Radiomir..... The way to go, or "no go"?

Pam 210 er utrolig pen, så clean og elegant. Litt synd at den har et litt "simpelt" verk.

jhvumg-pam-210.jpg

For utenom california dial er min Radiomir-favoritt uten tvil 197! Jeg angrer som en hund på at den gikk ut av samlingen, men med min minimale inntekt som student kunne jeg ikke forsvare en klokke til 100k.
Jeg har en vag og fjern drøm om å kunne kjøpe den tilbake en dag, for Radiomir er fantastisk. Om rosegull skulle bli for mye finnes jo samme klokken i stål (190).

At du ønsker deg en 42 mm er nok noe som går over. Radiomir 45 mm fremstår som mindre og lettere å bære enn noen annen 45 mm klokke jeg har hatt. Nå har jeg ikke studert håndleddene dine inngående, men vi har jå såvidt møttes og det slo meg ikke at du trengte små klokker :)

Men, som alltid; prøv mange modeller. Er det 42 mm som "snakker til deg" så kjør på. Gleder meg til å følge veien din fremover.

Jeg har også "oppdaget" elegansen i en Radiomir, men som likevel har beholdt noe av det maskuline en Panerai gjerne blir forbundet med.
Derfor har jeg også hatt slik en på ønskelisten min i lengre tid :cool:
Gjerne en PAM268.......

Har nylig hatt tre ulike størrelser på armen, og kjente fort at 42mm er no-go for meg.....

Men Radiomir? JA!!

Kult, BRIO1368!
Spesielt hyggelig å høre Radiomir har høy standing. Pussig hvorledes øynene i det siste plutselig åpnet seg for min egen del for Radiomir.
Blir spennende å etterhvert få prøvd en, og finne ut om og hva som passer.

Den PAM268 er vakker - så riktig med de riktige komplikasjoner. Fristende saker dette...:grin:

Problemfritt så lenge du har lang nok gangreserve. På 197 som jeg hadde hadde jeg et 8 dagers verk og da var det bare kos å trekke klokken en gang i uken, SELV med opptrekk.

"Ingen trekk, ingen kos..." :cool:

Er også veldig gira på en Radiomir. Jeg er av den oppfattelse at en Radiomir skal ha manuelt opptrekk, og gjerne mest mulig ren (ingen dato/komplikasjoner. Maks 3 hender - helst kun to).

Skulle likt å sett P.3001 (det med gangreserve indikator på baksiden - ref:pAM422) i en Radiomir. Jeg er også der at det må være in-house Panerai, men en 190 skulle selvsagt fått kommet inn i varmen hos meg :)

Litt synd at alle de kuleste Radiomirene er 47mm special edition da...

Enig!
Virker forøvrig som vel er sagt tidligere i tråden, at de fleste Radiomirs kommer med manuelt verk. Hvilket bare er vakkert.
Kommer 190 i JLC-verk blir også det noe jeg tror jeg skulle klare å forholde meg greit til.....;)

Pam 210 er utrolig pen, så clean og elegant. Litt synd at den har et litt "simpelt" verk.

jhvumg-pam-210.jpg

Stunning!
Nydelig ur - en perfekt, tidløs og klassisk modell.
Enig mht verket.
Her er det vel OP X, med ETA-base. Men egentlig "couldn't I care less" om uret var match for meg. Tror jeg hadde kompromisset lett og elegant på prinsippene mine på den der....:cool:

For utenom california dial er min Radiomir-favoritt uten tvil 197! Jeg angrer som en hund på at den gikk ut av samlingen, men med min minimale inntekt som student kunne jeg ikke forsvare en klokke til 100k.
Jeg har en vag og fjern drøm om å kunne kjøpe den tilbake en dag, for Radiomir er fantastisk. Om rosegull skulle bli for mye finnes jo samme klokken i stål (190).

At du ønsker deg en 42 mm er nok noe som går over. Radiomir 45 mm fremstår som mindre og lettere å bære enn noen annen 45 mm klokke jeg har hatt. Nå har jeg ikke studert håndleddene dine inngående, men vi har jå såvidt møttes og det slo meg ikke at du trengte små klokker :)

Men, som alltid; prøv mange modeller. Er det 42 mm som "snakker til deg" så kjør på. Gleder meg til å følge veien din fremover.

Enig!
California dial er det lille hakket ekstra - sofistikert og eksklusivt, men samtidig ikke altfor flashy. Rett og slett bare elegant og good-looking.
Din 197 var meget pen - og elegant å lese din tro på at jeg vil konvertere interessen for 42 til 45 rimelig raskt. Takker dog for den diskret antydningen om at dette kan være noe for meg....;)

Vi får se hva det blir til. Morsom fase uansett, å dele tanker om ur som plutselig melder sin mentale og billedlige ankomst.

