Realisering av verdier (les: bare en klokke?!)

Medlem
11. juni 2008
Innlegg
1.162
Nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal selge unne alle salgbare ur i samlingen min, for å kunne kjøpe meg ett gromt ur.

Når det gjelder hvilke ur jeg tenker på så varierer det litt, men Rolex Sub er definitivt et alternativ. ;)

Jeg lurer på om det er noen av dere her som har gjort noe tilsvarende, og har dere i såfall angret i etterkant? Eller har dere tenkt tanken og avfeid den, og i såfall: hvorfor?

Hjelp!
 
Jeg har prøvd.
Begynte med noen billige Breitlinger osv. Tenkte at det var bedre med en dyr klokke
Det endte med at jeg satt med tre ur i sub klassen :)
Solgte disse og kjøpte veteranbil.

Skulle lissom klare meg med en billig klokke, etter en mnd satt det en Breitling for Bentley på armen.

Det er bare å innse at alle penger skal brukes på klokker uansett hvordan man tenker, samt at en dyr klokke er ikke nok. Man behøver ihvertfall to.
 
Jeg har prøvd.
Begynte med noen billige Breitlinger osv. Tenkte at det var bedre med en dyr klokke
Det endte med at jeg satt med tre ur i sub klassen :)
Solgte disse og kjøpte veteranbil.

Skulle lissom klare meg med en billig klokke, etter en mnd satt det en Breitling for Bentley på armen.

Det er bare å innse at alle penger skal brukes på klokker uansett hvordan man tenker, samt at en dyr klokke er ikke nok. Man behøver ihvertfall to.

Man trenger 3 :)
En Submariner, en JLC Reverso og en Omega Speedmaster. Det er vel hvertfall det Watch Snob fra Ask Men anbefaler som 3 klokker som dekker alle behov, ever :cool:
 
Én klokke er litt for lite. Da mister man gleden ved å våkne om morgenen, åpne klokkeskrinet og ta en avgjørelse på hvilken klokke man skal bære den dagen.

En sub er ingen dårlig tanke; den går til det meste :) I tillegg kan du jo kjøpe et par billige Hamilton/Seiko for å ha noe å velge mellom?
 
Dette har jeg tenkt på flere ganger.
Problemet er at man slutter ikke å få lyst på andre bare fordi man bestemmer seg for å ha kun en. (Ja, jeg snakker om klokker her you dirty bastards...;):razz:)

Min mening er at man trenger en superfet sports/hverdags-klokke, og en skikkelig dress-klokke. Så minimum to.:)
Jeg har bestemt meg for at boksen min alltid skal være full. Den har 8 rom, så da må jeg jo bare ha minst 8 til enhver tid.:p

Watch Snob fra Ask Men anbefaler som 3 klokker som dekker alle behov, ever :cool:

Joda, men makan til mye skitsnakk som kommer fra fra den kanten skal du lete lenge etter.
Han er jo litt morsom til tider da...
 
Én klokke er litt for lite. Da mister man gleden ved å våkne om morgenen, åpne klokkeskrinet og ta en avgjørelse på hvilken klokke man skal bære den dagen.

Spot on, jayeff!

Forøvrig; ;)
press_release_distribution_0186849_35019.jpg
 
Jeg for min del tror ikke at det finnes "en" klokke som dekker alle mine
maniske klokkebehov være seg uansett prisklasse..... Hadde jeg solgt
meg til fant bare for å kjøpe en tror jeg det hadde blitt med den som
så og si alle mine klokkekjøp, en kort og stormfull forelskelse.
 
Hva sier de tre andre sidene på den terningen? :p

Hehe...
I og med at det i denne business kun finnes de tre nevnte alternativer, har jeg så langt ikke reflektert over eventuelle andre mulige utfall....
(Enten er de blanke, eller så er det "PANIC")
;)
 
stockmarket-comic.jpg


Det perfekte marked. ;)

Det er når det ikke finnes åpenbare muligheter det er artig å vurdere mulighetene. Derav, hva står det på de tre andre sidene? :D
 
En liten rettelse.

Synes at man som et minimum må, ja faktisk, ha følgende:
  • En gullklokke
  • En dressklokke
  • En dykker / sportsklokke
  • En chrono
  • En Rolex (selv om denne faller inn under andre kategorier;))
  • En vintage

Synes ikke dette er urimelig da damene absolutt skal ha mer enn en veske, ett smykke, haugevis med sko, etc...;)
 
Én klokke er litt for lite. Da mister man gleden ved å våkne om morgenen, åpne klokkeskrinet og ta en avgjørelse på hvilken klokke man skal bære den dagen.

En sub er ingen dårlig tanke; den går til det meste :) I tillegg kan du jo kjøpe et par billige Hamilton/Seiko for å ha noe å velge mellom?

+1 Selg unna alt småtteriet,bortsett fra det som evt.har affeksjonsverdi for deg,og bygg samlingen på en kremklokke.Fortrinnsvis en Sub..;)
Du kommer ikke til å angre.
 
Takk for alle innspill. Hovedgrunnen til at jeg har denne tanken er at jeg tenker at jeg kanskje kunne klart å bli en "one watch man".. og således unngått større utgifter knyttet til innkjøp av nye ur :p

Kanskje litt bakvendt tankegang men :p
 
En liten rettelse.

Synes at man som et minimum må, ja faktisk, ha følgende:
  • En gullklokke
  • En dressklokke
  • En dykker / sportsklokke
  • En chrono
  • En Rolex (selv om denne faller inn under andre kategorier;))
  • En vintage

Synes ikke dette er urimelig da damene absolutt skal ha mer enn en veske, ett smykke, haugevis med sko, etc...;)

Støtter denne, men hvilken kategori faller Paneraien under? :p
 
Jeg kunne levd fint med kun en Rolex Submariner. Den dekker alle mine behov, og er i mine øyne perfekt på alle tenkelige måter.

For meg er den hellig, og er den eneste klokken jeg har som er fredet for salg :)
 
Jeg får slike tanker med jevne mellomrom. Men det blir stort sett med tanken. Etter at en PP 5980 ble unboxet her på forumet har jeg begynt å leke med tanken igjen :D Men jeg kommer alltid til kort når det gjelder hvilke klokker jeg skal realisere, det er for mange av dem som betyr mye for meg :D
 
Har man oppnådd nirvana dersom man konsoliderer samlingen og sitter igjen med en grail? Eller har man bare flyttet tilbake til A1? Det er noe av det jeg lurer litt på.

Kan jeg bli fornøyd med bare en godt planlagt klokke? Jeg tror nemlig man må planlegge veldig godt og være forholdsvis utspekulert og "visjonær" dersom man skal kunne klare å leve med bare en eneste klokke som skal tjenestegjøre som alt; dressklokke, beater, dykkerklokke, flygerklokke (mine krav altså).