Anders
Støttemedlem
- Medlem
- 18. jan. 2008
Artig diskusjon
Jeg jobber i et miljø der ingen bryr seg om hva jeg har på hånden, adm dir har en Seiko og bryr seg filla om jeg har en Rolex eller IWC. Annet enn at de overbærende og høflig spør meg om klokkehobbyen innimellom på samme måte som jeg høflig forhører meg om sykkelentusiastene har syklet noen ritt. Harry eller ikke har ikke kommet opp en eneste gang.
Jeg er glad i å forhåndsdømme folk selv, men pleier å bruke bokhyllene som indikator i stedet for klokke. Det er langt mer presist. Mange mennesker der ute med mer økonomisk enn kulturell kapital, som nevnt i artikkelen i Aftenposten. Flere DVDer enn gode romaner i hylla, og nei, Wonderboy, vinbøker og faglitteratur teller ikke. Det verste jeg vet er folk som tror de er noe fordi de er pene i tøyet men som mangler den minimale kulturelle allmenndannnelse.
Sånn, der fikk dere mine fordommer også
Betyr antageligvis like mye for de det rammer som stemplingen av Rolex som harry gjør for meg 
Jeg er glad i å forhåndsdømme folk selv, men pleier å bruke bokhyllene som indikator i stedet for klokke. Det er langt mer presist. Mange mennesker der ute med mer økonomisk enn kulturell kapital, som nevnt i artikkelen i Aftenposten. Flere DVDer enn gode romaner i hylla, og nei, Wonderboy, vinbøker og faglitteratur teller ikke. Det verste jeg vet er folk som tror de er noe fordi de er pene i tøyet men som mangler den minimale kulturelle allmenndannnelse.
Sånn, der fikk dere mine fordommer også