Har også fått Radomir på hjernen, men sliter litt med å finne hvilke modell jeg skal velge .... og etter å ha lest denne tråden har nye modeller meldt seg på kandidatlisten ;)

Når det gjelder størrelse heller jeg mot 45mm.
Har en PAM312 (m/1950 kasse), og da føltes Radomir på 45mm liten ut i forhold. Grunnen er vel at tykkelsen på 1950 kassen bygger en del opp fra håndleddet.

Jeg ville testet ut begge størrelsene .... føles 45mm for stort, gå for 42mm!

tigergutt

Jeg har selv drømt om en radiomir i en del år nå og da (grunnet skuffende diameter på håndleddet) tenkt at en 42mm variant må være "the way to go". I sommer fikk jeg gleden av å prøve en PAM210 på håndleddet og ble nesten litt sjokkert over hvor behagelig og "liten" den føltes i forhold til sin faktiske størrelse. Den føltes ikke noe mer dominerende enn Speedy'n.

Nå har jeg ikke prøvd 42mm på lanken, men når en 45mm føles så riktig så kan det ikke være galt?

Pam 268 er en fantastisk pen klokke, og maskulin så det holder, på en classy og elegant måte.
42 mm høres ut som en fin størrelse på radomir,om en ikke har armer som Stallone. Disse er litt mer type "dressklokke", og skal ikke ruve, men det er bare min mening.;)

Dessuten så er det ikke størrelsen som teller, har jeg hørt ;)

Jeg har selv Panerai og Zenith som favoritter, og Pam 62 radomir, har Zenith urverk, samme som Daytona kom med.
Den er nok min ønskedrøm, men vanskelig å få tak på, da den bare er produsert 500 stk av denne, men et mål må man ha, så får jeg se om klokkekontoen noengang rekker å komme opp på nivået som trengs:)

Har også fått Radomir på hjernen, men sliter litt med å finne hvilke modell jeg skal velge .... og etter å ha lest denne tråden har nye modeller meldt seg på kandidatlisten ;)

Når det gjelder størrelse heller jeg mot 45mm.
Har en PAM312 (m/1950 kasse), og da føltes Radomir på 45mm liten ut i forhold. Grunnen er vel at tykkelsen på 1950 kassen bygger en del opp fra håndleddet.

Jeg ville testet ut begge størrelsene .... føles 45mm for stort, gå for 42mm!

tigergutt

Nettopp.....
Det er vel dette (også) som er noe av den hyggelige merverdi ved sonen som fora; - den stadige oppdagelse og nye innfallsvinkler til klokker man rett og slett ikke visste at man kunne like....;)

Ellers så skjønner jeg - og jeg lever i spenning til jeg får gjort det - at jeg må snarest få testet ut og vurdert disse 42 og 45-kandidatene for i det hele tatt kunne ta noe som helst standpunkt.
Det er dog svært oppløftende å høre at 45 ikke virker så "voldsom" som den kanskje rent teoretisk høres ut som å være.

Spennende!

Jeg har selv drømt om en radiomir i en del år nå og da (grunnet skuffende diameter på håndleddet) tenkt at en 42mm variant må være "the way to go". I sommer fikk jeg gleden av å prøve en PAM210 på håndleddet og ble nesten litt sjokkert over hvor behagelig og "liten" den føltes i forhold til sin faktiske størrelse. Den føltes ikke noe mer dominerende enn Speedy'n.

Nå har jeg ikke prøvd 42mm på lanken, men når en 45mm føles så riktig så kan det ikke være galt?

PAM210 er en elegant rakker av en Radiomir.
Ut fra tidligere innlegg i tråden virker det som det ikke er mye Radiomir å spore opp i Oslo for tiden. Synd - dette skulle jeg gjerne sjekket ut så fort som mulig.

Og ja; - føles en 45 riktig, så kan det utmerket godt hende det blir en 45. Dog; - jeg er nok "der" at jeg tror den blir for stor for meg. Så får jeg heller overraskes positivt om det viser seg å gi annet resultat etter prøving.

341_5_se_s.jpg

What's not to like?

Absolutely nothing!
Herlig vintage.

Pam 268 er en fantastisk pen klokke, og maskulin så det holder, på en classy og elegant måte.
42 mm høres ut som en fin størrelse på radomir,om en ikke har armer som Stallone. Disse er litt mer type "dressklokke", og skal ikke ruve, men det er bare min mening.;)

Dessuten så er det ikke størrelsen som teller, har jeg hørt ;)

Jeg har selv Panerai og Zenith som favoritter, og Pam 62 radomir, har Zenith urverk, samme som Daytona kom med.
Den er nok min ønskedrøm, men vanskelig å få tak på, da den bare er produsert 500 stk av denne, men et mål må man ha, så får jeg se om klokkekontoen noengang rekker å komme opp på nivået som trengs:)

Enig Arwen....
På absolutt alle punkter!

Tenker en PAM268 til dress blir som en hissig liten ulv i fårklær. Litt sånn "brom-brom"; - nice utenpå og håper at det står like godt til det som er innenfor....
:cool: