Patek Philippe-tråden

Ryktene har gått om 5712/1a sin avslutning i flere år. Så nå var det på tide.
Har også sett den samme oversikten som @Jørgen i sosiale medier.

Nå gleder jeg meg stort til å se lanseringene på Watches & Wonders.

Gamle travere som er ute av produksjon.
1738486847366.jpeg

1738487055127.jpeg

1738487067016.jpeg

1738487083079.jpeg

Jeg var nysgjerrig på tilgjengelighet av Calatrava-modeller, og søkte opp denne tråden. Men bortsett fra siste det bildet, er visst de nyeste 15 sidene dedikert firkant-klokken med noen Aquanauter og Nautiluser. Jeg måtte tilbake til 2022 i denne tråden for å finne en 5212. Da regner jeg med at det er langt mellom forekomstene av 5212, 5226G og 6119(G/R) i dette landet :) ?

Redigert:
Jeg var nysgjerrig på tilgjengelighet av Calatrava-modeller, og søkte opp denne tråden. Men bortsett fra siste det bildet, er visst de nyeste 15 sidene dedikert firkant-klokken med noen Aquanauter og Nautiluser. Jeg måtte tilbake til 2022 i denne tråden for å finne en 5212. Da regner jeg med at det er langt mellom forekomstene av 5212, 5226G og 6119(G/R) i dette landet :) ?
De modeller som du nevner, er vel blant de mer tilgjengelige Pateks. Ikke lenge siden jeg var innom Bjerke og de hadde en 5212 inne - og som da var tilgjengelig for salg. Tror nok at det er en del Calatrava modeller i bruk der ute, både blant TS medlemmer og andre, uten dermed at brukerene poster bilder av uret i denne tråden.
Det er vel min 5212 som du fant bilde av i 2022, dette uret er fortsatt jevnlig i bruk hos meg ;)

• Liker
Reaksjoner: Thorvald, n808 og Ole
Noen som vet norsk pris på 6119? Og ikke minst tilgjengeligheten?
Dette er langt utenfor mitt tidligere scope. Men må si enkle calatrava tiltaler meg. Hadde lett røket på en ALS Saxonia thin hvis det hadde vært tilgjengelig i Norge pdd. Disse enkle dressklokkene i gull er bare så vakre😍

Dette er langt utenfor mitt tidligere scope. Men må si enkle calatrava tiltaler meg. Hadde lett røket på en ALS Saxonia thin hvis det hadde vært tilgjengelig i Norge pdd. Disse enkle dressklokkene i gull er bare så vakre😍
Mener prisen er ca kr 350 000.- Personlig hadde jeg lett valgt en 6119 fremfor en Saxonia. Tror det er mulig å få bestilt en 6119 fra Bjerke uten noe problem.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
Mener prisen er ca kr 350 000.- Personlig hadde jeg lett valgt en 6119 fremfor en Saxonia. Tror det er mulig å få bestilt en 6119 fra Bjerke uten noe problem.
fantastiske begge to, men ettersom 6119 er hakket for stor og har et snev for mye flash fra den vakre beselen ville jeg valgt saxonia thin, hvitt gull.

• Liker
Ikke noe problem å få bestilt 6119. Luktet litt på en tidligere men slo det fra meg da jeg bruker dress altfor lite til å forsvare det. Tror prisen er over 400k dog. Levering på noen få måneder.

• Liker
Takk for svar! Var ikke det svaret jeg håpet på når det kom til pris og at den er tilgjengelig 🤣 Det er størrelsen som gjorde at Saxonia Thin var høyaktuell.
Jaja, får sette den opp på ønskelista og sende inn en lottokupong i kveld…

6119 er nydelig, men om du ikke har prøvd den ville jeg gjort det før kjøp. Den er ikke akkurat liten som det blir nevnt over her :) Lange er nok vesentlig mer bang for the buck, særlig om du kjøper en brukt

• Liker
Reaksjoner: Thorvald og holmby
Takk for alle svar om Calatrava dress-modeller. Jeg har egentlig gitt opp tankene om en av disse Calatrava-modellene fra Bjerke. De skrev de ville sjekke tilgjengeliget, men fikk ikke svar deretter på en uke, De modellene jeg nevnte er dessuten for store for meg. Min Rolex 36mm er helt perfekt, og en 38mm Aqua Terra er maks for mitt håndledd. Jeg har vurdert Lange, men vanskelig tilgjengelighet. Da blir det vel via chrono24 regner jeg med.

Så på 6119R i dag og den fremstår større og ganske annerledes i virkeligheten enn hva man initielt skulle tro fra bilder online. Pen sak, men 6119G virker mer "classy".

• Liker
Reaksjoner: Ole