Perlon

Ok, så ut som om den han har på bildet er mye tettere flettet enn "standard" perlon.
Det er fordi trådene brukt i vevingen i denne grå perlonreimen fra Eulit har to farger i seg. En av dem er lysere enn den andre, og dette gir den visuelle effekten av at det ser ut som den er vevd dobbelt så tett. :)

• Liker
Reaksjoner: Dingle
Mine 5 eurocent om perlon: i tillegg til artige fargeklattmuligheter og for meg god bærekomfort, frydes jeg over ironien i å kunne bære relative høyt prisede klokker på billigremmer.

Pogue Colonel: Marine, what is that button on your body armor?
Private Joker: A peace symbol, sir.
Pogue Colonel: Where'd you get it?
Private Joker: I don't remember, sir.
Pogue Colonel: What is that you've got written on your helmet?
Private Joker: "Born to Kill", sir.
Pogue Colonel: You write "Born to Kill" on your helmet and you wear a peace button. What's that supposed to be, some kind of sick joke?
Private Joker: No, sir.
Pogue Colonel: You'd better get your head and your ass wired together, or I will take a giant shit on you.
Private Joker: Yes, sir.
Pogue Colonel: Now answer my question or you'll be standing tall before the man.
Private Joker: I think I was trying to suggest something about the duality of man, sir.
Pogue Colonel: The what?
Private Joker: The duality of man. The Jungian thing, sir.

Fant dette bildet i Flickr arkivet mitt. Blå perlon på hvit Explorer 2 er en skikkelig frisk kombo. :)

8892934597_265a90fe04_b.jpg

Perlon er Nice det, men jeg ble skikkelig skuffet over kvaliteten på lås og ikke minst at selve remmen ikke er mer enn 1mm tykk... Skikkelig cheap følelse å ha på armen, i hvert fall når pinen som holder låsen dingler hver gang du tar den av... Skulle fantes noe i litt bedre kvalitet.

• Liker
Reaksjoner: FMS
Tenkte jeg skulle holde kjeft for en gangs skyld, men siden @ChrisHarberg først nevner det, så må jeg si meg enig i at perlon-reimene føles for simple og pinglete for mitt vedkommende. Har en del forskjellige farger og har eksperimentert litt, men blir mest for moro skyld - liker ikke å gå rundt med perlon, og i så fall må det være på en liten og lett klokke. Friske farger, da, det skal de ha!

Edit: Etter å ha lest gjennom hele tråden, ser jeg at det visst ikke var så nytt eller kontroversielt å synes at perlon føles litt simpelt og pinglete. Siden mange også rangerer og bidrar til lenkehysteriet her, legger jeg til min:
Skinnreim - Lenke - Nato - Perlon

Redigert:
Gav perlon en siste sjanse igår. Ser jo ok+ ut, og aldeles fortreffelig ut på @Tetragrammaton sine bilder. Likevel blir det framleis tommel ned her... Gnager ett...

Edit: Glemte bildet, som liksom var litt av poenget med posten.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 69variant
Enig med @Oddemann, perlon ser flott ut på bildene her. Men sliter med å bruke en slik enkel, for ikke å si simpel rem på kvalitetsklokker. Og siden dagens klokker gjevnt over er større og tyngre en tidligere tiders klokker så mener jeg det blir enda større mis-match mellom klokke og rem.
Men jeg har en klokke som ikke skal bæres på annet enn perlon; min fars gamle Seamaster.
Så lenge jeg husker så bar han den på perlon. Han seilte skipper i utenriksfart og var ofte "på varmen", var sikker praktisk og behagelig med perlon reim under de forholdene. Da jeg fant igjen klokken i en skuffe for noen år siden var den på en slitt, møkkete og utsvettet perlon reim. Kronen manglet og glasset hadde ikke blitt spart for noe. Men den begynte å tikke når jeg ristet den, så det var håp. Da jeg tok av remmen var flettemønsteret etter 20 års perlon bruk preget inn i stålet.
@Arcticboy servet den og skiftet glass, patina på skive, visere og kasse ble beholdt.
Klokken er i dag et kjært minne etter min far og et sjømannsliv levd i gullalderen for norsk skipsfart på 60-70 tallet.
Perlon er det eneste riktige på denne klokken.