Rolex Submariner date vs. No date

Date or no date? That's the question

• Date

Stemmer: 81 45,3%
  • No date

Stemmer: 98 54,7%

• Antall stemmer
    179
Kjøpte ein 114060 for 2 uker siden, og kjenner eg savner dato. Er det nokon som har erfaring med dette, og kan trøste meg med at det vil gå over?

Kjøpte ein 114060 for 2 uker siden, og kjenner eg savner dato. Er det nokon som har erfaring med dette, og kan trøste meg med at det vil gå over?

Min ubetydelige erfaring er at man enten har en Sub Date LN/SD, eller Sub ND + LV/LB/GMT/ExplorerII etc.

Litt i samme situasjon - lenge hatt 116710/116610, men har nå 114060, riktignok pluss en annen med dato. Men uansett. Jeg ble vel egentlig heller overrasket over hvor lite jeg savnet dato når jeg har 114060 på håndleddet. Men klart, hvis du føler deg som Tom Hanks i Cast Away uten dato, så bør du vel bare selge 114060, og kjøpe 116610 ;)

Kjøpte en 14060M for ikke alt for lang tid tilbake, og det var j.... uvant å ikke ha dato. Alle mine andre klokker har dato, og med sub´n på armen fant jeg fort ut hvor ofte jeg faktisk, helt ubevisst, sjekket dato på klokka. Men, det gikk gradvis over, og jeg fant ut at tilgang til dato finnes tilgjengelig mange andre steder. Mao - gi det litt tid, så er det intet savn, kun en vane.
Litt mer komplisert er det om man veksler hyppig mellom en med dato, og en uten. Da tar det litt tid å venne seg til det, men det går faktisk det også. Det blir litt det samme som å disponere to biler man hyppig veksler mellom - der en har automat og en har rørepinne. Et helvete den første tiden, men etterhvert faller det seg helt naturlig i det man er på plass i setet.

• Liker
Reaksjoner: Tiff