Rolex Daytona-tråden

I like it a looot!
35211BB4-B0A2-46D7-B6B2-E8C4CD8A4763_zpsfidp9pyc.jpg


Jeg leste nylig (i salgsannonsen til @Gin) at Bjerke tilbyr bytte av skive kostnadsfritt inntil ett år etter kjøp - er dette særskilt for Bjerke eller noe AD generelt tilbyr?
Steike for et bilde! Jeg blir helt matt over at jeg har kvittet meg med hvit Daytona to ganger (begge for å finansiere noe "sjeldnere", så OK, men savnet er der)

Skal inn igjen, så svaret på @Genta sitt spørsmål ser du over. Jeg har hatt sort stål også og den er nok mer maskulin eller røffere som jeg bruker å si. For meg er det noe spesielt med hvit, så ikke ta med din til Kristiansand, @Consigliere :)
 
Redigert:
Steike for et bilde! Jeg blir helt matt over at jeg har kvittet meg med hvit Daytona to ganger (begge for å finansiere noe "sjeldnere", så OK, men savnet er der)

Skal inn igjen, så svaret på @Genta sitt spørsmål ser du over. Jeg har hatt sort stål også og den er nok mer maskulin eller røffere som jeg bruker å si. For meg er det noe spesielt med hvit, så ikke ta med din til Kristiansand, @Consigliere :)

He, he - den blir selvfølgelig med :D

Jeg gikk også for hvit skive - IMHO er den mindre "busy" enn den svarte. Har egentlig fått øynene veldig opp for hvite skiver i det siste, det starter med innkjøp av en 216570 med hvit skive.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
I like it a looot!
35211BB4-B0A2-46D7-B6B2-E8C4CD8A4763_zpsfidp9pyc.jpg


Jeg leste nylig (i salgsannonsen til @Gin) at Bjerke tilbyr bytte av skive kostnadsfritt inntil ett år etter kjøp - er dette særskilt for Bjerke eller noe AD generelt tilbyr?
Tror dette er en av kundefordelene hos Bjerke.
PS! Jeg er nok verdens dårligste selger på min Daytona, får angst når det kommer en PM - tenker nok at den forblir hos meg;)
 
Det tok under 24 timer fra klokken var sendt til at jeg angrer.... Selv om jeg har en hvit også :confused:
Som tidligere sagt, så har du beholdt den fineste av 16520 variantene. Nå må du bare kjøpe deg en 116520 med sort skive så blir det bra;
Denne tråden fortjener å komme opp igjen og vil fremme følgende mening:

16520 (Zenith) med hvit skive er mye finere enn 116520 med hvit skive.
Dette pga. de sorte ringer på sub-dials har et herlig "Panda look" og gir bedre lesbarhet.
De smale markører kler den mykere stilen godt.
16520vs116520-2_Page_2.jpg


116520 med sort skive er mye finere enn 16520 (Zenith) med sort skive. Dette pga. de tykkere sølvfargede subdials og de større markører gir et mer "maskulint" og skaper et tøffere ur:
L1040365_modifi-1-1.jpg
 
Som tidligere sagt, så har du beholdt den fineste av 16520 variantene. Nå må du bare kjøpe deg en 116520 med sort skive så blir det bra;
Har sort skive til den andre også :rolleyes: Var veldig nær ved å få en 116520 med sort skive i 5711 dealen som kjøper trakk seg. Har egentlig lyst på en av hver modell. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: hagsve og Preacher
I like it a looot!
35211BB4-B0A2-46D7-B6B2-E8C4CD8A4763_zpsfidp9pyc.jpg


Jeg leste nylig (i salgsannonsen til @Gin) at Bjerke tilbyr bytte av skive kostnadsfritt inntil ett år etter kjøp - er dette særskilt for Bjerke eller noe AD generelt tilbyr?

Det bildet er helt rått! Fikk lyst på hvit skive:confused:

Satt på en Hirsch-rem. Praktisk sak, tåler vann. Men usikker på om Daytona stål kler denne?

 
I like it a looot!
35211BB4-B0A2-46D7-B6B2-E8C4CD8A4763_zpsfidp9pyc.jpg


Jeg leste nylig (i salgsannonsen til @Gin) at Bjerke tilbyr bytte av skive kostnadsfritt inntil ett år etter kjøp - er dette særskilt for Bjerke eller noe AD generelt tilbyr?

Har aldri "interessert" meg for Daytona. De har liksom ikke appellert skikkelig.. Før nå..

Så "tusen takk" for det.. :confused::eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: KlokkeKjell
Daytona! Daytona! Daytona! Tre ganger tre hurra: Hurra, hurra, hurra x 3!



Finnes det en flottere Rolex? Nei.

Til tross for at Daytona er en innnmari flott modell syns jeg bruktprisene på stålmodellene er i overkant stive om dagen... ti år gamle klokker prises til 85% av nypris på finn. Det synes som om markedet er enig med meg i at det er feil.