- Medlem
- 26. april 2011
Min erfaring er at, så lenge ventelisten opprettholdes og ditt navn står der, så kommer klokken.Hei! Jeg står på venteliste for en Nautilus 7118 hos Urmaker Bjerke. Jeg kom på listen i 2024 med en estimert levering i 2026, men i 2026 ble estimatet justert til 2026/2027.
I mellomtiden har klokken økt nesten 70.000 kr i pris, og det er sannsynlig at prisene vil stige videre, særlig siden jeg mest sannsynlig ikke får den i år heller.
Jeg lurer på om det er realistisk å faktisk få klokken når man står på venteliste hos Bjerke, eller om ventetiden typisk bare utsettes år for år. På e-post skriver de at de ikke har full oversikt over hva som kommer inn, men at de ikke ser noen grunn til at leveringstiden vil bli utsatt utover 2027.
Har noen erfaring med dette? Bør jeg vente på min tur, eller vurdere å kjøpe klokken på bruktmarkedet?
Har vært i samme situasjon med Patek 5711. Er nok reelt at Bjerke ikke vet om det kommer null eller to klokker ila et år, men deres erfaring tilsier at ventelista opprettholdes og at den er reell. Så snart de vet noe annet får du beskjed. Jeg ville fortsatt stått på lista fremfor å kjøpe brukt. Vurderte selv 7118 til kona, men hun vill ikke ha....!!!