Posten er en skam

Jeg hater disse "smarte" ringeklokkene. Det er da ikke så dyrt å ha "skikkelige" ringeklokker i bygninger med 40 leiligheter? Spesielt irriterende når jeg som regel skal på vors til studentvenner eller venners venner, og navnene aldri står på listen.

Irriterer meg at pakken nå straks har ligget to døgn på Oslo Letter Centre. Jeg vil vite om de skal toll-tulle med den eller ikke nåååååå. Jeg er rimelig sikker på at selger merket den med feil verdi, og han har sikkert merket den med gift også. Det er jo en rød klut på alt som er større enn en c4-konvolutt.
 
Neida, så. Sitter her å venter jeg da...

Snakket med kunderservice og de ringte og snakket med sjåføren for meg. Han hadde ikke funnet navnet mitt på ringeklokken, hvilket jeg absolutt har forstårelse for da det er verdens mest elendige brukergrensesnitt på den "smarte" ringeklokken vi har i bygget. MEN at han ikke ringer meg når nummeret står på pakken, det forstår jeg ikke. Jeg bruker 1 min til utgangsdøren og da hadde han sluppet å kjøre en gang til senere i dag. Hvorpå jeg ikke er hjemme senere i dag, så da må den leveres på postkontoret og jeg får ikke hentet den før i morgen. ARGH!

Må bare quote denne og si at posten ordnet opp veldig bra! Jeg snakket med kundeservice, de ringte sjåføren som fikk pakken over på en annen bil som skulle innom min adresse noen timer senere! Veldig fornøyd med servicen jeg fikk selvom han første postmannen ikke gadd å ringe selvom nummeret mitt stod på pakken.
 
Bra det ordnet meg. Tror dessverre noen av disse budene har en "hvor lite arbeid kan jeg slippe unna med"- holdning. Noe som er synd, for det gir jo et dårlig rykte som rammer de som yter god service også.
 
Hah, nå påstår Posten/Bring at en ekspress-over-natten-pakke som ble levert i god tid før 16:30 ble mottatt 16:31 og "vil bli sendt neste virkedag".

Banditter.
 
Fikk tilsendt en klokke med express over natt i forrige uke, og som da skulle ankomme kontoret mitt før kl. 09.00 på fredag morgen (ifølge tidsgarantien til posten). 08.56 oppdateres status på pakken til "forsøkt utlevert, mottaker ikke tilstede" (noe som selvfølgelig var bare sprøyt siden jeg hadde sittet klar på kontoret siden 07.30 og nitrykket på F5 på postens sporing).
Men så ankommer plutselig budet kontoret 09.05 med pakken, hvorpå jeg selvfølelig spør han om denne statusoppdateringen. Han stiller seg helt uforstående til at statusen er oppdatert til "forsøkt utlevert", og sier at han ikke har oppdatert sporingen.

Kan det være at posten oppdaterer statusen på pakken automatisk hvis det ser ut til å ikke komme innenfor tidsfristen? Det kan selvfølgelig være at budet har løyet, men jeg skjønner ikke helt hvorfor han da tropper opp på kontoret drøye 10 min senere, iallefall siden han kunne ha stått på sitt og levert inn pakken til postkontoret.
 
Posten slutter aldri å forbløffe. Pakke ble levert inn rundt klokken 09.00 i dag, sjekket nå sporingsnummeret og får opp følgende: "Sendingen er innlevert etter fristen, og vil bli sendt neste virkedag". Nå er da fristen virkelig klokken 16.30, ikke mindre enn SYV OG EN HALV time etter pakken ble levert inn. Posten skal prise seg lykkelig kundeservice stengte for en time siden... Jeg er sikker på at jeg kunne trent opp mindre begavede aper til å gjøre en tilsvarende, eller bedre jobb..