Rolexcafé – løst og fast om Rolex

giphy.gif
 
Rart dette her,

"Pre 2016" så var det årvisse prisjusteringer på Rolex på ca +7% Derav holdt prisene på brukte Rolex seg veldig godt, siden bruktprisene da gjerne var en viss prosent under den gjeldende ny-pris for et tilsvarende ur.
Alle som eide et ur "over" to-tre prisoppganger, fikk således igjen det samme eller mer enn de selv hadde betalt for uret - og alle var glade.:)

"Post 2016" så har det ikke vært noen prisoppganger, men Rolex sin produksjon har gått ned/stagnert i et marked med økt etterspørsel og dermed åpnet opp for et overopphetet andrehåndsmarked - og "alle" er sure:mad::(

Tror uansett at det over et lengre perspektiv, at det skal godt gjøres å klare og "tape" på et kjøp av et etterspurt luksus produkt som Rolex. Dette siden ny tilsvarende vare er vanskelig tilgjengelig - enten fordi ny vare er langt mer kostbar enn brukt, eller er rett og slett vanskelig å få tak i som vi ser akkurat nå.

Tror dette er mer opplagt enn at aksjemarkedet over tid skal være mer lønnsomt enn bankinnskudd, bare fordi det "alltid" har vært slik.

Div. teorier om SS Sport Rolex her..;)

https://www.fratellowatches.com/you-asked-us-no-stainless-steel-rolex-watches-available/
 

Så ventetiden for en ny BB58 er altså rundt ett år hos norske forhandlere? Fillern...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan
39mm? Altså en BB58?
Med hvitgullmarkører og blå (?) bezel!
Perfekt! Litt mye farger på skiva...
Basert på lugs, krone og de øvrige proporsjonene ser den ut til å være en variant av standardversjonen på 41mm, såvidt jeg kan se.
 
Er det blitt venteliste på exp1 ref @Fredrik4628 sin annonse?
Var ikke noen av stedene jeg var i kontakt med tidligere i sommer...
Vis vedlegg 108868

Vet ikke, men tror den må bestilles? Jeg har ikke sett den i noen vinduer i det siste hvertfall. Nå skal det sies at jeg ikke besøker så mange AD’er at det gjør noe.
Anyway, så er den uansett ny og selges med rabatt kontra nypris/kjøpspris.