Pistolskyting

Personlig skjøt jeg egentlig fra meg i forsvaret, men jeg har en kone som har fryktelig lyst til å prøve å skyte med pistol (alarmerende nok). Finnes det noen skytebaner i Oslo/omegn hvor man kan booke en tid våpen og prøve?

Da er vi jaggu to..

Er på jakt etter et sted, helst nord for Oslo - Gardermoen/Jessheim og omegn.
 
Denne tråden har gått meg hus forbi. Jeg driver også med skyting innimellom, mest IPSC og lerdueskyting. Deltar på NM hvert år, både i dynamisk pistol og rifle.

En GTG på banen med både gønnere og klokker høres ut som en genial plan.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hopalong
Her skytes det også fra tid til annen, styremedlem og kasserer i Oppegård Skytterlag.

Går stort sett i koseskyting, og et og annet feltstevne.

Har en Smith & Wesson 686, 375 mag. revolver og en Springfield 1911 A1 .45
 
Legg meg gjerne til på listen.
Har vært aktiv skytter i noen år, og skyter alt fra .22 til 44 mag.
Har skutt litt på bane, men er mest fasinert av feltskyting

Ut i skogen folkens :)
 
Da er vi flere NOP medlemmer her inne. Skulle vi samlet hele gjengen på en av feltbanene en dag?

@Goatboy God idé, men det er flere NOP klubber,- NOP Dal, NOP Vatne, NOP Haakonsvern, samt den opprinnelige og eldste, NOP her i Oslo, (som jeg er medlem av) med baner og klubbhus på Løvenskiold banen i Bærum.
 
Redigert:
Felt og IPSC, mest IPSC.
Colt_Gold_Cup.JPG
 
Har drevet mest med svartkrutt i fem år men det er mange år siden og det var ikke i Norge.
Jeg har tenkt å ta lisens i Norge men tok meg aldri tid å starte opp på noen pistolklubb.
Tidligere erfaring har jeg mest fra revolver replika som Remington 1858, Colt Walker 1847, Colt Army 1860, Roger Spencer 1865.
Jeg savner mest å skyte med Colt Walker : det var skikkelig rå greie.
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83
På tide med aktivitet i denne tråden også. For lenge, lenge siden kjøpte jeg et Hogue Monogrip treskjefte i Pau Ferro til min S&W 617. Av en eller annen grunn solgte jeg det, og har angret siden. Vel, jeg er ikke den første til å gjøre det. Nok om det. Etter tråling på nettsider og mye fundering fant jeg norsk importør av Hogue. Skjefte designet av Jerry Miculek (også i Pau Ferro) som burde være godt nok for meg :D

+EZgAqqcTLqJOGaYgJtl7g.jpg
0+KK8JnRQkO48OS3Evmdag.jpg
 
Jeg skjøt aktivt før. Var ganske moro. Brukte Browning Buckmark og Walther GSP. 22lr er et morsomt kaliber både i rifle og pistol. Lett å håndtere, smeller ikke så voldsomt + at ammo er billig og kan kjøpes hvor som helst. Det begynner å bli noen år siden, men vurderer om jeg kanskje skal ta det opp igjen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Jeg er høyrehendt og har min SD på høyre hånd - den har absorbert mange titalls tusen rekylopptak fra pistol-MP og rifle uten å klage, mange kollegaer har måttet bytte klokker titt- og ofte.

Vet du om eta 2824-2 élabore tåler noe særlig skyting? Lenge siden jeg har skutt noe særlig, og da gikk det i kvarts. :)
 
Skyter i ny og ne på BPK sin bane på Løvenskiold. Glock 19 og sub går hånd i hånd :)

En liten shootout til våren hadde vært Nice :)