Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Hele tiltalen kan leses her - mest interessant fra side 9 og utover.
Krajisnik v CD Peacock Inc
 
Sorry folkens, må ut med litt aggresjon..:

Kjøpte min første rolex for 10 år siden, men er ferdig med alt fra Rolex for nå!
Er så møkk lei "statusen" den jævla klokka skal gi alt fra 19 åringer til drug dealere og folk som tar opp lån for å "tjene".
Mange vil vel ikke assosieres med merket lenger??

1. Dagens rolex-eiere (invistorer og andre halv-shady typer)

2. Oveprisede bruktklokker (alt fra 1995 36mm DJ uten service med uorg.lenke til 50 papp og sub til 160. Daytonaen i bildet mitt kjøpte jeg av TS goodguy for 53k i sin tid...)

3. Folk som "tar ut" klokker

4. Folk med en klokke hvor det skrytes av at den knapt er brukt og har plasten på når den selges

5. Folk som selger ubrukte klokker fra norsk AD med XX% påslag

6. Folk som byr meg 2015 pris på rolex og selger selv samme klokke til 20,000 ekstra samtidig

7. Falske klokker i omløp

8. Umulig å få tak i fra AD samt "tøffe" AD'er

...fra nå av blir det tudors, LLD og Oris!
 
Fabelaktige klokker. Helt usmakelig miljø rundt. Be på sine knær om å få kjøpe en turkis three-hander som du ikke får prøve? Nei takk. Tror Patek gjorde rett i å trekke 5711. Denne "invisteringa" ødelegger så sinnsykt for entusiastene.
 
Bare de tre første klokkene som kommer opp på finn hos meg nå;
2018 Zenith El Primero
2020 Omega Speedmaster
2011 Luminor Marina 1950 PAM 359

Alle koster 130-140k til sammen og dermed samme som en 2018 Nodate sub... for ikke å snakke om hulk...
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Nei, la oss ikke snakke om hulk. Fremdeles PTSD etter å ha sett videoer av svartebørshaier med kofferter fulle av grønne rolexer som de har invistert i før modellen ble trukket. Vil du ha en fin grønn klokke? Kjøp en Glashütte PanoMaticLunar. Så har du penger til overs til en 3861 speedy sapphire også.
 
Det var en innertier. Jeg digger explorern min, hatt den i årevis, men føler en viss belastning med å flashe selv om den går under de fleste radarer. Vil helst ikke assosieres med gjengen som beskrevet over. Om ikke rolex vil få et ytterliggere imageproblem i fremtiden bør de rydde opp i galskapen. Spennende å se om det dukker opp flere tilsvarende saker som den i US hvor AD har forsynt gråmarkedet over lang tid.
 
  • Liker
Reaksjoner: strandoe og HSR
Jeg visste ikke at vi gjorde oss ferdig med temaet i 2019. Forøvrig samme år som jeg kjøpte min første (og eneste) Rolex - en 116234 som jeg digger. Da kunne jeg faktisk velge mellom et par DJ i butikken. Vet ikke hvordan det er nå. Det har nettopp kommet avsløringer om en amerikansk AD som selger til gråmarked også, så rimelig hot topic. Men det er bare min mening.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
Slett/flytt innlegget om det er i feil kategori.

Er det flere en meg som liker å synse i hvordan utsiktene til Gmt master 2 i full everose og two tone ser ut i fremtiden? Misforstå meg rett, jeg elsker klokkene som de er i dag :) Jeg spør her fordi jeg har en genuin klokkeinteresse, har heller ikke så mange venner/familie på privaten jeg kan diskutere klokkerelaterte ting med. Har et inntrykk av når man nevner Rolex på klokkeriet, så er majoriteten av svar negative. Det er ikke en slik diskusjon jeg ønsker.

Jeg er fullstendig klar over ingen kan se inn i fremtiden, men jeg finner det interessant å mikse og trikse med ideer:)

Gmt’n har 70 års jubileum i 2025, prøv å se for dere desse godbitene;
-Stål & roségull / Full roségull med jubilee lenke, og en lignendes ‘sjokolade skive’ som Yacht master 40 i stål & rosé blir levert med. Blir spinnvill tanken. :love:

Legger ved bilder av skiven og lenken som et eksempel, bildene er tjuvlånt fra nett.

Hva tenker dere? :giggle: Vis vedlegg 233999Vis vedlegg 233997

noe sånn som denne da, ish,,
7036B28D-8849-4381-82D3-5BE866FA10C9.jpeg
 
Synes å huske at i 2019 var det kineserne som fikk skylden for å støvsuge markedet,
 
Men fortsatt verdens beste masseproduserte ur til daglig bruk. Min «beater» er en Datejust stål og rødt gull (den kombinasjonen er ikke helt vanlig) fra 1974.
Flott velbrukt klokke!
Hva tittelen beste masseproduserte ur angår så er det bla kanskje noen Omega fanboys som vil si seg uenige. Har du noen tanker om Omegas METASgenerasjon urverk?
 
  • Liker
Reaksjoner: Henrik C
8. Umulig å få tak i fra AD samt "tøffe" AD'er

Ser den, artig å bli ghostet av AD (Bjerke) etter man bekrefter en bestilling hos dem.

Se for deg noen som helst bransje som kunne holdt på slik når de selger varer til sekssifrede beløp.
 
  • Liker
Reaksjoner: HSR
Sorry folkens, må ut med litt aggresjon..:

Kjøpte min første rolex for 10 år siden, men er ferdig med alt fra Rolex for nå!
Er så møkk lei "statusen" den jævla klokka skal gi alt fra 19 åringer til drug dealere og folk som tar opp lån for å "tjene".
Mange vil vel ikke assosieres med merket lenger??

1. Dagens rolex-eiere (invistorer og andre halv-shady typer)

2. Oveprisede bruktklokker (alt fra 1995 36mm DJ uten service med uorg.lenke til 50 papp og sub til 160. Daytonaen i bildet mitt kjøpte jeg av TS goodguy for 53k i sin tid...)

3. Folk som "tar ut" klokker

4. Folk med en klokke hvor det skrytes av at den knapt er brukt og har plasten på når den selges

5. Folk som selger ubrukte klokker fra norsk AD med XX% påslag

6. Folk som byr meg 2015 pris på rolex og selger selv samme klokke til 20,000 ekstra samtidig

7. Falske klokker i omløp

8. Umulig å få tak i fra AD samt "tøffe" AD'er

...fra nå av blir det tudors, LLD og Oris!

Dette svir, men du har selvfølgelig helt rett. Merket er i ferd med å bli slik som Louis Vuitton-vesker har blitt. Brukt av alt fra Frognerfruer til Rom-folk og hasjselgere(uten å sidestille sistnevnte), i både ekte og falske utgaver. Og all hypen, og alle profittjegerne, er i ferd med å gi meg fullstendig avsmak fra hele merket. Jeg sitter selv på tre Rolex, men vurderer nøye hva jeg gjør med dem. Mulig jeg beholder 5513. Det gir bedre smak med vintage enn de mest hypa modellene.
 
  • Liker
Reaksjoner: HSR