Rolex Daytona-tråden

Er dette en stål-daytona med skive fra de med litt edlere metaller? Må i såfall si det så meget lekkert ut, WG-versjonene har virkelig noen griselekre skiver å velge mellom. Tør man spørre hvor man går for å få gjort selve byttet? Antar AD'er ikke vil gjøre den slags arbeid.
Ja, den er virkelig lekker mot stål også. Det var ikke meg som fikk skiven byttet, men tror(?) de fleste AD bytter om du har, eller kjøper en annen skive.

Seriøst så vurderer jeg å bytte til den originale i sort før jeg selger og sparer denne skiven til jeg mottar den nye DaytonaC. Skiven er fantastisk ;)
 
Redigert:
Ja, den er virkelig lekker mot stål også. Det var ikke meg som fikk skiven byttet, men tror(?) de fleste AD bytter om du har, eller kjøper en annen skive.

Stemmer nok dessverre ikke (dessverre fordi det er så mange flotte skiver å velge mellom som faktisk passer i SS versjonen). De færreste ADer, om noen, bytter skiver som ikke er ment for den modellen. Dvs for SS så bytter de kun mellom svart og hvit. WG/YG/RG bytter kun mellom skiver som er ment for de modellene. Ingen ADer setter inn feks en WG skive i en SS modell. Men, i dette tilfellet så ble det utført av autorisert Rolex forhandler mot at det ble kjøpt et par nye Rolexer i samme slengen, og man gråt seg til det, så vidt jeg vet. Du får ikke engang kjøpt skiver som er ment til klokker i edelt metall dersom du ikke eier en slik klokke.
 
Redigert:
Stemmer nok dessverre ikke (dessverre fordi det er så mange flotte skiver å velge mellom som faktisk passer i SS versjonen). De færreste ADer, om noen, bytter skiver som ikke er ment for den modellen. Dvs for SS så bytter de kun mellom svart og hvit. WG/YG/RG bytter kun mellom skiver som er ment for de modellene. Ingen ADer setter inn feks en WG skive i en SS modell. Men, i dette tilfellet så ble det utført av autorisert Rolex forhandler mot at det ble kjøpt et par nye Rolexer i samme slengen, og man gråt seg til det, så vidt jeg vet. Du får ikke engang kjøpt skiver som er ment til klokker i edelt metall dersom du ikke eier en slik klokke.

Dette gjør vel egentlig @Rød sin klokken til en franken :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Dette gjør vel egentlig @Rød sin klokken til en franken :p

Et google søk på det (har lest mye om dette) viser at det ikke er tilfelle for hva flertallet mener. Det som går igjen er at det er trist at ikke Rolex utfører skivebytte mtp alle lekre skiver som passer. I tillegg har man jo orginal skive som enkelt settes tilbake.
 
Et google søk på det (har lest mye om dette) viser at det ikke er tilfelle for hva flertallet mener. Det som går igjen er at det er trist at ikke Rolex utfører skivebytte mtp alle lekre skiver som passer. I tillegg har man jo orginal skive som enkelt settes tilbake.
Og jeg er enig:) Derav :p

Samtidig er grensene er ekstremt vanskelige å definere. Dette er diskutert til det uendelige tidligere. Og jeg ønsker iallefall ikke å bruke denne klokken som eksempel på en franken-debatt, heller ikke å bruke denne flotte Daytona-tråden til å diskutere det.

Sålenge objektet som selges faktisk er det som beskrives så er det vel ett fett hvordan delene er satt sammen sålenge de er originale og prisen gjenspeiler dette.
 
Noen som vet ref. nr på denne skjønnheten?
Screenshot_2016-04-04-19-31-30_zpstp1znipm.png
 
Fantastisk flott. Første daytona jeg virkelig har lyst på. Var redd den var i hvitt gull, så ikke helt ut som ordinært stål, da blir vel prisen deretter også.
 
Noen som vet ref. nr på denne skjønnheten?
Screenshot_2016-04-04-19-31-30_zpstp1znipm.png

Takk for tips! Ser innmari flott ut! Gleder meg til å se den live, mulig jeg må kjøpe den og benytte den som vinterskive. En slags Smurfine:)

Til info: det er tre måter å skille stål og gull på, forskjeller i kasse og lenke:
(1) tachymetermarkørene er anderledes, tydeligere på gull og enklere på stål,
(2) kasseformen er anderledes, sees godt fra siden, på hvitt gull kurver kassa mer, som yacht-master og
(3) lenka sitter litt utover lugsa, også som yacht-master

 
Takk for tips! Ser innmari flott ut! Gleder meg til å se den live, mulig jeg må kjøpe den og benytte den som vinterskive. En slags Smurfine:)

Til info: det er tre måter å skille stål og gull på, forskjeller i kasse og lenke:
(1) tachymetermarkørene er anderledes, tydeligere på gull og enklere på stål,
(2) kasseformen er anderledes, sees godt fra siden, på hvitt gull kurver kassa mer, som yacht-master og
(3) lenka sitter litt utover lugsa, også som yacht-master


Klippet fra den andre Daytona-tråden

Kasseformnerding fra elendig fotograf :)

140 gr vs. 220 gr:




 
Redigert: