Polering - oversiden av lugs

Ai ai .... @acnorway
Trudde du hadde lært etter ditt eksperiment på Schaumburg klokka :p
Dette er for fagfolk. Finish/struktur og retningsbestemte overflater i flere vinkler krever mer en 3’er i sløyd ;)
Ellers er klokka et smykke du nå har ‘bumerket’ nærmest som en ratifisering av kjøpsavtalen.
Koz deg med den.

Hei, hei, hei! Hadde da 5 i sløyd!

... Men lærer tydligvis aldri :rolleyes:

Edit: føler virkelig jeg begynner å gjøre meg fortjent tittelen som Watch IDIOT (savant) ..
 
Bare så ingen misforstår; Jeg har altså ikke PUSSET med høy grad av styrke. "Strekene" i finishen er definitivt de originale. Jeg bare pjusket den litt med sandpapiret :p I håp om at dingen skulle bli littegrann mindre synlig.
 
  • Liker
Reaksjoner: tordfo
Fikk tatt et litt bedre sammenligbingsbilde av lugs i dag så jeg laster det også opp "for the record". Prøvde å spørre kona om hun så forskjell, men hun så bare rart på meg :rolleyes:

DSC_0671-01.jpeg
 
Det er farlig med å fokusere på slike detaljer, for da kan man også se ripa på venstre side av SEL ved siden av venstre lug. o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Ove
@acnorway. Om du vil kan jeg se på den i Mikroskop og prøve å rette opp denne lille «nevropatisk irriterende» feilen du klarte å påføre klokken. Jeg har etterhvert gjort mange små endringer på sånne steder og gjør det med den absolutte kjærlighet og forståelse for klokken. Har små verktøy jeg har laget med alle mulige sandpapir etc. Jeg vet det er vanskelig, men har klart å rette opp en riper/dings på lugs med meget gode resultat.. eneste jeg ikke rører er Nautilus bezeler
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix og acnorway
@acnorway. Om du vil kan jeg se på den i Mikroskop og prøve å rette opp denne lille «nevropatisk irriterende» feilen du klarte å påføre klokken. Jeg har etterhvert gjort mange små endringer på sånne steder og gjør det med den absolutte kjærlighet og forståelse for klokken. Har små verktøy jeg har laget med alle mulige sandpapir etc. Jeg vet det er vanskelig, men har klart å rette opp en riper/dings på lugs med meget gode resultat.. eneste jeg ikke rører er Nautilus bezeler

Tusen takk for tilbudet @Timekeeper! :)
Jeg skal forsøke å overse det i første omgang, men jeg sender deg en PM om det ikke går ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Timekeeper
Å sende denne til en person som er marginalt mindre opptatt av detaljer for en halvhjertet børsting av en "lug" kommer ikke til å ende godt.
Vil du risikere at klokken får en hel "lug" litt annerledes børstet enn de tre andre?
Du hadde klikket...
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway
I denne tråden godkjennes kun fornorsking av engelske ord så her sier vi LØGG!

Edit: Har brutt min egen regel et par ganger da men.. Fra nåh!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Min erfaring med børsting med sandpapir på urkasser er att det altid blir mattere en originalt, trøsten er att det blir litt blankere etter en del bruk :)
 
Jeg ville latt den være. For de som har en sliten gammel godbit som de ønsker restaurert, så har du LA watchworks.

Sjekk før- og etter-bilder: https://www.instagram.com/losangeleswatchworks/

De har riktig utsyr OG kompetanse. Jeg har tilgode å se noen her på berget levere slikt arbeid.

Prisene for en «collector grade restoration», starter på 500 daler.
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway