For min del startet 2014 med noen få quartzer liggende i en skuff, og ingen post i denne tråden. Hadde en Citizen eco-drive jeg gjerne brukte på jobb, og et par rimelige quartzer jeg ikke hadde fått brukt på en stund da batteriene var døde og jeg ikke hadde fått somlet meg til å bytte. Klokkeinteressen har alltid vært der, men hadde aldri tatt spranget ut i det. Så fikk jeg en datter i januar og tenkte at det var en perfekt anledning til å hoppe ut i mekanisk-verden for å ha en litt staselig klokke som på en måte var "hennes". Siden har det vært en del klokker, men jeg har holdt meg i det jeg mener er rimeligsjiktet.
JS Watch Co - Frisland Classic: Perfekt "dressy" klokke som samtidig har størrelse til å bæres i andre sammenhenger. Samtidig har jeg personlig møtt urmakeren som bygger dem og de som driver firmaet. Fikk til og med rotoren gravert, så denne kan aldri selges.
Citizen - Eco-Drive Chronograph: solgt igjen asap. Titan og skranglete bezel - føltes billig og dårlig, og utrolig tungvindt å bruke alle funksjonene. Tulleklokke.
Seiko - Solar Dive SSC017: solgt etter et par mnd. Nå angrer jeg meg og tenker nesten jeg skal ta den inn igjen. Det bare irriterte meg så utrolig at det var en subdial for tjuefiretimersvisning som ikke var uavhengig av timeviseren. Tullete! Nei nå har jeg ombestemt meg igjen, den skal aldri inn igjen.
Certina - DS2 Chronograph LE: Det nye Precidrive quartzverket fra ETA. Termokompensert, uavhengig timeviser, kronograf med 1/100 sek (en egentlig unyttig, men svært morsom funksjon). Ser smashing ut, perfekt størrelse, alltid rett tid. Må jo bare ha en sånn i boksen.
Lüm-Tec - B18: "Måtte bare" ha en bronseklokke i diverkategorien. Klokke som ser bedre ut jo "verre" den blir. Fantastisk Lume.
Seiko - Hvit Stargate og Glossy Diver: Flotte ur til prisen, men solgt igjen relativt fort. Angrer litt fortsatt, men må prioritere...
Christopher Ward - C9 Chronograph LE og C65 Trident Classic: C9'en har en flott blå skive og et layout som er det nærmeste jeg har sett den fantastiske IWC Laureus som er et av drømmeurene. C65 kjøpt som et ur som kan være ganske dressy på lær samtidig som det kan dresses ned med lenke. Jack of all trades, King of none. Men det er greit til den prisen.
Longines - Classic Conquest Chronograph: Det er noe eget med kolonnehjul, og når det sitter i det uret som er kanskje det peneste jeg har sett som samtidig selges til en rimelig penge så var valget enkelt. Den eneste sammen med JS'en som aldri kommer til å bli solgt igjen.
Bulova - Precisionist: Det er noe helt eget med å se på den sekundviseren som bare flyter rundt. Men når et armbåndsur bare blir sett på men aldri får prioritet på håndleddet er det riktig å la det gå. Byttet bort mot en:
Dagaz - Cav Date: På hånden i dag, og mange andre dager. Fantastisk morsomt lite armbåndsur i budsjettklassen.
Squale - 20 Atmos: Særdeles inspirert av Rolex 5513/17. Måtte bare prøve... Fikk jeg plutselig lyst på en Sub? Ja. Må det være 5513/17? Ja. Dessverre... Så blir nok bare å beholde den. Hehe.
Så da er det bare å takke alle dere som har gitt inspirasjon og veiledning i dette nybegynneråret mitt. Det har vært en fornøyelse å lese og se bilder her i det året som har gått. Og så er det bare å glede seg til 2015, hvor min plan er å holde antallet nede, men øke prisen. Tudor Black Bay, JLC Reverso, Archimede Sporttaucher Bronze, Stowa Flieger Chronograph og Ball Engineer er de som stikker seg ut som mulige prosjekter hvis økonomien tillater det.