Etter å ha sett videoene om nye urverket i Land-Dweller, så er det absolutt en mer spennende modell enn ved første øyekast.
18 nye patenter hvor av 16 er i urverket.
Blir spennende å se hvor lang tid det tar før det nye verket drypper ned på andre modeller.
Nye Grand Seiko Spring Drive UFA ser også kult ut. Nå med en nøyaktighet på 20 sekunder i året.
Jeg trodde først Land Dweller var en aprilspøk - men dengang ei. På bildene syns jeg ikke designet imponerte, men den ser nok annerledes ut i virkeligheten.
Land-Dweller har tydelige nick mot Oysterquartz, men er det flere en meg som tenker at dette er et forsøk på å gå i strupen på markedet til Royal oak og Nautilus? Imponerende slank lenke og kasse, slik som Royal Oak og Nautilus var i utgangspunktet.
Land-Dweller slik den ble presentert nå er jeg enig at ikke får det til å rykke all verden, men jeg liker kasse, lenke og urverk.
Tenk 40mm med blå skive, få bort de arabiske tallene og vanlig besel. Da tror jeg vi har en fin klokke. (Da er det vel egentlig en ny Oysterquartz med automatisk urverk...)