WOW!
Min erfaring er at, så lenge ventelisten opprettholdes og ditt navn står der, så kommer klokken.Hei! Jeg står på venteliste for en Nautilus 7118 hos Urmaker Bjerke. Jeg kom på listen i 2024 med en estimert levering i 2026, men i 2026 ble estimatet justert til 2026/2027.
I mellomtiden har klokken økt nesten 70.000 kr i pris, og det er sannsynlig at prisene vil stige videre, særlig siden jeg mest sannsynlig ikke får den i år heller.
Jeg lurer på om det er realistisk å faktisk få klokken når man står på venteliste hos Bjerke, eller om ventetiden typisk bare utsettes år for år. På e-post skriver de at de ikke har full oversikt over hva som kommer inn, men at de ikke ser noen grunn til at leveringstiden vil bli utsatt utover 2027.
Har noen erfaring med dette? Bør jeg vente på min tur, eller vurdere å kjøpe klokken på bruktmarkedet?
Hei,Min erfaring er at, så lenge ventelisten opprettholdes og ditt navn står der, så kommer klokken.
Har vært i samme situasjon med Patek 5711. Er nok reelt at Bjerke ikke vet om det kommer null eller to klokker ila et år, men deres erfaring tilsier at ventelista opprettholdes og at den er reell. Så snart de vet noe annet får du beskjed. Jeg ville fortsatt stått på lista fremfor å kjøpe brukt. Vurderte selv 7118 til kona, men hun vill ikke ha....!!!
Dette var i 2015-2017, så mye er annerledes nå. Ventet to år på hvit 5711.Hei,
Takk for svar - nå ble jeg optimistisk. Hvor lenge ventet du på din klokke og når kom du på liste? Når du fikk beskjed om at det var mulig å få den i år, hvor lang tid gikk det fra du fikk beskjed til du kunne hente klokken? Hører fra deg![]()
Det samme har jeg opplevd. Jeg har alltid fått en e-post med en svarfrist på syv dager om hvorvidt man kan hente klokken, eventuelt blitt ringt. Men jeg tror det kan være annerledes med Patek. Hos dem får man nemlig først beskjed i mars om hvilke leveranser de faktisk får, og først da kan de oppgi en eksakt leveringstid. Så det er godt mulig at praksisen har endret seg, spesielt siden vi snakker om situasjoner som ligger ti år tilbake i tid. Krysser fingreneDette var i 2015-2017, så mye er annerledes nå. Ventet to år på hvit 5711.
Hver gang en klokke har kommet fra venteliste (ikke bare Patek) har jeg fått beskjed at nå er klokka her, hvor raskt kan du komme.
Hei, takk for svar - hvor mange år tilbake var det? De skriver at de fortsatt venter på levering, og mest sannsynlig vil de ha en oversikt over det i mars en gang og da vil de oppdatere meg. Spørsmålet er om de vil oppdatere meg om klokken er her eller om den vil komme. Forstår ikke helt hva jeg får vite i mars. Stod du på liste og hvor lenge var denne listen?For et par år siden ringte de meg og spurte om jeg ville kjøpe 5712. Jeg var på det tidspunktet i utlandet, men jeg sa ja og fløy hjem etter ca to uker og kjøpte da nevnte klokke. Det var ingen forvarsel, men alle virket fornøyde etter gjennomført handel.