Rolex Oysterquartz - historie og bildetråd

Et annet spørsmål, klokken har stoppet og de skal ha ca 8000.- på Bjerke for å fikse den.
Er det noen prisforskjell på service og reperasjoner hos de ulike AD'ene i Norge? Eller er noen land billigere en andre?

Ble en oysterquartz 17000 på meg til jul. Min første "ordentlige" klokke.

Har tittet rundt både her og på nett over lengre tid for å lese meg opp. Har lenge siklet på en 116234, men da denne kom på markedet etter å ha lest på tråden her var jeg solgt.
IMG_0486.JPG

Et par bilder av min fars Oysterquartz.
Beaten up, litt møkkete og batteritom:oops: Men allikevel noe av det råeste jeg kan tenke meg.
Beskjed til far: Vask den, skift batteri og fortsett å bruk den som en beater:)

20170820_140653.jpg

20170820_140829.jpg

Redigert:
Morsom tråd.

Plukket opp denne i går:

3.jpg

Har aldri sett før annet enn på bilder - de er jo ganske sjeldne - men hatt lyst på en i mange år, og ble positivt overrasket over hvor annerledes den er, sammenlignet med vanlig DJ (litt støvete bilde):

2.jpg

Både lenke og kasse er mye mer kantete og skarpe, og ser nesten nyere ut, selv om sammenlignings-DJ er fra 2009, og denne er fra 1978 (MK1-skive :) ).

Nå har oppmerksomheten rundt disse steget litt i det siste føler jeg (også reflektert i priser), men jeg forstår ikke hvorfor det ikke er mye mer snakk om disse, da kombinasjonen av annerledes men gjenkjennelig design, historien rundt quartz-urverket, samt det begrensede antallet produserte enheter (i Rolex-perspektiv) gjør dem til noe ganske spesielt.

Slenger med et siste bilde med klokka på armen - får litt bedre inntrykk av lenken, og overgang kasse-lenke. På bilde ser den mindre ut enn DJ 116200, men følelsen på armen er at den bærer større:

10.jpg

Redigert: