Planer for 2014?

[...]
Jeg har lenge lett etter et vintage dressur fra 50-tallet. Type Omega seamaster eller helst Constellation. Finnes det en strøken Constelation uten dato kommer jeg løpende på dagen!

Ellers er planen en ny PAM. Mange aktuelle kandidater. Dessverre må jeg slå fra meg drømmen om en PAM 372 eller 422, som begge sto svært høyt på ønskelista. De ble rett og slett klovnestore på meg. Hun i butikken mente ikke det, men der var vi svært uenge. Etter mye frem og tilbake har jeg slått meg til ro med at 44 mm PAM er nok. Både 233 og 270 er på ønskelisten, det samme er en 320. En av disse skal jeg garantert sitte med i løpet av året. [...]

I retrospekt er det ganske artig å lese om sine egne planer og se at jeg faktisk har holdt meg til den sånn delvis. Jeg har realisert mine to største planer fra i fjor. Det hadde jeg egentlig ikke trodd da jeg satt og skrev dette.

PAM 233


Omega Seamaster
 
2013 var et fint år med både Baume & Mercier Hamptons, GMT-Master II, Submariner og AP RO 26320ST.

2014 byr på et par utskiftninger. Gmt og sub går ut. Daytona går inn. Muligens sub blir, og Daytona fortsatt går inn. Må vurdere om det er verdt litt nudler for Daytona.

.

Da var året snart over.

Gmt, Baume og sub forsvant. Daytona kom inn, ble riktignok gull istedefor stål. Måtte krype til korset, så sub kom tilbake. Dessverre røk Daytonaen.

Jeg var til og med innom en Patek Philippe. Det var stort. Riktignok var det en Eclipse, men samtidig var det en litt god følelse. Den forsvant relativt fort da den ble for liten og den store godfølelsen forsvant.


Så konklusjonen er at jeg fulgte mine egne planer. Da venter jeg i spenningen på Planer for 2015 tråden, slik at jeg kan starte opp med nytt :)
 
Redigert:
Jeg håper først og fremst på at flippesyken avtar, noe jeg har merket i det siste....NOT;) Heldigvis så har jeg noen klokker i boksen som har stor sentimental verdi og som gir meg godfølelsen ved bruk. Er imidlertid på jakt etter en strøken Rolex 116610 LN, Rolex datejust med fluted bazel og jubilee lenke( Hvit skive), Rolex 5513 og en Rolex 1680. Kommer helt sikkert til å prøve ut mye annet gøy også i 2015;) Ja, og så var det en DJII.
 
feilpost.

hadde ingen planer for 2014.
Skulle ønske jeg hadde fordi jeg har vinglet noe voldsomt
 
Redigert:
Om jeg ofrer Siffert, gull-GMT og 7-days Portuguese er det mye spennende innenfor rekkevidde. Fortsatt sikler jeg på Audemars Piguet Royal Oak chrono i rosé, utgått modell :cool:

Vi får se...

Stemte ganske godt dette, med unntak av Sifferten, som ble værende. (En annen) Autavia, 16758 og 7-days ut, AP ROC inn. Godt fornøyd med klokkeåret, selv om det var uvant å selge ur jeg var glad i. Prioriteringer er vanskelig.
 
Planen så langt er selge SMPc og kjøpe en PAM312, selv om jeg er alt for sikker på at jeg kommer til å synes den er for stor. Ellers så håper jeg på å få kjøpt en Speedmaster, kansje birthyear. Får jeg til det tror jeg at jeg er fornøyd.

Jo, og kansje en dressklokke.
Og kansje en Sharkdiver :p

SMPc ble solgt, PAM ble det ikke noe av. Speedmaster ble kjøpt, men solgt igjen. Flere klokker som kan brukes til dress som har gått inn og ut og en sharkdiver som har gått inn og ut. Alt i alt har det meste gått i oppfyllelse, men har blitt student å det er noe av grunnen til at ting har gått ut igjen.

Planen for 2014 var at det skulle bli et rolig år med kansje et par utbyttinger og kansje et nykjøp, men flippesyken tok overhånd :p

gikk inn i 2014 med:
Submariner 16610 (solgt)
Omega SMPc (solgt)
IWC pilot mark xvi (solgt)

i løpet av 2014:
Rolex Submariner 116610 (solgt)
Rolex Submariner 114060 (solgt)
2 stk Rolex Explorer 214270 (solgt)
IWC Ingenieur (solgt)
AP Royal Oak 15300 (solgt)
Omega Speedmaster (solgt)
Helson Sharkdiver bronse (solgt)
Omega Planet ocean (solgt)
Rolex Daytona 116523


Så jeg har som den fattige studenten jeg er blitt en enklokkemann.
Planen for 2015 er å få inn en god beater ved siden av Daytonaen, tenker da Sub 116610 eller PO :)
 
i 2014 gikk nok ingenting som planlagt, Reverso forsvant, 16610 kom inn og forsvant igjen. 5513 kom inn og er her enda, så det gikk i alle fall etter planen. Så får vi se om jeg kan legge flippingen bak meg og heller bygge samling med en klokke >20k klassen iløpet av året.