Passaround mk5 2021

Det ble en veldig flott uke på armen. En liten høstferie og arbeidshelg fikk den være med på. Jeg har hatt den på hele uka.

Klokka ligger veldig fint på armen og selv om noen mener den er topptung så har jeg ingenting å si på komfort og hvordan den
ligger på armen.
Størrelsen mener jeg er perfekt, i hvertfall til min arm. Og detaljnivå og finish på kassa synes jeg er spot on. Veldig flott blanding av børsting og polering.
Artig er det også med innsyn til verket når de har laget en så flott rotor som de har i denne.
Noen har nevnt at krona er for liten og vanskelig å bruke. Jeg er enig i at den er ganske liten, men det er så grove riller i den at det er en lek å betjene.

Deployantlåsen virket litt "treg" i starten og jeg måtte prøve å trykke den i lås noen ganger før det virket
som at det "løsnet" litt og nå er klikket når man lukker den veldig bra og det føles helt rett. Jeg synes låsen både er fin
og behagelig. Jeg prøvde å ha den på stramt der den satt bom fast, og jeg prøvde å ta den et hakk ut slik at den satt mer løst og jeg
opplevde ikke noe gnaging eller at den danset rundt på lanken.

Gummireima er svært behagelig og står ikke tilbake for gummireimene fra Hublot, Banjaling, Omega, Panerai etc.

Når det gjelder presisjon har klokka tapt 4 sekunder på 7 dager. Det kan man ikke stille seg negativ til, uansett hvordan man vrir
og vender på det. Jeg har hatt klokker til 10X prisen av denne som har gått vesentlig mer unøyaktig enn denne. Dato skifter også raskt ved midnatt.

Lumen har en flott grønnfarge, men er ikke så veldig sterk. Til gjengjeld holder lumen seg bra utover natta og jeg hadde ingen problemer med å lese hva klokka var kl 0705.

Jeg har lagt merke til at jeg ikke har savnet å gå med noen av mine andre klokker denne uka. Og jeg mener helt seriøst at dette er ei klokke som virkelig passer til alt. Greit nok at vi på TS er ganske hjerneskada og de færreste her er one watch guy, men for den vanlige mann i gata som ønsker å ha ei fin klokke må dette være ei ypperlig klokke som duger til all slags bruk.

Det at jeg får så mye glede av denne var en positiv overraskelse, og jeg har innsett at jeg må slanke min egen samling betraktelig. Fint med en åpenbaring i høstferien, men jeg kjenner jo at det er vanskelige valg som må tas fremover.

Jeg håper virkelig jeg vinner loddtrekninga for jeg digger denne Bell & Ross.
Nå skal klokka videre til nestemann, eller nestemann på lista der igjen. Spørs litt på hvem jeg får tak på:mrgreen:

En ting jeg lurer på: Er nypris på denne 45k? Jeg trodde den kostet rundt 30k veil, men Thunes nettsider sier noe annet.

Jeg legger ved noen bilder jeg tok i går i egen post.
 
7D47E85A-9F51-4806-943B-FFBA80C550EC.jpeg
B010085B-B09C-432D-8F73-4DD1281EC32A.jpeg
08264558-EFF1-4913-A99A-898AB9086DC6.jpeg
9B129422-2932-424B-BCF2-24E6B8BB774E.jpeg
DD849507-DAA9-409C-B61E-03D3530DE675.jpeg
F047E625-871A-4D22-B3EB-0FF4B93A39A1.jpeg
B09087B0-AA3E-4839-8D53-130E7AF5C559.jpeg
 
Da har jeg overlevert klokken til @Larsnie. Det har vært en hektisk uke med «all work, no play», så den har dessverre ikke fått vært med på noe spennende. Den har fungert ypperlig på kontoret da!

Liker denne klokken veldig godt! Liten og slank nok til mine håndledd, og den har en svært behagelig gummi rem.

Finish og byggkvalitet er topp!

Kronen er litt vanskelig å operere, men estetisk passer den fint.

Stopper her, hvis ikke blir det bare repetisjon.

God helg dere!
E611C39C-DCA9-4320-9CAD-4B0A5343D29A.jpeg
 
Takk for levering på døra @EivindR
Nå er det min tur til å ha den, og jeg tror jeg har bestemt meg for en ting allerede.
Selv om den kanskje ikke er helt "meg" så kommer jeg ikke til å donere den om jeg vinner i år.

Umiddelbare inntrykk er at den var nettere og slankere enn inntrykket jeg hadde dannet meg. Gummireima virket umiddelbart komfortabel. Men etter to timer er jeg enige med de som sier at låsen kan gnage. Så nå har jeg slakket den ett hakk og er a) fornøyd med at den er lett å justere b) ikke så fornøyd med avstanden mellom hullene. Jeg er i den klassiske for stram eller for løs fella.

Utover det er jeg forbauset over at sekundviseren for det meste er usynlig, i alle fall i lyset på hjemmekontoret.

Mer føling kommer utover i uka.

LarsB
 
Jeg hadde planlagt å bruke klokka som forgrunn mens alle fikk se mitt spennede liv.

Men så har jeg jo bare vært forkjøla og tuslet rundt i tøfler på hjemmekontoret. Her kommer ukas høydepunkter.



Har hatt B&R på timegrapher med bra resultater.
FFB98B2E-649F-4600-8569-8FB95CB51B0A.jpeg


Har hatt 45 minutter i Watopia selv jeg er snørrete.
586540BF-F6B6-4659-8A16-AF9738B18218.jpeg


Ellers samler jeg inntrykk og snedige formuleringer til oppsummeringen etter uka.

LarsB
 
Redigert:
En ting jeg lurer på: Er nypris på denne 45k? Jeg trodde den kostet rundt 30k veil, men Thunes nettsider sier noe annet.
Lurer på om Bell & Ross har sneket inn en liten 50% økning i pris i det stille, jeg.
Drev litt vindusshopping i Paris i går og ramlet over en butikk med B&R hvor listepris var €4500, så det stemmer godt med Thune sin endring.
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks
IMG_20211119_114727.jpg


IMG_20211119_114730.jpg


IMG_20211119_114731.jpg


IMG_20211119_114733.jpg

Da er min uke med Bell & Ross over, etter en hyggelig overlevering på døra!

Uka ble ikke helt som planlagt, sjuk og med legebesøk, men fikk likevel dannet meg et inntrykk av klokka.
Den er veldig comfy på håndleddet, men som andre slet jeg med at spenna gnagde.
Det ble såpass ukomfortabelt, at jeg tok av meg klokka da jeg kom hjem for dagen, mens jeg vanligvis har den på fra morgen til kveld.

Jeg rakk å ha den i et lite selskap, dere det var flere klokkeinteresserte, og de kommenterte hvor pen den er i virkeligheten ut fra deres oppfatning i forkant. Noe jeg er enig i.

Det jeg vil fremheve er fargen på skiva, som traff meg. Forsøkt illustrert med de innledende bildene. Ellers er ting nevnt før, og jeg har ikke brukt lykt og lupe til å finne detaljer eller feil.

Alt i alt en klokke med respekt og cred fra meg, men havner ikke i min boks.

PM går til neste på lista!
 
5C882CA0-6901-479F-9996-170988E12600.jpeg


Klokken har nå kommet til meg, og med en liten omrokkering mot slutten er det ikke mange stopp igjen før runden er fullført.

Det har for meg vært relativt stille dager hittil med klokken, mye takket være et midlertidig stengt kontor og et brudd i foten som reduserer min egen dagligdagse mobilitet – så her er det ingen kule aktiviteter som @Balongum sin stisykling, jordbruk i regi av @Hopalong , fotballkamp i sol med @rabbadamtimtim , @lumer på fjelltur eller svømmebasseng-bading med @chronometer . Den har vært et fint bekjentskap på hjemmekontor.

Førsteinntrykket er positivt! Den føles god på armen, og gummien i seg selv er komfortabel og myk. Kasseformen er pen, og det er en god blanding av polerte og børstede overflater som gjør den visuelt interessant. Det er en kledelig kombinasjon.

Da jeg kom inn døren med den på armen utbrøt kjæresten at det var en veldig flott klokke.

Det har vært delt mange erfaringer rundt låsen, skarpe kanter og gnaging. Der er jeg også ganske enig med de som ikke er udelt positive. Det er litt skarpe kanter som merkes når den skal av og på, og det bygger en del tykkelse totalt med låsen. For å pirke skulle jeg gjerne kunne justert størrelsen 1-2 mm også; den er akkurat litt for stram i den ene posisjonen og gnager såvidt, men for løs i den andre og slenger.

Lenke hadde vært morsomt å prøve med.

Ellers opplever jeg det som en klokke som egentlig treffer ganske godt på mye. Den er ikke for skinnende eller har for mange polerte flater, men det er samtidig nok til at den er visuelt interessant og det komplementerer kasseformen godt. Skiven har litt sunburst-effekt i seg, men oppleves for det meste som en veldig pen, sort og lettleselig skive.

Alt i alt en morsom klokke og hittil et interessant bekjentskap. Den skal bli med på mer aktivitet i morgen med kontordag, noen interne presentasjoner og sosial omgang etterpå, så blir spent å se om den fanger noen andres oppmerksomhet som andre har rapportert om.
 
Da har jeg hatt B&R noen dager og klokken er på vei tilbake til @krille

Jeg liker designet. Blandingen av børstet og polert stål spiller fint i lyset. Gummiremmen virker også å være av god kvalitet.

Som andre har kommentert, synes jeg også at låsen og kronen har forbedringspotensiale. Remmen må sitte ganske løst på for at låsen ikke skal gnage på håndleddet og kronen er litt vrien å få tak på.

Det var artig å prøve noe nytt og en klokke med firkantet kasse ga mersmak.


DSCF8992-10.jpg
 
Da har jeg hatt B&R noen dager og klokken er på vei tilbake til @krille

Jeg liker designet. Blandingen av børstet og polert stål spiller fint i lyset. Gummiremmen virker også å være av god kvalitet.

Som andre har kommentert, synes jeg også at låsen og kronen har forbedringspotensiale. Remmen må sitte ganske løst på for at låsen ikke skal gnage på håndleddet og kronen er litt vrien å få tak på.

Det var artig å prøve noe nytt og en klokke med firkantet kasse ga mersmak.


Vis vedlegg 273217
:)

Er da planen å lodde den ut og kjøre i gang en ny runde sporenstreks da eller? @krille
 
Ja. Jeg tenkte jeg skulle drodle litt om det i kveld, men tanken er vel å komme seg på hesten igjen så fort som mulig.

Jeg har innmari, innmari lyst til å foreta utlodningen live, på pub, men koronamessig går det jo ikke akkurat mot det....
 
Ja, det er jo mulig, men jeg vet ikke? Har som sagt lyst til å gjøre det som en slags mini-GTG - da må vi i så fall ha is i magen til over nyttår. Hvordan er stemningen - skal vi ta lottotrekning til helgen eller skal vi vente og se om det er åpnet opp litt på nyåret?
 
Ja, det er jo mulig, men jeg vet ikke? Har som sagt lyst til å gjøre det som en slags mini-GTG - da må vi i så fall ha is i magen til over nyttår. Hvordan er stemningen - skal vi ta lottotrekning til helgen eller skal vi vente og se om det er åpnet opp litt på nyåret?
Tviler på om dette åpner opp med det første. Jeg stemmer på lottotrekning.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hovedsignal
Ja, det er jo mulig, men jeg vet ikke? Har som sagt lyst til å gjøre det som en slags mini-GTG - da må vi i så fall ha is i magen til over nyttår. Hvordan er stemningen - skal vi ta lottotrekning til helgen eller skal vi vente og se om det er åpnet opp litt på nyåret?
Samme for meg bare vi kommer i gang med ny runde asap ;)
 
Blir nok lotto, drit. Men en kan jo se på pressekonferanse idag kva som skjer, men det ein les idag virke ikkje lovande...

Stemmer i som Qwestern, berre å kjøre ny runde igang med engang... Genialt konsept det her! Særleg for meg som bur i ein by uten klokkebutikk.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
OK, folkens, vi hopper i det, og ser hvem av Tidssonens Passarounddeltakere som får seg en ekstra julepresang!

Same procedure as last year, vi lar lottotrekningen lørdag førstkommende (18.12) bestemme hvem som vinner. Her er loddene, og det er nok en gang Google Regnearks rand()-funksjon som har bestemt rekkefølgen:
BrukernavnLoddnummer
KTS691
Callahan2
Hovedsignal3
chronometer4
Sean Angus5
FredEv16
Kenneth R7
bragemann8
TimeFactor9
krille10
KlokkeKjell11
Hopalong12
Sponon13
westmouth14
Oddemann15
Henrik C16
frj17
MrJensen18
emptybrainjacks19
Qwestern20
Rød21
EivindR22
Cuoresportivo23
Larsnie24
rabbadamtimtim25
GrimReaper26
Alinoe27
twt228
lumer29
Balongum30

Første tall (30 eller under) trukket avgjør hvem som stikker av med klokken. Er første tall 31 eller høyere gjelder andre tall osv. Følg med på NRK TV!

Oppfordrer for øvrig til å ta screenshot av denne posten for å kvalitetssikre at ikke undertegnede eller andre rabbagaster bedriver skittent spill:mrgreen: