Rolex er definitivt harry

Artig diskusjon :D Jeg jobber i et miljø der ingen bryr seg om hva jeg har på hånden, adm dir har en Seiko og bryr seg filla om jeg har en Rolex eller IWC. Annet enn at de overbærende og høflig spør meg om klokkehobbyen innimellom på samme måte som jeg høflig forhører meg om sykkelentusiastene har syklet noen ritt. Harry eller ikke har ikke kommet opp en eneste gang.

Jeg er glad i å forhåndsdømme folk selv, men pleier å bruke bokhyllene som indikator i stedet for klokke. Det er langt mer presist. Mange mennesker der ute med mer økonomisk enn kulturell kapital, som nevnt i artikkelen i Aftenposten. Flere DVDer enn gode romaner i hylla, og nei, Wonderboy, vinbøker og faglitteratur teller ikke. Det verste jeg vet er folk som tror de er noe fordi de er pene i tøyet men som mangler den minimale kulturelle allmenndannnelse.

Sånn, der fikk dere mine fordommer også :) Betyr antageligvis like mye for de det rammer som stemplingen av Rolex som harry gjør for meg ;)

Er det ikke litt slik at -ingen liker Rolex til begynne med- men så blir du etterhvert "preget" av den harde kjerne her inne som sier at Rolex er "bossen"-og-skal-du-være-noe-her-inne-så-skaff-deg-rolex ???
Sier ikke at det er slik,men min oppfattning er slik...

Jeg likte ikke Rolex før jeg ble ordentlig kjent med merket. Jeg oppfattet det som "harry". Men, så ble jeg kjent med Rolex, deres historie og kvalitetsfokus og forelsket meg helt. Ikke minst i designet. Hva andre mener er meg revnende likegyldig ;)

Er det ikke litt slik at -ingen liker Rolex til begynne med- men så blir du etterhvert "preget" av den harde kjerne her inne som sier at Rolex er "bossen"-og-skal-du-være-noe-her-inne-så-skaff-deg-rolex ???
Sier ikke at det er slik,men min oppfattning er slik...

For min del er det omvendt.
Tidligere var det kun Rolex som gjaldt.
Så skulle jeg være så fin på det ved å bare ha noe som ingen kjente igjen.:roll:
Og nå har jeg innsett at det er helt akseptabelt å gå med Rolex igjen.;):cool:
Populariteten og antall samlere verden over sier vel sitt også.

Forøvrig burde man se ned på Patek også, om vi skal følge denne argumentasjonen. Det krever ingen fantasi å velge en Patek, kun et abonnement på DN (for reklamene) og nok penger. En krøsus med individuell stil burde vel strengt tatt velge Lange eller aller helst en one-off fra en independent watchmaker ;)

Jeg likte ikke Rolex før jeg ble ordentlig kjent med merket. Jeg oppfattet det som "harry". Men, så ble jeg kjent med Rolex, deres historie og kvalitetsfokus og forelsket meg helt. Ikke minst i designet. Hva andre mener er meg revnende likegyldig ;)

Artig svar......kjenner meg igjen litt der. Er selv i en glidende evolusjon mot faktisk Rolex....men Harry kimer ende i øret.....må nok ha litt lengre tid;)

Forøvrig tror jeg det er et litt særnorsk fenomen at Rolex er "politisk ukorrekt".
I USA, Storbritannia, Frankrike og ikke minst Italia, regnes det som et tegn på god smak og ikke minst positiv sosial status.

Er det ikke litt typisk for Norge at man føler at man bør be om "unnskyldning" om man har noe fint? (Dette gjelder nok ikke generasjonen født sent på 80-tallet og 90-tallet - "generasjon luksufellen" eller på Oslo Vest - sorry om jeg fornærmer noen)..

Om folk mener jeg er harry fordi jeg har Rolex, mens de selv kjører quartz-herk, så, ja..driter jeg i dem :)

Rolexus Illuminati te salutant

Hei,

Jeg heter Frode men du kan kalle meg Harry. For jeg er ganske Harry skjønner du. Egentlig er jeg trippel Harry. Men gjørr d någe? :cool:

Og snart blir jeg mest sannsynlig kvadruppel Harry. Det ser jeg virkelig frem til :grin:

Frode.

Flere DVDer enn gode romaner i hylla, og nei, Wonderboy, vinbøker og faglitteratur teller ikke. Det verste jeg vet er folk som tror de er noe fordi de er pene i tøyet men som mangler den minimale kulturelle allmenndannnelse.

Ha ha.:D

Du kan ha så mange Rolex'er du bare vil for meg. Men, har du EN Absolute Music CD i hylla di så er du ferdig i mine øyne...:p

Morsomt å lese TS-folkets meninger om bl.a. hvilke kriterier som legges til grunn for å sette enkelte i bås. :)

Jeg har muligens tatt feil av enkelte TS'er.... :cool:

Jeg har for lengst lært meg at å bås-sette personer slår ofte tilbake på en selv. Å ha en Rolex på armen eller ha ketchup på indrefiléten gjør ingen til "drosjesjåfør" eller lignende.

Ser i forumet at enkelte liker å fremheve sansen for ulike verdi symboler, og gjerne tilkjenne gi ulike ståsteder, men en skal da ikke stigmatisere dem for det?

Lurer på hvilken bås jeg er satt i som har klokken på høyre arm, tattoo av PAMlogo på armen og stjerner "svidd" inn på halsen? :D

God helg og snart,- god påske!!

Jeg sjønner faenmeg ingenting av denna tråden. Er Rolex harry nå liksom? Rolex??? Hæ??? Hadde de liksom solgt Rolex mitt på dyreste Karljohan om det var harry?? Handerre proffesorn vet faenikke hva han snakker om. Dagens klokke:

P4150052.jpg

Jeg lurer på om folk som syns Rolex er tacky, harry etc har en spesiell type rolex i tankene, kanskje spesielt helgull. Hvis du har f.eks en Explorer II med sort skive, hvor mange vil tenke over at det er en rolex før de er nærme nok til å lese ordet "Rolex"? Og hvor mange vil se den på avstand og tenke "HAAARRRYYYY"?