Rolex Daytona-tråden

IMG_1512.jpeg
 
Ser så mye mer elegant ut med slankere subdials og timemarkører.
Samtidig så ser den merkbart større ut, dessverre.

Litt snodig at 126508 ikke har den ekstra ringen rundt bezel som de andre 1265xx-modellene har.

@Hansaeng sin 10 av 10 ganger foran denne.
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ
Samtidig så ser den merkbart større ut, dessverre.

Litt snodig at 126508 ikke har den ekstra ringen rundt bezel som de andre 1265xx-modellene har.

@Hansaeng sin 10 av 10 ganger foran denne.
Den ekstra stålringen gjelder nok kun for de med keramisk insert. I likhet med de eldre fire sifrede daytonaene var det vel de med sort insert som hadde dette?
IMG_2567.jpeg
IMG_2566.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Samtidig så ser den merkbart større ut, dessverre.

Litt snodig at 126508 ikke har den ekstra ringen rundt bezel som de andre 1265xx-modellene har.

@Hansaeng sin 10 av 10 ganger foran denne.

Fikk ikke samme inntrykket, var der i helgen selv og prøvde den på. Selv så bar jeg min 116515 så jeg fikk holdt de opp mot hverandre. Eneste jeg kunne se forskjell på var subdials og timemarkørene. Form på horn (!) og størrelse på kasse klarte jeg ikke se noen forskjell på selv når jeg holdt de ved siden av hverandre. Satt igjen med et inntrykk av at forskjellene er større på bilder og andre sammenlikninger på nett enn irl… foretrekker 11-serien selv, men er nok farget av egne ur :oops:
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ og Genta
De har endret kasseformen på nye 126508 kontra 116508. Nye kassen ligner mer på den de hadde til 116518, om ikke det er den samme.
116508 hadde en annen kasse enn øvrige gullmodeller.
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ
De har endret kasseformen på nye 126508 kontra 116508. Nye kassen ligner mer på den de hadde til 116518, om ikke det er den samme.
116508 hadde en annen kasse enn øvrige gullmodeller.
Stemmer, nye kassen til 126500 vil vel bli tilnærmet lik om ikke identisk som 116515/18 og 19ln med symmetriske crownguards og krone og lugs som buer langs kassen. Er vel hovedsakelig bare med stålringen rundt bezelinserten som utgjør forskjellen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb og Genta