli informert om at Submariner hadde minst 6 måneders leveringstid når det samtidig var hyllevare i Norge.. Jeg følte den gang at Norge hang skikkelig etter.

Det skal derfor betydelig mer enn dette til for å ta vekk gleden ved Rolex for meg.

Samtidig kan man ikke nekte for at jeg nå synes det er litt kjedelig at den 18 år gamle butikkansatte på g-sport har samme submariner på armen som meg... Og det blir unektelig fristende å skaffe seg noe litt mer "spesielt"!
Likevel er Submarineren førstevalget når det gjelder treningsøkt/tur i skogen eller noe annet som krever en tool-watch ;)
 
Nå som betakaroten, skinny jeans med iPad mini i lomma, feeete tøysko og Rolex går som hånd i hanske tror jeg jaggu det ramlet ned en forretningsidé i hodet mitt.

Designe ei litta nett lenke/kjetting i 904L-stål eller edelt metall med en plate. Denne festes på lenken. Platen kan graveres med prisen på klokka. Eller: GG, her handler du trygt! Tilbyr flere fonter, men jeg vil tro gotisk skrift kommer til å selge bra her. Det vil jo bli noen såkalte obligatoriske hairlines, men har vel 90% av klokkene som er tatt ut/hentet hos norsk AD MVA ok…

TRADISJON - PENGER - VERDISTIGNING
 
Tar hjemmekontor resten av dagen. Verneombudet sendte meg hjem, da jeg var en fare for arbeidsplassen.

Fra spøk til alvor: Hvor bittert det enn er med denne utviklingen, gir fars gamle Kermit uendelig glede på armen.
 
Har sett langt verre enn dette, uten at det var noe problem. Det store spørsmålet er hvor mye dette plager deg. Blir du usikker av strekket, så bør du gjøre noe.
Takker! Da stemte mitt inntrykk av at det ikke var så aller verst. Får se hvor mye det kommer til å plage meg :)
Edit: Og så får jeg håpe at VIF finner plass til meg nå, forstår at det er sånn det funker for tiden.
 
Redigert: