Callahan
Støttemedlem
Denne er ikke så verst...
![]()
og vi tåler ett til
![]()
Trenger ikke du egentlig en skikkelig beater, Moore? Hva kan da være bedre enn en 8-dagers Radiomir med keramisk kasse?
Officine Panerai - Laboratorio di Idee
Panerai Radiomir 8 Days Ceramica 45 mm (PAM 384): review and pics!
Jeg har selv "lillebroren", 292, og den er utvilsomt en av klokkene mine som får mest tid på armen. Ikke antydning til en ripe etter flere års heftig bruk.
For øvrig har jo du og jeg nesten like håndledd, og en Radiomir på 45 mm føles ikke stor, faktisk mindre enn en Luminor på 44 mm.
Egentlig har du rett, Bollapinnsvin!
Men, så har det alltid "blitt slik" at jeg har fulgt - stort sett - preferansene mine, og holdt meg til de litt mer dressy variantene. Til dressy bruk.
Vel, det nærmeste jeg kommer "beater"-faktoren i hverdagen - hvor jeg har klokke på armen - blir skrivebordsangrepene og de våte oppdrag som måtte ligge innenfor dets nedslagsfelt. Utover det blir oftest klokken tatt av....
(Ja, jeg vet; - boring!)
Jeg erindrer godt våre samtaler litt tidligere, at du nevnte din Radiomir. På det tidspunkt var jeg ikke i Radiomir-modus. Det var Luminor som ville blitt mitt PAM-valg. Og slik ble det. Og nå er jeg "her". Fiffige greier.
That said; - jeg higer etter å få prøvd en Radiomir nå.
Det være seg 42 som 45.
Håper du har rett med hensyn til 45-standarden, da jeg finner at det største utvalget er i 45-kategorien. Men de er særdeles pene de som er å få i 42mm, det må sies.
Her må det prøves.
Og så blir det litt mer kartlegging av alternativene de nærmeste dagene. Timene.
![]()
Jeg er helt enig i at Radiomirene på 42 mm - som 336, 337 og 338 - er utrolig flotte, og selvfølgelig er ikke en kasse på 42 mm LITEN. Poenget er vel heller at du ikke behøver å bekymre deg for at modellene på 45 mm er for store, slik at du også kan velge i det bredere utvalget som finnes der.
Mitt problem er at et par av de Radiomirene jeg er mest sulten på, kun finnes i 47 mm, og dét blir for stort meg. Så jeg håper at det vil komme versjoner av disse i 45 mm fremover.
Jeg hadde en Luminor, 320, men den har fått en ny og entusiastisk eier. Blir det nok en Panerai på meg, tror jeg at det blir en Radiomir nr. 2, til litt mer dressy bruk, mens 292 er min "beater" - og definitivt en "keeper".
Jeg har forelsket meg i Cali dial med vintrage look, og gjerne blå viser (kamp schwimmer, er det det heter?). Synd disse bare kommer i 47mm, dét tror jeg blir for stort. Og de er dyre også, da må det bli salg. ligger vel på 10-13K usd...
Veldig bra - og jeg ser frem til å prøve begge størrelser, absolutt.
Får stikke innom Bjerke mandag - om tiden strekker til - og sjekke om det er noe utvalg av Radiomir.
.
De hadde hvertfall tre modeller inne på lørdag for to uker siden. Skal ikke påstå å huske nummerne på dem, men det var en 42mm Chrono, en 45mm keramisk sak og en 45mm enkel og ren med svart rem.
Nå har jeg litt kraftige lanker, men det var ingen tvil om at de virker mindre enn de er. Tror litt av årsaken ligger i at de er såpass korte. De stikker ikke ut forbi håndleddet![]()