Rimelig Casio - greit eller styr unna?

Et døgn med ny klokka har gått. Ser ut til at den sakker ca 10 sekunder på den tiden. Det er vel innafor, regner jeg med. Husk at jeg er vant med noe som til en hver tid går på sekundet. Men et annet «problem» er at jeg ikke tør å bruke klokka under de forhold jeg kjøpte den for. Som for eksempel i vann... Det går vel over etter en stund.
De som forstår seg på dette sier jo at man skal bruke klokka en måneds tid før man får riktig gange. Oljer skal sette seg osv. Men du skal nok ikke forvente veldig små avvik på et slikt urverk. Det er heldigvis slik at det er en sammenheng mellom pris og kvalitet. Likevel kan også rimelige urverk enkelt reguleres av urmaker til temmelig bra nøyaktighet, men altså først etter at det er gått noe tid.

Uansett, klokka di er kul, det blir bra dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dalton
Takk. Jo, jeg liker klokka, og noen sekunder med avvik i døgnet plager meg ikke. Mener å ha lest at såpass som 25 sek ikke er helt uvanlig. Ikke noe å problem å kikke bort på dab-radioen hver morra for å sammenligne. Det var ikke nøyaktigheten som gjorde at jeg la Apple klokka på hylla. Jeg hadde bare lyst på ei KLOKKE, ikke en masete elektronisk dings. Dessuten et lite statement til alle disse puls/treningsklokkene der ute.
 
Fin klokke :) den første mekaniske klokka jeg kjøpte til meg selv er en orient ray som jeg fremdeles bruker innimellom.
Kjenner meg igjen i å ikke ville ta med den nye klokka på tur i foreksempel havet. Det går over. Av erfaring så blir jeg bare mer glad i klokka etter den har fått blitt med på litt. Eller, så oppdager man om klokka "mangler" noe ;) (bedre lume, størrelse, etc.)
 
  • Liker
Reaksjoner: Dalton