Rimelig Casio - greit eller styr unna?

Medlem
16. juni 2019
Innlegg
16
Sted
Søndre Land
Regner med, etter å ha lest litt her inne at dette med billigklokker er litt av en brannfakkel. Nå har det seg slik at jeg har et klokkebudsjett begrenset til maks kr.2000,-. Har sett meg litt rundt, og av de mest kjente merkene, ser det jo ut til at Casio ligger greit an prismessig. Er på utkikk etter et "typisk" herreur i stål, vanntetning på 20-30atm og analog visning en mann i 50-åra kan se uten briller. Ser også at Orient har noen modeller innen mitt budsjett. Forslag mottas.
PS: Sitter i skrivende stund med en noe haltende Apple Watch på armen...
 
Jeg har hatt en Casio hengende på trekket til kajakken i 9-10 år. Saltvann, støt osv. Aldri vedlikeholdt. Kvalitet det.
 
G-Shock er jo helt konge.:)

Det @UJU sa!
Screenshot 2019-06-17 at 10.55.14.png
 
Joda, G-Shock er helt sikker bra klokker, men ikke helt "my cup of tea" Er mer over på noe sånt som dette. Ikke Casio, men et gammelt merke, og priset snilt. Red: Fant den til ca. kr. 1900,- på urverket.no

orient-mako III.jpg
 
Redigert:
DC2F61D4-EBAE-4AE3-8953-E8E9692A0904.jpeg
Hva med en Seiko Padi solar som bare tusler og går?
Lett lest, tåler litt vann, knall og fall uten å være helt i G-shock gata.
Jeg har en selv og vil påstå det er en knall klokke for lite kroner.
 
  • Liker
Reaksjoner: reim
Har opplevd at bezelen på Orient mako kan bli litt treg.
Mulig de har rettet opp i dette de siste årene, men man får jo litt hva man betaler for også da...:rolleyes:
Lenka er, som på de billigste Seiko'ene, helt krise.
 
All honnør til SKX, men i den prisklassen der hadde jeg valgt Quartz med mindre det er viktig/interessant med mekanisk.

Citizen har mye bra som lades med sollys
 
Regner med at den er rimelig stor på håndleddet @Fredrik4628 ?

Jeg tenke først og fremst hvilken variant av g-shock square. De ser ut til å være litt mer "anstendige" i størrelsen:)