Hm… skjønner ikke skepsisen til størrelsen på 6119 som er på 39mm. For meg virker det som det perfekte dressur.
Helt enig. Jeg prøvde den sist jeg var innom om den er aldeles perfekt på alle måter hvis man er i markedet etter dressur. Men selvfølgelig har jo størrelse på lanken noe å si.Hm… skjønner ikke skepsisen til størrelsen på 6119 som er på 39mm. For meg virker det som det perfekte dressur.
Der ser du. Det er forskjell på oss. Vi som var innom i dag fikk beskjed at "dere kan dessverre ikke prøve den på hånden", selv om selger ikke visste at vi var i modus til å faktisk kjøpe den. Artig.Helt enig. Jeg prøvde den sist jeg var innom om den er aldeles perfekt på alle måter hvis man er i markedet etter dressur. Men selvfølgelig har jo størrelse på lanken noe å si.
Det skal sies at jeg fikk prøve den selgeren hadde på armen og ikke en ny modell I butikken. Så jeg er nok ikke så spesiellDer ser du. Det er forskjell på oss. Vi som var innom i dag fikk beskjed at "dere kan dessverre ikke prøve den på hånden", selv om selger ikke visste at vi var i modus til å faktisk kjøpe den. Artig.
Det der blir for «masete» for meg. Forstår heller ikke hva Patek vil med den serien der, prøver de å være hippe og tiltrekke seg yngre kjøpere?Vis vedlegg 392569
6009g
Hva med denne? Sjelden denne blir nevnt i PP-diskusjoner. Dette er i mine øyne en fin allrounder som kan gå til både hverdags og fest. Kommer med både røde, blå og gule detaljer. Usikker på hvilken jeg liker best, men lener meg mot gult.
Jeg er kjent med at den er litt kontroversiell av puristene. Men jeg synes den er litt kul og uvanlig. Ikke en kjeft i verden som vet at du har en klokke til 500k på armen med den. Jeg ville tatt den før kuben hver dag i uken. Pluss at denne er i edelt metall til samme pris som firkanten i stål.Det der blir for «masete» for meg. Forstår heller ikke hva Patek vil med den serien der, prøver de å være hippe og tiltrekke seg yngre kjøpere?
Ønskes det et ur for hverdagsbruk, så tenker jeg at en 5227 (eller 5212 som jeg selv har) er det rette valget:
Vis vedlegg 392570
-6119 får du kjøpt.Noen som vet om det er ‘mulig’ å få kjøpt noen av disse uten kjøpshistorikk fra Bjerke?
Kjenner noen til ca priser?
Vis vedlegg 392577
6119 - 400k ishNoen som vet om det er ‘mulig’ å få kjøpt noen av disse uten kjøpshistorikk fra Bjerke?
Kjenner noen til ca priser?
Vis vedlegg 392577
Tenk å betale så enormt mye penger for et armbåndsur, og så matcher ikke dato/dag-hjulet skiven.. Så jo Temu ut.Kan noen forklare meg hvordan dette er god design? Forklar gjerne spesifikt dette:
- Åpningen for dagvisning, form og plassering
- Typografien, særlig for dag, men også hvordan alle de ulike typene gir et harmonisk uttrykk
- Plasseringen av merkenavn, og avstand til skalaen rundt
- Månedsvisningen i kombinasjon med datovisningen
- Hvordan alle de ulike elementene skaper et godt, helhetlig design (noe jeg ikke synes de gjør, om det skulle være uklart)
![]()