Jeg har også "oppdaget" elegansen i en Radiomir, men som likevel har beholdt noe av det maskuline en Panerai gjerne blir forbundet med.
Derfor har jeg også hatt slik en på ønskelisten min i lengre tid
Gjerne en PAM268.......
Har nylig hatt tre ulike størrelser på armen, og kjente fort at 42mm er no-go for meg.....
Men Radiomir? JA!!
Problemfritt så lenge du har lang nok gangreserve. På 197 som jeg hadde hadde jeg et 8 dagers verk og da var det bare kos å trekke klokken en gang i uken, SELV med opptrekk.
Er også veldig gira på en Radiomir. Jeg er av den oppfattelse at en Radiomir skal ha manuelt opptrekk, og gjerne mest mulig ren (ingen dato/komplikasjoner. Maks 3 hender - helst kun to).
Skulle likt å sett P.3001 (det med gangreserve indikator på baksiden - refAM422) i en Radiomir. Jeg er også der at det må være in-house Panerai, men en 190 skulle selvsagt fått kommet inn i varmen hos meg
Litt synd at alle de kuleste Radiomirene er 47mm special edition da...
Pam 210 er utrolig pen, så clean og elegant. Litt synd at den har et litt "simpelt" verk.
![]()
For utenom california dial er min Radiomir-favoritt uten tvil 197! Jeg angrer som en hund på at den gikk ut av samlingen, men med min minimale inntekt som student kunne jeg ikke forsvare en klokke til 100k.
Jeg har en vag og fjern drøm om å kunne kjøpe den tilbake en dag, for Radiomir er fantastisk. Om rosegull skulle bli for mye finnes jo samme klokken i stål (190).
At du ønsker deg en 42 mm er nok noe som går over. Radiomir 45 mm fremstår som mindre og lettere å bære enn noen annen 45 mm klokke jeg har hatt. Nå har jeg ikke studert håndleddene dine inngående, men vi har jå såvidt møttes og det slo meg ikke at du trengte små klokker![]()
Men, som alltid; prøv mange modeller. Er det 42 mm som "snakker til deg" så kjør på. Gleder meg til å følge veien din fremover.
Har også fått Radomir på hjernen, men sliter litt med å finne hvilke modell jeg skal velge .... og etter å ha lest denne tråden har nye modeller meldt seg på kandidatlisten
Når det gjelder størrelse heller jeg mot 45mm.
Har en PAM312 (m/1950 kasse), og da føltes Radomir på 45mm liten ut i forhold. Grunnen er vel at tykkelsen på 1950 kassen bygger en del opp fra håndleddet.
Jeg ville testet ut begge størrelsene .... føles 45mm for stort, gå for 42mm!
tigergutt
Jeg har selv drømt om en radiomir i en del år nå og da (grunnet skuffende diameter på håndleddet) tenkt at en 42mm variant må være "the way to go". I sommer fikk jeg gleden av å prøve en PAM210 på håndleddet og ble nesten litt sjokkert over hvor behagelig og "liten" den føltes i forhold til sin faktiske størrelse. Den føltes ikke noe mer dominerende enn Speedy'n.
Nå har jeg ikke prøvd 42mm på lanken, men når en 45mm føles så riktig så kan det ikke være galt?
![]()
What's not to like?
Pam 268 er en fantastisk pen klokke, og maskulin så det holder, på en classy og elegant måte.
42 mm høres ut som en fin størrelse på radomir,om en ikke har armer som Stallone. Disse er litt mer type "dressklokke", og skal ikke ruve, men det er bare min mening.
Dessuten så er det ikke størrelsen som teller, har jeg hørt
Jeg har selv Panerai og Zenith som favoritter, og Pam 62 radomir, har Zenith urverk, samme som Daytona kom med.
Den er nok min ønskedrøm, men vanskelig å få tak på, da den bare er produsert 500 stk av denne, men et mål må man ha, så får jeg se om klokkekontoen noengang rekker å komme opp på nivået som trengs![]()
De Gustibus Non Est Disputandum![]()