Rolexcafé – løst og fast om Rolex

116655. Den mest anvendelige og behagelige Rolexen jeg har eid. Forstår ikke hvorfor "alle" flipper denne så raskt?
IMG_0791.JPG
 
Jeg kan glede deg med å innfri i god tid før fristen.

Men først noen kommentarer om selve klokken:
Den nye Sea Dwelleren er en klokke helt etter mitt hjerte. Om jeg skulle kjøpt min første Rolex i dag og denne hadde vært tilgjengelig hos AD er det svært sannsynlig at jeg hadde slått til.
Elementer som tiltaler meg er Sea Dweller med cyklops, den har det nye 3235-verket (nytt i 2015) med bl.a. 70 timers gangreserve, og diameter (43 mm mot Sub 40 mm) som er perfekt for meg.

Vel, nå er den ikke tilgjengelig på en stund, så jeg har gått til det skritt å sette meg på venteliste for i hvert fall å få muligheten til å kjøpe når jeg når til topps på listen. Om et år eller to, jeg vet ikke.

Men skulle man ha sett, nå har det kommet et tilbud (om en helt ny og ubrukt) her på sonen.
Til 115 K, mot listepris 101 K.
Jeg ble faktisk overrasket over den prisingen, som i mine øyne var relativt nøktern. For egen del ender det nok med at jeg tar tålmodigheten til hjelp og venter.

Men jeg skal strekke meg til at det ikke hadde vært absolutt umulig å vurdere å slå til på tilbudet. Sea Dwelleren er såpass forskjellig i egenskaper og utseende fra andre Sea Dwellere at den forsvarer ekstra prising når ventetiden er lang.

Jeg tipper faktisk at om selgeren har litt tålmodighet er muligheten for høyere pris klar til stede.

På generell basis må jeg legge til at jeg på ingen måte lar meg forarge over at eiere av ettertraktede modeller prøver å få maks pris (uansett hva den måtte være) ut av salget.
Men jeg har definitivt undret (ikke forarget) meg over hva noen er villige til å betale.

Den nye SD43 med 3235-verket og tilhørende kvalitetslenke er utvilsomt en vellykket oppgradering av Rolex "toolwatch" Har fulgt med på utvalget og priser på modeller 1665 og 16660 (spesielt med matt skive) over tid. Her har man ingen tid å miste ser jeg.....snart har alle som legges ut for salg internasjonalt passert nyprisen på SD43.Internasjonalt priset der fortolling kommer i tillegg. Dette blir etter hvert kostbare drømmer å realisere.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Frik
Prøvar å gjere litt due diligence rundt kjøp av vintage Rolex Datejust, men det er mykje rart der ute. Er det nokon som har eit stalltips om ein definitiv guide til denne modellen, om noko slikt eksisterar? :)

Fekk prøve ein ny twotone DJ41 med fluted bezel på jubilee hjå AD på Schiphol for litt sida, og blei forelska med ein gong, men €9700 er meir enn eg har i fuck-you-money per idag. :confused:
 
Noen som vet omtrent hvor ofte norske AD'er får leveranser fra Rolex? Venter utålmodig på ny klokke :)