Patek Philippe-tråden

Det er alt for mye lekkert her. Vurderer å konsolidere samlingen til èn PP i stedet (hvis man kan få tak i noe da..) + en Stål Rolex. Er det noen som har solgt seg helt ned og gått den veien?
 
Det er alt for mye lekkert her. Vurderer å konsolidere samlingen til èn PP i stedet (hvis man kan få tak i noe da..) + en Stål Rolex. Er det noen som har solgt seg helt ned og gått den veien?

Hm....

@JonasV - det ville jeg ikke ha gjort!

PP er helt konge - misforstå meg rett - men jeg har vel aldri satt så stor pris på rolexene mine som hverdagsklokker som etter at jeg fikk inn min PP. Koser meg stort med nautilusen, men for meg er den noe helt annet enn de gode gamle traverne som brukes til trening/skiturer, etc.

Min anbefaling er derfor at du bør ha minst to stål rolexer ved siden av

Just my2cents
 
Det er alt for mye lekkert her. Vurderer å konsolidere samlingen til èn PP i stedet (hvis man kan få tak i noe da..) + en Stål Rolex. Er det noen som har solgt seg helt ned og gått den veien?
Jeg har gjort det, og angrer ikke. Har panerai 372 ved siden av 5168G - fungerer utmerket. Begge to fungerer til det jeg kan kaste på de. Var litt skeptisk i sommer, da jeg kun hadde med aquanaut på ferie. Ingen justeringsmulighetene i varmen, og gull som tar riper lettere enn stål. Like fin i bassenget som til middag, og reima gir litt spillerom i varmen om den er riktig klippet. Kjør på, hvis du virkelig ønsker deg en!
 
Det er alt for mye lekkert her. Vurderer å konsolidere samlingen til èn PP i stedet (hvis man kan få tak i noe da..) + en Stål Rolex. Er det noen som har solgt seg helt ned og gått den veien?
Kjør på. PP er noe helt spesielt. Behold et par beatere fra Rolex og du har det meste!
 
  • Liker
Reaksjoner: Svevern
Det er alt for mye lekkert her. Vurderer å konsolidere samlingen til èn PP i stedet (hvis man kan få tak i noe da..) + en Stål Rolex. Er det noen som har solgt seg helt ned og gått den veien?
Har vært der. For meg var det ikke verdt det. Magiske klokker, men prisene er for ville for meg. Dessverre.
 
IMG_20200107_122658_433.jpg
 
At en noen år gammel 5711 skal koste 600/700K++ er for meg helt uforståelig!
Uten hacking (kom vel i 2019 med Cal. 26-330?) og ikke det mest raffinerte urverket (i denne prisklassen) samt i stål.
Syns klokka er fet, men det får da være grenser!
Er man klar over hvor mye 700k er? Og ikke minst, hvilken flott samling man kunne bygget for nettopp denne summen.
Kom ikke og fortell meg at en stålklokke som er 5 år gammel er verd 600/700K!........Men tydeligvis er de det! Sykt :eek:
Hva er dagens pris på nytt ur fra Bjerke? Ja jeg vet at man ikke får 'kjøpt' i praksis.
 
Redigert:
At en noen år gammel 5711 skal koste 600/700K++ er for meg helt uforståelig!
Uten hacking (kom vel i 2019 med Cal. 26-330?) og ikke det mest raffinerte urverket (i denne prisklassen) samt i stål.
Syns klokka er fet, men det får da være grenser!
Er man klar over hvor mye 700k er? Og ikke minst, hvilken flott samling man kunne bygget for nettopp denne summen.
Kom ikke og fortell meg at en stålklokke som er 5 år gammel er verd 600/700K!........Men tydeligvis er de det! Sykt :eek:
Hva er dagens pris på nytt ur fra Bjerke? Ja jeg vet at man ikke får 'kjøpt' i praksis.

262k i 2018 pluss ei litta prisjustering i 2019.
 
At en noen år gammel 5711 skal koste 600/700K++ er for meg helt uforståelig!
Uten hacking (kom vel i 2019 med Cal. 26-330?) og ikke det mest raffinerte urverket (i denne prisklassen) samt i stål.
Syns klokka er fet, men det får da være grenser!
Er man klar over hvor mye 700k er? Og ikke minst, hvilken flott samling man kunne bygget for nettopp denne summen.
Kom ikke og fortell meg at en stålklokke som er 5 år gammel er verd 600/700K!........Men tydeligvis er de det! Sykt :eek:
Hva er dagens pris på nytt ur fra Bjerke? Ja jeg vet at man ikke får 'kjøpt' i praksis.
Screenshot_20200107_163429.jpg
IMG_20200107_164437~2.jpg
 
Litt artig lesing:
Veldig artig lesning! Jeg synes Stern skal ha honnør. Forstår mye av kritikken mot Patek og enorm kundefrustrasjon, og forstår også at Stern ikke er like populær overalt. Men det han gjør fra et forretningsperspektiv synes jeg er helt fantastisk å se. I motsetning til omtrent absolutt alle andre selskaper i dagens økonomi handler det kun om èn eneste ting: vekst. År etter år, kvartal etter kvartal. Det gjelder såklart særlig børsnoterte selskaper hvor det handler om å skape verdi for aksjonærer osv, og Patek er ikke børsnotert. Greit. Men allikevel. Stern har sikkert til smør på brødskiva, men han kunne ha solgt selskapet. Han kunne lett tatt enkle grep for å øke produksjonen. Det er så enormt forfriskende å se en næringslivsleder som sier "vet dere hva? Vi gjør det bra nok. Vi trenger ikke selge sjela vår for å tjene enda mer. Det kan godt gå litt dårligere noen år også. Det går bra." Det er helt rått. Den mentaliteten der finnes omtrent ikke lenger, og er det ett selskap jeg tror kommer til å tjene på det i lengden så er det nok Patek. De er nok ikke unike i sin "boutique-tankegang" i klokkeverdenen (Moser, FP Journe + mange andre etc.)

Jeg har aldri hatt Patek, men vil gjerne ha det en dag, og inntrykket av selskapet ble ikke noe dårligere etter å ha lest den artikkelen.