Rolex Submariner vs. GMT-Master II vs. Explorer 2

Rolex sitt lanseringsfoto av 16610LV var med lugholes viser det seg. Ref. VRF: http://www.network54.com/Forum/2075...tte+Vert)+-+The+'true'+anniversary+Submariner

Personlig kunne jeg solgt alt skrotet og levd lykkelig med 5-sifret LV. Perfekt Rolex.

16610LV_Mark_0_0.jpg


Egen LV i hagen for 2 uker siden (uten lug holes, da):

15046796_225614624528200_4163460018781290496_n.jpg
Pen 5512!!
Hold den under lampa :D





;)
 
Som @Perilei nevner så er det litt mer fleksibiltet på sub, men på GMT så har man også mulighet å variere inn eller ut. Hater selv når en lenke er akkurat for liten eller for stor (etter at man har justert fjernet/lagt til ledd/halvledd i kombinasjon med hakkene i spennen) - men så lenge man treffer der, og på GMT treffer så lengen sitter OK med justeringen "innerst" så fungerer det veldig bra å midlertidig utvide den når håndleddet er litt større eller klamt.

Suben kjennes større og tyngre ut enn GMT, trolig mest fordi baklokket er tykkere og den blir noe mer "topptung". Det har nok mest å si for de med tynne håndledd. Derfor vil jeg si som @Perilei at GMT totalt sett er mer komfortabel. Men det er totaliteten som bør avgjøre valg av klokke, både utseende, funksjon og komfort. BLNR er hakket mer bling, spennende og ikke fullt så vanlig som sub. Og hvis man først skal ha sub ville jeg gått for en eldre utgave, 14060M 2-liner for mer komfort, 14060LV, eller en vintage.. Jeg har flere suber, og 114060 blir brukt minst. Samtidig er det en klokke man kan bruke når som helst til hva som helst, og som alltid føles magisk på armen når man ikke har brukt den på en stund... ;)

Anbefaler uansett å prøve, helst i en lengre periode. Sikkert mulig å få teste, kanskje til og med låne en klokke en dag eller tre av noen snille medlemmer her på forumet, spesielt om du har noe å bytte mot. :)

Har sett endel bilder for å sammenlikne, men er noe med inserten til GMT og de store nye tallene som får den til å virke større. Jeg er fan av en slankere kasse, og grunnen til at jeg vil ha 116610 er glidelock som ikke er på eldre modellene. Blir faktisk mer og mer oppslukt av BLNR fra bildene så er mulig jeg må gå for en slik og heller ha litt mindre spenn av justering.

Takk for tips, og gjerne legg ut nye bilder ;)
 
Dessuten så forvrenger et mobilkamera ganske så mye på den korte avstanden, så størrelse kan se helt snodig ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Harlequin
Fått sett på en SD og sammenliknet litt. Rart at man ikke klarer å få til bra bilder.
 

Vedlegg

  • IMG_5739.JPG
    IMG_5739.JPG
    171,6 KB · Visninger: 0
  • IMG_5738.JPG
    IMG_5738.JPG
    173,9 KB · Visninger: 0
Bra tråd og fine klokker. Jeg hadde personlig godt for Daytona da jeg liker skiven bedre. Spesielt submariner er noe "alle" har, så jeg ville heller godt for en litt mer sjelden variant.
 
Fant igjen denne fine tråden:)
Er disse 3 klokkene for like å ha i boksen samtidig eller utfyller de hverandre....(Tenker at de såpass forskjellige at det kan funke...)
Hvordan opplever du explorern på hånda sammenlignet med suben, føles den myye større @Zawatch ?
 
Fant igjen denne fine tråden:)
Er disse 3 klokkene for like å ha i boksen samtidig eller utfyller de hverandre....(Tenker at de såpass forskjellige at det kan funke...)
Hvordan opplever du explorern på hånda sammenlignet med suben, føles den myye større @Zawatch ?
Nei, de er absolutt ikke for like til å ha i boksen.. :)

Men kommer jo litt ann på hva du ellers har og hvor "spredd" samling du ønsker.
Men det går jo ann å kjøpe en hvit explorer så får du litt variasjon, spesielt om du har flere med sort skive. Har selv ikke Explorer II lenger, jeg klarte aldri å slå meg til ro med at den var i største laget for mitt spinkle håndlett på ca 16.5cm. Men var også utrolig glad i den hvite som jeg også hadde en periode :)
 
  • Liker
Reaksjoner: allak og Grendel
Nei, de er absolutt ikke for like til å ha i boksen.. :)

Men kommer jo litt ann på hva du ellers har og hvor "spredd" samling du ønsker.
Men det går jo ann å kjøpe en hvit explorer så får du litt variasjon, spesielt om du har flere med sort skive. Har selv ikke Explorer II lenger, jeg klarte aldri å slå meg til ro med at den var i største laget for mitt spinkle håndlett på ca 16.5cm. Men var også utrolig glad i den hvite som jeg også hadde en periode :)

Ja, jeg har bare sorte skiver fra før så tanken om polar har streifet med. Nå har jeg nøyaktig like store(små) håndledd som det du har, så har selv fryktet størrelsen litt. Får håpe den krymper med ny modell i 2021;) Vurderer også en DJ 36mm....

Apropos håndledd str, hva er dine favorittklokker?
 
Ja, jeg har bare sorte skiver fra før så tanken om polar har streifet med. Nå har jeg nøyaktig like store(små) håndledd som det du har, så har selv fryktet størrelsen litt. Får håpe den krymper med ny modell i 2021;) Vurderer også en DJ 36mm....

Apropos håndledd str, hva er dine favorittklokker?

Må nesten bare prøve de ift håndledd.
Gmt Batman er en av favorittene, sitter veldig fint på håndleddet. Brukes litt lite pga bling faktor, men dog.. Av favoritter generelt, i tillegg til Batman så er det forrige generasjon sub 14060 som brukes mest, samt 5513 og kermit er hakket kulere, men selvsagt vanskeligere å få tak i. Og Smurf er fantastisk, og flere burde ofre 3-4 andre klokker fra boksen til fordel for den.. :)

EDIT
Må legge til at Tudor Black Bay 58 seiler opp som en av favorittene også, og koster underv det halve!! Spesielt for oss med litt mindre håndledd!

IMG_20200422_123327.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: allak og bragemann
Enig i at batman sitter perfekt på håndleddet :)
Artig at du også har bb58, den har jeg også sterkt oppe til vurdering;)