Rolex er definitivt harry

Artig diskusjon :D Jeg jobber i et miljø der ingen bryr seg om hva jeg har på hånden, adm dir har en Seiko og bryr seg filla om jeg har en Rolex eller IWC. Annet enn at de overbærende og høflig spør meg om klokkehobbyen innimellom på samme måte som jeg høflig forhører meg om sykkelentusiastene har syklet noen ritt. Harry eller ikke har ikke kommet opp en eneste gang.

Jeg er glad i å forhåndsdømme folk selv, men pleier å bruke bokhyllene som indikator i stedet for klokke. Det er langt mer presist. Mange mennesker der ute med mer økonomisk enn kulturell kapital, som nevnt i artikkelen i Aftenposten. Flere DVDer enn gode romaner i hylla, og nei, Wonderboy, vinbøker og faglitteratur teller ikke. Det verste jeg vet er folk som tror de er noe fordi de er pene i tøyet men som mangler den minimale kulturelle allmenndannnelse.

Sånn, der fikk dere mine fordommer også :) Betyr antageligvis like mye for de det rammer som stemplingen av Rolex som harry gjør for meg ;)

Jeg kunne pokker ikke ha sagt det bedre selv Anders!! Den satt som ei kule!!!

Ja, f.eks. for fruen til Johs. Lunde. Hun kjøpte en hos Askeland for ikke så lenge
siden...

Aha!! Så det var der den havnet. Hvorfor er jeg ikke overrasket? BTW: Johs selv har blitt fotografert med en 16613....

Uten sammenheng til Lunde forøvrig, siterer jeg: Det er bedre å være full, enn full av seg selv!

er vel harry jeg og. eier rolex og har lyst på en til. en explorer 2 er den våte drømmen om dagen,men får vel spare litt til først. forøvrig har jeg kjørt drosje også. sitter og tenker på den tiden da det var bedre og kjøre folk fra østkanten hjem enn folk fra vestkanten. hvorfor? bedre tips faktisk. hva folk synes er harry henger vel mye med hvor og hvordan man er fostret opp. disse ungdommene som kjører til strømstad på skjærtorsdag synes nok ikke de er harry,men de synes nok folka på bar på aker brygge er noen hovne bleier.personlig prøver jeg og ikke dømme folk før jeg har blitt kjent med de men det er ikke alltid like lett.

Jaha? Kjøpte hun den der? Jeg var på samme fly som Lunde m/familie forrige lørdag og prøve desperat å se hvilken klokke hun hadde på seg.. Forøvrig har han den samme enda :)

Forøvrig tror jeg det er et litt særnorsk fenomen at Rolex er "politisk ukorrekt".
I USA, Storbritannia, Frankrike og ikke minst Italia, regnes det som et tegn på god smak og ikke minst positiv sosial status.

I USA er det også positiv sosial status om dama de viser frem musa si, og det havner på trykk
I England er det sosial status å være sykt fisefin og nedlatende.
I Frankrike er det sosial status å ha dø mens du elsker med din skammelig unge elskerinne.
I Italia er det sosial status å pule horer til hverdags.

God visuell smak handler om evnen til å visuelt fremtre på en slik måte du selv ønsker å bli oppfattet. Man kan imho ikke kalle mink-kåpe for dårlig smak. Men om man ser noen måte opp med minkkåpe, joggesko og kansje sånn navle-topp under så blir det fort noe annet... Med mindre man da er på et pimp and hoe party, og dette da selvfølgelig er god smak i henhold til kontekst

Jaha? Kjøpte hun den der? Jeg var på samme fly som Lunde m/familie forrige lørdag og prøve desperat å se hvilken klokke hun hadde på seg.. Forøvrig har han den samme enda :)

Hun har flere svært dyre Rolexer. Det har for øvrig han også.

"Harry" et ord som ikke finnes i svenske språket og er vanskelig å oversette, men som jeg skjönnt det et ord som skall påvirke folk å synes att en spesiell individ ikke er akkseptert av den större folkemengden grunnet denne individ önsker frambringe sin individualitet (god smak eller dårlig smak)
Alltså indirekt påvirke noen å bli del av den grå massen:( og kun bli brukere av seiko og omega klokker

"Harry" et ord som ikke finnes i svenske språket og er vanskelig å oversette, men som jeg skjönnt det et ord som skall påvirke folk å synes att en spesiell individ ikke er akkseptert av den större folkemengden grunnet denne individ önsker frambringe sin individualitet (god smak eller dårlig smak)
Alltså indirekt påvirke noen å bli del av den grå massen:( og kun bli brukere av seiko og omega klokker

Ta deg en tur til Strømstad rundt påsketider, så får du et godt inntrykk av hva "Harry" er for noe ;)