Patek Philippe-tråden

Hva er prisen på noe sånt? Og er det i det hele tatt mulig å få tak i?

Spurte faktisk om denne selv. En av de "enklere" modellene å få tak i sa kundebehandleren. Fortsatt krav til søknad og en fordel med litt historikk. Tror ikke denne er så halvgal å komme på liste på.
 
  • Liker
Reaksjoner: EDirdal
Spurte faktisk om denne selv. En av de "enklere" modellene å få tak i sa kundebehandleren. Fortsatt krav til søknad og en fordel med litt historikk. Tror ikke denne er så halvgal å komme på liste på.
Tja, tvilsom til akkurat det. Vet om en med veldig god historikk hos Bjerke (men ikke med Patek), fikk blankt avslag når interesse ble meldt vedrørende denne modellen.
 
endelig fikk jeg også "adgang" til å poste i denne tråden. Moro å få prøve klokker man kanskje aldri får sett igjen…

5212A er definitivt en favoritt hos meg.
085B4431-38A5-4694-9B4C-8A7557969B39.jpeg

Legger ved bilder av noen av de andre klokkene jeg prøvde også:
8C6382E3-B6EA-4755-9406-71DEEEBA332C.jpeg
51F6A9FC-223B-448E-ABA7-020F7C69A002.jpeg
1FC0F1FF-F6B3-4333-AB19-1206422985D5.jpeg
516461F3-EB55-46B2-B9C5-06D9ED695DE6.jpeg
 
Veldig mye spennende å se på og prøve, glad jeg tok turen innom i går!
Tildels overveldende utvalg, men solid hjelp fra de ansatte til å se og prøve mye ulikt, og tror de selv synes det var veldig kult å ha så mye utstilt som de normalt ikke får se.
 
  • Liker
Reaksjoner: saxxvik
Min også ;)
Bilde fra i går, men har det fremdeles på håndleddet.
Vis vedlegg 305314
Fantastisk klokke i mine øyne! Godt å se at "en av de tre" som Bjerke har solgt brukes. (dog. usikker på om tallet stemmer, men de sa så til meg).

Snakket litt om ukenummeret som er "skriblet" på klokken. Er du kjent med når ukenummer 53 kommer til anvendelse? @Gin Ingen på utstillingen som hadde svaret til meg. De løp rundt, og "google". men dessverre ingen fasit…
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
When does a 'Week 53' occur? This happens when a pay day falls on 31st December or, in a leap year, on 30th or 31st December. Week 53 occurs when there are fifty-three weekly pay days in the year: In 2021, employers who pay wages on a Friday will have 53 pay days - thus a Week 53 payroll run.
 
Fantastisk klokke i mine øyne! Godt å se at "en av de tre" som Bjerke har solgt brukes. (dog. usikker på om tallet stemmer, men de sa så til meg).

Snakket litt om ukenummeret som er "skriblet" på klokken. Er du kjent med når ukenummer 53 kommer til anvendelse? @Gin Ingen på utstillingen som hadde svaret til meg. De løp rundt, og "google". men dessverre ingen fasit…
En grei forklaring finner du her. https://www.calibremagazine.com/news/patek-philippe-calatrava-weekly-calendar/
Tror Bjerke har solgt flere enn 3, hvis ikke «kjenner» jeg de andre og kan bekrefte at også disse brukes ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner og saxxvik
When does a 'Week 53' occur? This happens when a pay day falls on 31st December or, in a leap year, on 30th or 31st December. Week 53 occurs when there are fifty-three weekly pay days in the year: In 2021, employers who pay wages on a Friday will have 53 pay days - thus a Week 53 payroll run.
Aldri hørt snakk om uke 53 før. Får skylde på at jeg er ung!

Uansett da gir det oppklaring.

dog. dårlig detektivarbeid på å finne ut selv ser jeg..
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Min favoritt også ;)
Bilde fra i går, men har det samme uret fremdeles på håndleddet.
Vis vedlegg 305314

Utrolig flott denne. Bruker du den mest med den brune kalveskinnsremmen, eller også på den mørkeblå jeg har sett du postet et bilde av? Lurer også på hvordan denne hadde gjort seg med sort croco..