Patek Philippe-tråden

IMG_4471.jpeg

Det er ikke nødvendigvis den relative størrelsen det er noe galt med, snarere heller proporsjonene.

Jeg stemmer for «Dumbo» som nytt kallenavn, klokken har jo elefantører.

Helt håpløst, vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Det sagt, hadde jeg fått tak i en til retail hadde jeg tatt den - det er jo tross alt en Patek :rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: Alinoe og Callahan
Det er ikke nødvendigvis den relative størrelsen det er noe galt med, snarere heller proporsjonene.

Jeg stemmer for «Dumbo» som nytt kallenavn, klokken har jo elefantører.

Helt håpløst, vet ikke om jeg skal le eller gråte.

Det sagt, hadde jeg fått tak i en til retail hadde jeg tatt den - det er jo tross alt en Patek :rolleyes:
Hvis man skal legge hatet her på TS til grunn så kan du regne med å plukke opp en til halv pris på salget i mars ;)

Den skulle være sin egen firkant design helt uten Nautilus "porthole/hatch" hengsler og lås.
Denne designen stammer fra ubåt (Nautilus ubåt fra Jules Verne sin roman) og ingen sånn luka er såpass firkant.
På en båt/yacht kanskje, men ikke en ubåt, og det handler om høy trykk fordeling.
Derfor designet føles så unaturlig, og feil hos meg.
Det handler om ubevisst assosiasjon tenker jeg, og PP har tydeligvis ikke tenkt på det, eller gitt faen på hele tankegangen som stådd bak Nautilus sitt opprinnelig design.
100% enig. Beste refleksjonen jeg har lest så langt. Den blir langt penere uten disse, etter min mening.

Vel, det morsomme her er vel mer hvordan han fremstår som noe.... krenket(?)...med en sånn kommentar til pressen ;)
Joda, det kan du ha rett i. Men jeg digger jo at han er såpass cocky at han fyrer av ett leggspark mot Casioene som mener mye om noe de aldri kommer til å legge fingrene sine på uansett :mrgreen:

My man!

Den skulle være sin egen firkant design helt uten Nautilus "porthole/hatch" hengsler og lås.
Denne designen stammer fra ubåt (Nautilus ubåt fra Jules Verne sin roman) og ingen sånn luka er såpass firkant.
På en båt/yacht kanskje, men ikke en ubåt, og det handler om høy trykk fordeling.
Derfor designet føles så unaturlig, og feil hos meg.
Det handler om ubevisst assosiasjon tenker jeg, og PP har tydeligvis ikke tenkt på det, eller gitt faen på hele tankegangen som stådd bak Nautilus sitt opprinnelig design.
Helt enig. Fikk opp dette kappede bilde her om dagen i feeden og dette er jo med en gang noe helt annet.
IMG_3570.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord og uret
Man trenger ikke å være en "Hater" for å mene at modellen mangler sjarm, eller har et design problem (med hengslene à la Nautilus).
Skulle jeg ha pengene i morgen, vil jeg ikke kjøpe denne modellen.
Også, over årene som klokkesamler, har jeg oppfattet at firkante kasser er ikke akkurat det mest populært på markedet.
Men selv hadde jeg en Zenith en del år siden, og har fortsatt en Revue Thommen i firkant kasseform.
Det er helt innafor for meg.
Faktisk giftet jeg meg med denne sjelden Revue Thommen som har eget inhouse NOS urverk fra 60 tallene.
Jeg vil påstå at et rent firkant design er best, og at Stern har bommet ved å overføre Nautilus "porthole" designet til denne.
1000007600.png

IMG_20230517_161108154.jpg