Rolex Submariner Appreciation tråd

Mine

WP_000688.jpg
 
16600 "Rat look"

Herlig kit det der Mathfjeld og gratulerer til BreitlingEmergency med nytt gammelt.
Har lekt meg litt med Sea-Dwelleren`n idag. Håper OP syntes det er greit at jeg poster SD bilder i tråden...

IMG_8380.jpg


IMG_8391.jpg


IMG_8375.jpg


IMG_8367.jpg


Klokken har fått montert et matt bezel-insert uten perle og en "custom" nato laget av
en hake-stropp fra en gammel pilothjelm.....
 
problemet med rolex sub er at resten av samlingen mister litt av gnisten. Konverteringen er nå komplett. Faen og.
 
problemet med rolex sub er at resten av samlingen mister litt av gnisten. Konverteringen er nå komplett. Faen og.

Problemet med Fight Club er jo at "...after fighting, everything else in your life got the volume turned down" ;)

ChristianN skrev:
Fyi - den effekten kan skje videre også . En AP får Rolex til å fremstå som ganske røff i kantene feks..

Er ikke hele poenget med AP at den skal være røff i kantene, i hvert fall ha røffe kanter men med konge finish? :)
 
Er ikke hele poenget med AP at den skal være røff i kantene, i hvert fall ha røffe kanter men med konge finish? :)

Hehe, ikke så bokstavlig da ;).

Poenget er vel at man kan ta en horologisk reise som gjør at man tidvis får noen småskrudde ideer om hva som er fornuftige mengder penger å bruke på klokker :rolleyes:
 
Poenget er vel at man kan ta en horologisk reise som gjør at man tidvis får noen småskrudde ideer om hva som er fornuftige mengder penger å bruke på klokker :rolleyes:[/QUOTE]

Hvor reisen i seg selv er hele gleden, uten å ane noe som helst om hvor den ender.
 
Hvor reisen i seg selv er hele gleden, uten å ane noe som helst om hvor den ender.

Dostojevskij sa vel noe ala "Lykke ligger ikke i selve lykken, men i strevet etter å bli lykkelig." og jeg tror vi kan si at det også kan gjelde for klokkemani ;)

Var egentlig dette sitatet fra Idioten jeg var på jakt etter, men synes det overnevnte fungerte ganske bra også. Men siden jeg først fant dette uten å måtte gå til bokhyllen kan jeg jo ta det med her uansett:

"It wasn't the New World that mattered ... Columbus died almost without seeing it; and not really knowing what he had discovered. It's life that matters, nothing but life — the process of discovering, the everlasting and perpetual process, not the discovery itself, at all."
 
Fyi - den effekten kan skje videre også ;). En AP får Rolex til å fremstå som ganske røff i kantene feks..

Det er veldig sant, Christian. Har man hatt (eller håndtert) en AP er Rolex ikke det samme etterpå.

Men om man anser Rolex som tools så går det greit ;)