Rolex Oysterquartz - historie og bildetråd

Fant dette bildet på nettet, vakker og ikke i så strøken stand som min, men uten tvil noe av det flotteste Rolex har laget spør du meg.
 
Ligger i kortene at jeg overtar en OQ med blå skive nå snart! Har også two-tone lenke i stål gull. Bør jeg beholde den eller selge den og kjøpe meg en ny Sub feks? Føler at OQ'en er så gammel at den er fet nå! La ved bilde:)
 

Vedlegg

  • IMG_7844.JPG
    IMG_7844.JPG
    134,8 KB · Visninger: 0
OQ er en unik klokke og personlig synest eg de er noe av det flotteste Rolex har produsert.
Sub er det mange av, OQ er det produsert rundt 25000 av totalt, altså noen få tusen med blå skive, absolutt verdt å ta vare på spør du meg.
Liker Submarineren min også, men hver gang eg tar på OQ slår det meg hvor vakker den egentlig er!
 
  • Liker
Reaksjoner: Kurt
OQ er en unik klokke og personlig synest eg de er noe av det flotteste Rolex har produsert.
Sub er det mange av, OQ er det produsert rundt 25000 av totalt, altså noen få tusen med blå skive, absolutt verdt å ta vare på spør du meg.
Liker Submarineren min også, men hver gang eg tar på OQ slår det meg hvor vakker den egentlig er!
Ja jeg liker den mye bedre når jeg fikk den på min egen arm enn når jeg har sett den på andre! Vurdere skifte til two two tone lenka i stål/gull siden bezel er gull.. Blir helhetlig og fint:) Denne har jo vært brukt hver dag, bør den poleres? Har skjønt det er delte meninger om polering!?!
 
Var så heldig å få tak i en som var nyservet hos Rolex, sjelden å finne blå for salg.
Det ligger en til salgs på chrono24.com i Tyskland til kr 38,000,- om du er på jakt.
 
Et annet spørsmål, klokken har stoppet og de skal ha ca 8000.- på Bjerke for å fikse den.
Er det noen prisforskjell på service og reperasjoner hos de ulike AD'ene i Norge? Eller er noen land billigere en andre?
 
Ble en oysterquartz 17000 på meg til jul. Min første "ordentlige" klokke.

Har tittet rundt både her og på nett over lengre tid for å lese meg opp. Har lenge siklet på en 116234, men da denne kom på markedet etter å ha lest på tråden her var jeg solgt.
IMG_0486.JPG
 
Et par bilder av min fars Oysterquartz.
Beaten up, litt møkkete og batteritom:oops: Men allikevel noe av det råeste jeg kan tenke meg.
Beskjed til far: Vask den, skift batteri og fortsett å bruk den som en beater:)

20170820_140653.jpg


20170820_140829.jpg
 
Redigert: