Patek Philippe-tråden

Noen som vet hva en brukt 5711/1A ville kostet meg?
Mellom 5-10 år gammel ca.
I vanlig stand.

Om du skulle befinne deg i Tokyo på ett eller annet tidspunkt så er Yenen lav og annenhåndsmarkedet der er megastort og utvalget av Nautilus modeller er ganske stort... En kompis kjøpte en 4 år gammel 5711 til ca 130k for ett og et halvt år siden. Jeg har kjøpt en del klokker der og det har funket bra.

Lykke til!
 
  • Liker
Reaksjoner: jimjames
...er hverken kul nok eller rik nok:eek:

Ikke jeg heller, men jeg skal pussig nok.

Sliter litt med å velge klokke for anledningen.

Vianney Halter?

Halter_zpse4de605a.jpg


Eller H.Moser&Cie Monard?

20140228_193038_zpsd646e16c.jpg
 
@Santos-Dumont Er også veldig fasinert av H. Moser & Cie. Så da må jeg si gå for Monard.
 
Redigert av en moderator:
@Santos-Dumont Er også veldig fasinert av H. Moser & Cie. Så da må jeg si gå for Monard.

@Santos-Dumont, den H. Moser & Cie'en vil jeg gjerne kikke på! ;)

Jeg stiller naturligvis med denne :)

patekpatek.jpg

Jeg heller mot H.Moser selv også. Spesielt etter at jeg fant ut at Vianney Halter ikke lagde et av sine første kompliserte ur for Patek slik jeg trodde, men for Audemars. VH-klokka har riktignok et Lemania-verk og er således i slekt med mange tidligere Patek-klokker, men det er kanskje ikke noe vi skal ha fokus på - på en slik dag.

Fantastisk Patek @Fyrsten - Gleder meg til å se den og slektningene på nært hold.
 
Redigert av en moderator:
Om du skulle befinne deg i Tokyo på ett eller annet tidspunkt så er Yenen lav og annenhåndsmarkedet der er megastort og utvalget av Nautilus modeller er ganske stort... En kompis kjøpte en 4 år gammel 5711 til ca 130k for ett og et halvt år siden. Jeg har kjøpt en del klokker der og det har funket bra.

Lykke til!

+25% MVA og så er der ikke så billig lenger @Urogfanteri
 
Redigert av en moderator:
Kalenderkomplikasjoner

klokkene rundt bordet på gårsdagens gtg.

ilya35.jpg


2eprql5.jpg


wjuhk9.jpg


333db7q.jpg


3448eww.jpg


adfcxh.jpg


2z5nm0k.jpg


nz42e.jpg

Fett! Men, jeg la merke til månefase på noen her, det var fullmåne i går, jeg la merke til at ingen av klokkene markerte fullmåne. Når jeg så at nesten alle sto på dato 18. og eventuelt lørdag 18.mars (den ene står på lørdag 29. mars), så ble jeg litt forvirret! Sist gang 18. mars falt på en lørdag, var i 2006. Er disse urene så kompliserte at de ikke bryr seg om å stille inn dato og kalender?;)
 
Fett! Men, jeg la merke til månefase på noen her, det var fullmåne i går, jeg la merke til at ingen av klokkene markerte fullmåne. Når jeg så at nesten alle sto på dato 18. og eventuelt lørdag 18.mars (den ene står på lørdag 29. mars), så ble jeg litt forvirret! Sist gang 18. mars falt på en lørdag, var i 2006. Er disse urene så kompliserte at de ikke bryr seg om å stille inn dato og kalender?;)

Fordi det tross alt var snakk om klokker for flere titalls millioner var det tatt ut deler fra alle klokkene slik at de var tilnærmet verdiløse for eventuelle tyver.
Skal forøvrig legge ut noen bilder fra gårsdagen jeg også, så snart photobucket slutter å tulle (bare jeg som ikke får til å legge ut bilder i dag?)
 
Fett! Men, jeg la merke til månefase på noen her, det var fullmåne i går, jeg la merke til at ingen av klokkene markerte fullmåne. Når jeg så at nesten alle sto på dato 18. og eventuelt lørdag 18.mars (den ene står på lørdag 29. mars), så ble jeg litt forvirret! Sist gang 18. mars falt på en lørdag, var i 2006. Er disse urene så kompliserte at de ikke bryr seg om å stille inn dato og kalender?;)

På utstillingsklokkene var enkelte deler fjernet for å bli litt mindre attraktive for eventuelle tyver, og skal således ikke skrus på. Dette har jeg skjønt er vanlig praksis på en del showrom rundt i verden når det kommer til ur i denne prisklassen.

Vil også oppfordre alle som er interessert i klokker til å ta en tur til Bjerke og se på utstillingen denne eller neste uke. Vanvittig mye fantastisk håndverk.

Veldig fin kveld i går, fikk ikke hilst på så mange medasylanter, men hadde storveis selskap på bordet, ikke minst Bjerkes trivelige og kunskapsrike medarbeidere. En kveld å huske.