Rolex Submariner Appreciation tråd

Denne glir vel glatt inn her:

P3160067-2_zps2c517f57.jpg


Frode.

Kom du fra Madrid til Amsterdam med klm forrige uke? På rad foran meg så jeg en modda sub med rød sekundviser ;) spottet forøvrig et duainvis sub og gmt er på samme flight...
 
Hmmm, hva er dealen med den røde visern? Skjønner jo at den er synlig med den rød fargen, men er det noe spesial edition greier eller en mod? :) Jeg liker det.
 
"That information will be given on a Need To Know basis only"!

Tror nok at du må ta AD'ene i kongeriket for deg. De aller fleste vil ikke gå med på en mod. Men under gitte betingelser lar det seg nok gjøre.

Frode.

Hehe, skjønner. Takk for svar:)
 
Hei alle sub-venner:)

Fikk plutselig og uventet min første sub i går! Også begynte min fire måneders pappa-perm! Hva er vel mer naturlig enn å feire med østers, hjemmelagd sushi og champagne? :p

DSC_0124_zps8a653ab2.jpg


Også har jeg noen spørsmål til dere Sub-entusiaster, prøvde å spørre i utboksingtråden, men fikk ikke svar, prøver på mine nerde-spørsmål om 14060M (spesifikt til denne modellen, ikke Rolex generelt) her:
- Når kom RBR?
- Når kom Paramagnetic blue Parachrom hairspring? En, for meg avgjørende viktig duppetitt, kjenner virkelig forskjell??? (ironi).
- Når kom de nye boksene?
- Når kom COSC-merkaringen på skiva?
- Har det vært andre endringer på 14060m-en enn dem nevnt ovenfor? Dial, tekst, etc?

Google gjør meg sprø ift sub, altfor mange treff...
 
@gmortens Etter hva jeg forstår så kom cosc-merkingen på skiven og rolexrolexrolex inngraveringen samtidig i 2008. Jeg er ikke sikker på om 14060m har denne blå balansefjæren, husker å ha lest et sted at den ble brukt i 3130 verk produsert etter 2008, men er ikke sikker.

Den største forandringen som har skjedd med 14060 var vel i 1998 når Rolex oppgraderte fra 3000-verket til 3130, som bla. hadde ny bro og større balanse. Jeg er ikke helt sikker, men mener at det var etter denne oppgraderingen at m'en i 14060M ble lagt til i referansen (m for modification?).

Vet ikke når de nye boksene kom dessverre.

Kjekt å se at du koser deg med suben! :)
 
Redigert av en moderator:
@gmortens Etter hva jeg forstår så kom cosc-merkingen på skiven og rolexrolexrolex inngraveringen samtidig i 2008. Jeg er ikke sikker på om 14060m har denne blå balansefjæren, husker å ha lest et sted at den ble brukt i 3130 verk produsert etter 2008, men er ikke sikker.

Den største forandringen som har skjedd med 14060 var vel i 1998 når Rolex oppgraderte fra 3000-verket til 3130, som bla. hadde ny bro og større balanse. Jeg er ikke helt sikker, men mener at det var etter denne oppgraderingen at m'en i 14060M ble lagt til i referansen (m for modification?).

Vet ikke når de nye boksene kom dessverre.

Kjekt å se at du koser deg med suben! :)


Takk for svar!

Har et inntrykk av at oppgraderinger Rolex gjør ikke alltid skilles like tydelig med eks modellnummerendring. M-en var jo tydelig med nytt verk. Ser muligens ut som boksene og ny balansefjær og RBR på flere modeller i 07-08.

Og ja, koser meg mer med denne enn de fleste andre klokkene jeg har eid, tror det er fordi den minner om min første Rolex, som jeg hadde i 15år, Date 15200. Enkelt design som fremhever klarhet i kvaliteten!
 
Redigert av en moderator:
Forsøker å laste opp et bilde av min nye klokke. Veldig fornøyd med den!:)
image_zpsee2afce2.jpg


Ikke verdens beste bilde, men duger vel som første upload:p
 
14060m på RubberB:

DSC_0253_zpsbec18ff0.jpg


DSC_0254_zpsc9796365.jpg


Oysterlenken er fenomnal, kjenner neste ikke at klokka er på hånda, og klokka er vakker på stål, så hvorfor RubberB?
1. Jeg har alltid likt gummireimer (eks Panerai, Bulgari, Aquanaut og Breitling)
2. Klokka får et enda mer sportslig uttrykk, og skiller seg da ut fra min GMT TTc som dressklokke
3. Bevarer skranglelenka/tunfiskboksstålet som jeg oppfatter som 14060m sin største svakhet
4. Klokken skiller seg litt, må være enda et hakk mer kjenner for å spotte hva jeg har (vanity)

Takk til @lobergen for hyggelig handel:)
 
Redigert av en moderator: