Jeg er nok langt mindre kritisk til Kobold enn Watch Snob. Å sette rimelige urverk i dyre klokker er ikke ukjent for en rekke produsenter...ingen nevnt, ingen glemt
Selv om den ikke er noen sjelden fugl, kunnne jeg godt tenkt meg en Breitling Superocean...perfekt beater!
Hvis vi skal kjøre Bremont er det vel denne som kanskje kan komme innenfor i forhold til pris. I underkant av 1000kr per person. Bremont Solo 43mm
Grand Seiko SBGR057. I underkant av 800kr per person. 39mm
Maurice Lacroix Masterpiece Calendrier Retrograde. Kan kjøpes ny på eBay fra butikk med garanti. I overkant av 800kr per person. Finnes med mørk skive også. 43mm
Vulcain Cricket GMT. Kan kjøpes ny fra butikk på eBay med garanti. ca. 800kr per person. 42mm
Eterna Heritage Super KonTiki 1973. Kan kjøpes ny fra butikk på eBay med garanti. Litt over 700kr per person. 44mm
Tudor Heritage Black Bay. Litt over 800kr per person.
Grand Seiko får min stemme. De fleste har eid eller kjenner til Seiko. Desverre er konkuransen i prissegmentet til Grand Seiko såpass kraftig at de færreste har valgt å stifte bekjentskap med dem. Dette må jo være en ypperlig anledning?