Pistolskyting

Pistolskyting er litt artig. Synd det tar så lang tid mellom hver gang jeg bruker banen.
Det er stort sett denne som brukes: 1911 Combat elite

L1000239.jpg

Men det er som regel den andre her som folk vil se på.

L1000243.jpg

• Liker
Reaksjoner: tidsmarskin
Tenkte jeg skulle ta et søk og se om det var andre som delte min interesse, og her var dere!
Fremdeles noen som driver med dette? Jeg har drevet med feltskyting i ett år nå og er over snittet aktiv, både jeg og kona pleier være på banen to til tre ganger uken, og er med på det meste av stevner i området.

I skapet har det samlet seg opp en del i løpet av bare et halvår, men vi er tross alt to skyttere. Den jeg nok er mest fornøyd med og bruker mest er en Sig Neuhausen P210-6S. Sveitsisk både på håndleddet og i hånden! ;)

Personlig skjøt jeg egentlig fra meg i forsvaret, men jeg har en kone som har fryktelig lyst til å prøve å skyte med pistol (alarmerende nok). Finnes det noen skytebaner i Oslo/omegn hvor man kan booke en tid våpen og prøve?

Drevet ny og ned i noen år med pistolskyting i Oslo, har ikke gjort det på 1,5 år nå faktisk da begge kompisene ikke lengre kan være med.. Savner det litt egentlig når jeg tenker meg om.. :)

Personlig skjøt jeg egentlig fra meg i forsvaret, men jeg har en kone som har fryktelig lyst til å prøve å skyte med pistol (alarmerende nok). Finnes det noen skytebaner i Oslo/omegn hvor man kan booke en tid våpen og prøve?

Da er vi jaggu to..

Er på jakt etter et sted, helst nord for Oslo - Gardermoen/Jessheim og omegn.

Denne tråden har gått meg hus forbi. Jeg driver også med skyting innimellom, mest IPSC og lerdueskyting. Deltar på NM hvert år, både i dynamisk pistol og rifle.

En GTG på banen med både gønnere og klokker høres ut som en genial plan.

• Liker
Reaksjoner: Hopalong
Her skytes det også fra tid til annen, styremedlem og kasserer i Oppegård Skytterlag.

Går stort sett i koseskyting, og et og annet feltstevne.

Har en Smith & Wesson 686, 375 mag. revolver og en Springfield 1911 A1 .45

Legg meg gjerne til på listen.
Har vært aktiv skytter i noen år, og skyter alt fra .22 til 44 mag.
Har skutt litt på bane, men er mest fasinert av feltskyting

Ut i skogen folkens :)