Pistolskyting

Medlem
8. mars 2008
Innlegg
741
Sted
Oslo
Hei, noen av sonens medlemmer som driver med pistolskyting ?? Kunne vært morror å få med fler:) Det er utrolig hva en Sub kan brukes til :D
 
Mekaniske klokker har ikke godt av pistolskyting, golf eller klapping. :p ;)


Har holdt litt på med pistolskyting i to omganger. mest seriøst nå sist, men måtte gi meg rett før jeg ble ferdig med det halvt år lange sikkerhetskurset.. Ser ikke vekk fra at jeg begynner igjen en gang senere.. :p
 
Driver selv litt med pistolskyting. Kunne vært artig med ett pistol/klokketreff.
Selv sikler jeg på en tanfoglio custom 40 cal, tror den matcher suben bra ;)
 
Morro :)
Jeg driver også med pistol :)
Har vært alt for lite det siste året, men skal komme skikkelig i gang i vinter :)
Driver for det meste med IPSC :)
Det foregår med en BUL M5 ;-D
Har en greie med ukurante våpen som egner seg dårlig til annet enn "kos" :p les 1941 Browning HP og Walther PP 7.65 :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg savner pistolskyting noe fryktelig. Håper på å ta det opp igjen etter studier. Planen er da å skyte Colt 1911 og aller helst få tak i en Kongsberg Colt..
 
Jeg driver selv med pistolskyting. Er medlem i Oslo skytterklubb, og i Sandefjord Pistolklubb, har ikke fått testet banen til Sandefjord enda, blei akkurat medlem. Men planen er å få tatt en tur snart, men med turnusjobbing, firma på si, familieliv, oppstart av enda et firma, oppussing og surfe på tidssonen så er det ikke nok timer i døgnet er jeg redd;) Så må få prioritert litt skyting snart.

Eier en Glock 17 3.gen, og en Walther P22 med lyddemper.

Hadde vært morro med en GTG på banen:) Teste jerna til hverandre, samt tafse på litt klokker etterpå!

IMG_9319.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Fritt salg uten registreringsplikt, men man må vise at man har papirene i orden på det kaliberet man skal ha demper til.

Er helt fantastisk å skyte med demper, skyter man ute med .22 så bråker det mindre enn en luftpistol, hvis man bruker riktig ammo, og demperen er rein. Da slipper man å bruke hørselsvern, og mindre bråk for omgivelsene!

Har man litt stor hage og sikker bakgrunn er det den mest geniale pistolen å ha for å koseskyte!
 
Morro, var ikke sikker på om det var så mange med den noe spesielle kombinasjonen klokke/skyting-fasinasjonen her, men det er jo temmelig innlysende når man tenker på at begge deler innbefatter en form for mekaniske underverk:p Ser uihvertfall ut til at vi er 8 hvis jeg teller riktig.

En skyte/klokke GTG hadde vært topp å få til. Skyter på Løvenskiold så ofte jeg får tid til og har nettopp gått til innkjøp av en CZ SP-01 for praktisk skyting. Skal sjekke om det lar seg gjøre å få til en samling på banen der oppe etterhvert hvis det er stemning for det og mulighetene er der....

God helg:D
 
Morro, var ikke sikker på om det var så mange med den noe spesielle kombinasjonen klokke/skyting-fasinasjonen her, men det er jo temmelig innlysende når man tenker på at begge deler innbefatter en form for mekaniske underverk:p Ser uihvertfall ut til at vi er 8 hvis jeg teller riktig.

En skyte/klokke GTG hadde vært topp å få til. Skyter på Løvenskiold så ofte jeg får tid til og har nettopp gått til innkjøp av en CZ SP-01 for praktisk skyting. Skal sjekke om det lar seg gjøre å få til en samling på banen der oppe etterhvert hvis det er stemning for det og mulighetene er der....

God helg:D

Absolut med en runde på Løvenskiold :D
Pakker bagen med ymse remedier å stiller en mann jeg :)
SP-1 har jeg hatt lyst på en go stund, men har for mye annet på kortet :(

God Helg!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbringer mye tid på Løvenskjold, mest på dagtid. Når det gjelder klokker og rekyl er dette ofte en faktor som sliter på "rimelige ur". Jeg er høyrehendt og har min SD på høyre hånd - den har absorbert mange titalls tusen rekylopptak fra pistol-MP og rifle uten å klage, mange kollegaer har måttet bytte klokker titt- og ofte.

Blir gjerne med på en GTG hvis det passer.
Tom
 
Tilbringer mye tid på Løvenskjold, mest på dagtid. Når det gjelder klokker og rekyl er dette ofte en faktor som sliter på "rimelige ur". Jeg er høyrehendt og har min SD på høyre hånd - den har absorbert mange titalls tusen rekylopptak fra pistol-MP og rifle uten å klage, mange kollegaer har måttet bytte klokker titt- og ofte.

Blir gjerne med på en GTG hvis det passer.
Tom

Er selv venstrehendt med klokken på venstre hånd, og har brukt både rolex, breitling og panerai når jeg har vært på løvenskiold og de siste fem årene på sollihøgda. Har skutt med nøyaktig de samme våpen som deg for å si det sånn;) og har heller ikke hatt noen som helst tanker omkring dette med rekylproblematikk. Dog har jeg måttet pirke ut en del søle og dritt fra lenke ect etter å ha rullet rundt på regnfulle dager...
 
Pistolskyting er litt artig. Synd det tar så lang tid mellom hver gang jeg bruker banen.
Det er stort sett denne som brukes: 1911 Combat elite

L1000239.jpg


Men det er som regel den andre her som folk vil se på.

L1000243.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: tidsmarskin
Tenkte jeg skulle ta et søk og se om det var andre som delte min interesse, og her var dere!
Fremdeles noen som driver med dette? Jeg har drevet med feltskyting i ett år nå og er over snittet aktiv, både jeg og kona pleier være på banen to til tre ganger uken, og er med på det meste av stevner i området.

I skapet har det samlet seg opp en del i løpet av bare et halvår, men vi er tross alt to skyttere. Den jeg nok er mest fornøyd med og bruker mest er en Sig Neuhausen P210-6S. Sveitsisk både på håndleddet og i hånden! ;)
 
Personlig skjøt jeg egentlig fra meg i forsvaret, men jeg har en kone som har fryktelig lyst til å prøve å skyte med pistol (alarmerende nok). Finnes det noen skytebaner i Oslo/omegn hvor man kan booke en tid våpen og prøve?
 
Drevet ny og ned i noen år med pistolskyting i Oslo, har ikke gjort det på 1,5 år nå faktisk da begge kompisene ikke lengre kan være med.. Savner det litt egentlig når jeg tenker meg om.. :)