Rolex Submariner Appreciation tråd

Mye bra her nå. En skikkelig drool-tråd
clap.gif


En enkel 16800
photo-4.jpg

Ha ha ha - en meget enkel 16800 ja :D

Frode.
 
Min første sub

Husker godt følelsen av å hente ut min første Submariner i 1990, den var i gull/stål med serti skive.
Hadde da en god bekjent hos Bjerke som fikk ordnet en serti skive til meg (fra en helgull) og jeg var rimelig kry og vi var uadskillelige. (Watch winder var for meg ukjent og klokken var på armen også på natten). Etter noen gode år ville skjebnen det slik at våre veier måtte skilles og savnet var stort i mange år.
Et utsøkt eksemplar (-91 modell og nyservet) dukket opp på markedet nylig og ble kjøpt inn. Klokken var like flott som jeg hadde husket, men...............
kjærligheten hadde nok gått over allikevel (eller kanskje for at smaken var endret etter over 20 år ?) så jeg legger den nok ut til uken for å prøve å få byttet den mot en 116610LN som er mer etter min "smak" idag. (blitt vant til større klokker)

Submarinergssertiskive640x361.jpg
 
Nydelig diamantskive, Timewarp. Jeg skjønner at man kan bli litt lei denne looken, men som en Sub nr 2 eller 3 er den utrolig lekker ;)

Personlig har jeg en softspot for den grå ("slate") sertiskiven. Helt nydelig! Dette hadde jo vært en ypperlig sommerklokke for poolen og stranda :D Jålete, ja vel. Men deilig, deilig!

DSC03421.jpg


rlx2.jpg


P1010157.jpg
 
Hadde Jonny på døra akkurat, fikk sett på hans 16613 med sertiskive. Latterlig (fin) sommerklokke :D Jeg har faktisk lyst på den! Men kanskje ikke så mye som Pateken jeg også så på. Men så var det Daytonaen da ...
 
Sett en 11610 med slate sertiskive før? Vel, nå har du det ;) Artig mod.

stahlmitsertizbsilber.jpg