ptb´s UR-ansakelige memoarer

Det som forsåvidt er nytt er at det ble handlet en slik i dag:

DSC01608.jpg


Original-lenken (liker ikke å ha lenker på armen) har jeg foreløpig erstattet med en Lorica cordura-reim som i sin tid fulgte med Speedmaster´n.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og aksgro
Etter drøyt 2 uker med sub`n på armen merker jeg at det er uvant å ikke ha dato :)

001 (Small).JPG


Samtlige av mine andre ur har det, og jeg merker nå hvor ofte jeg egentlig sjekker dato - på klokka. Men - sånn får det blir. Cyclops er uaktuelt;)
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Det merket jeg også etter jeg fikk meg en No Date Sub. Løsningen min til nå har vært å logge seg på wikipedia hver morgen, og lese "Dagen idag", da sitter dato'en :D I tillegg kan du briljere med alskens rariteter og funfact's i lunsjpausen ;)

Visste du foresten at gammel overtro sier at det er uheldig for en jomfru å sitte mellom to brødre den 15 november? Om hun gjør det vil hun ikke bli gift på syv år :rolleyes:
 
SeaDweller hadde vært (og var et vurdert som et) alternativ, men... nå ble det en 14060M. Dato har man jo tilgang til relativt mange andre steder så det er ikke noe problem, kun litt uvant:)
 
Litt vekking fra dvalen denne tråden er i. Lite nytt på klokkefronten i senere tid, og dermed lite skriblerier. Ser for øvrig at de fleste av trådens bilder ikke lenger eksisterer, så jeg får ta med tid en dag til å laste en del av de innpå nytt:).

Men, over til noe annet. Det har begynt å "klø" litt igjen etter en Longines Heritage Conquest, mod. L1.641. Klarer bare ikke å bestemme meg for hvilken av de.:(

L1.641 sort sølv.JPG
 
Hmm...
Mht bilder, så er det kun de som er lastet i senere tid - og et par som jeg oppdaterte i går som visuelt vises i tråden når jeg er pålogget på jobb-PC (både Explorer og Chrome). Det øvrige har kun et IMG-ikon.
Men på Mac og iPad hjemme, samt iPhone så er alle bilder visuelt tilgjengelige?!?

Noen som vet hvorfor?
Til orientering så er de tidligere bilder lastet inn via PhotoBucket.
 
Hmm...
Mht bilder, så er det kun de som er lastet i senere tid - og et par som jeg oppdaterte i går som visuelt vises i tråden når jeg er pålogget på jobb-PC (både Explorer og Chrome). Det øvrige har kun et IMG-ikon.
Men på Mac og iPad hjemme, samt iPhone så er alle bilder visuelt tilgjengelige?!?

Noen som vet hvorfor?
Til orientering så er de tidligere bilder lastet inn via PhotoBucket.
https://chrome.google.com/webstore/detail/photobucket-hotlink-fix/kegnjbncdcliihbemealioapbifiaedg