Patek Philippe-tråden

Nurk i går.

DSCF8615_zps87k8s937.jpg


DSCF8616_zpsnv88fwte.jpg

DSCF8572_zpsyjfkcwsi.jpg
 
INGEN sitter så godt som Aquanauten. Deretter 5711. 5726 med lærrem eller "gummiert" lærrem sitter greit på min arm. Men har bare hatt den et par timer på armen når jeg byttelånte med en kollega.
 
5726 på lenke sitter en god del høyere på håndleddet enn 5711 og 5712.
 
Noen som har synspunkter/fasit rundt hvorvidt blåfargen på skiven til 5711/1A-010 og 5712/1A-001 er identiske? Evt. om fargespillet oppleves forskjellig pga. skivenes ulike layout?
 
Må være ærlig og si at den kler gummi bedre. Det blir litt "feil" og billig all den tid Aquanaut ikke fremstår som en tool watch imo
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Noen som har synspunkter/fasit rundt hvorvidt blåfargen på skiven til 5711/1A-010 og 5712/1A-001 er identiske? Evt. om fargespillet oppleves forskjellig pga. skivenes ulike layout?

Hvis du ser på bildene av de to 5711 høyere opp vil du se at fargen er veldig forskjellig. Den ene er 2014 og den andre 2015. Hvert år er de litt forskjellig. Kan til og med være at de er forskjellige fra samme år. Sånn tror jeg det er med 5712 også. Både innad og opp i mot 5711. Litt rart spør du meg, men jeg har sett mange årganger med mye nyanseforskjeller.
 
Hvis du ser på bildene av de to 5711 høyere opp vil du se at fargen er veldig forskjellig. Den ene er 2014 og den andre 2015. Hvert år er de litt forskjellig. Kan til og med være at de er forskjellige fra samme år. Sånn tror jeg det er med 5712 også. Både innad og opp i mot 5711. Litt rart spør du meg, men jeg har sett mange årganger med mye nyanseforskjeller.

Er dette bevist "strategi" fra PP.
For en uviten som meg virker det nesten som dårlig quality control.
 
Hvis du ser på bildene av de to 5711 høyere opp vil du se at fargen er veldig forskjellig. Den ene er 2014 og den andre 2015. Hvert år er de litt forskjellig. Kan til og med være at de er forskjellige fra samme år. Sånn tror jeg det er med 5712 også. Både innad og opp i mot 5711. Litt rart spør du meg, men jeg har sett mange årganger med mye nyanseforskjeller.

For meg en ikke-eksisterende problemstilling, men dersom man finner sin perfekte nyanse og leter på bruktmarkedet kan det jo bli forvirrende og irriterende dersom man ender opp med "feil" nyanse pga "feil" årstall? :p
 
Det er litt snodig. Heldigvis er min veldig lys med masse spill, så jeg er rådhappy. En jeg så fra 08 var meget mørk, nesten mot svart. Ikke like pent imo.
 
Samtidig må jeg jo si at det har sin sjarm at ikke alle er helt like. Hadde man kunnet velge ut klokken, eller i hvert fall sett den aktuelle klokken før man kjøpte, hadde det vært positivt med litt variasjon i mine øyne.
 
Det er ikke så stor og hyppig forskjell på skivefargene som man her får inntrykk av. På bildene over er det lyset som bedrar. Det er imidlertid riktig at det har vært en dreining i skivefargen fra mørkere blå på de tidligere utgavene og til de senere år.

At det blir litt endringer underveis i produksjonen er så vidt jeg kan skjønne ganske vanlig. Det samme gjelder f.eks. også for APs "nye" 15202 som kom i 2012. På de få årene klokken har vært i produksjon kategoriseres skivene allerede som mark I, II og III, hvorav fargen blant annet er det som skiller variantene.
 
Redigert: