Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Panerai er (var) ikke for alle og åpenbart ikke for deg og slik burde det være. Dessverre skjønner ikke dagens Panerai dette selv og har kødda det til i sine håpløse forsøk på å tilfredstille alle.
Hadde vært kult hvis Panerai kunne overlevd med å kun produsere 47-50mm klokker:) Tror det hadde blitt vanskelig. Så det er mao forståelig at Panerai kompromisser eller tilpasser seg markedet til en viss grad. Hvis ikke går man jo rett i Kodak-fella.

Jeg tenker i så måte at diameteren har mindre å si enn eksempelvis tilnærmingen mot dressklokker, les Due-serien. Ser ikke helt problemet med at Panerai evt opererer med så og si identiske klokker med ulik diameter.

Hva synes folket om denne modellen som ryktes å være på vei?
971399B0-2A0C-48CC-BE26-4E66FA726EB0.jpeg

Henger meg på @Frik. Jeg er også en stor mann på 194 cm. Synes 47 mm Panerai er helt perfekt, men har også full forståelse for de som liker 42 mm best.Vis vedlegg 223454
Alminnelig mann på 183 her. 47mm er knall. I 2016 holdt jeg på å kansellere en DJ41 fordi 40 var absolutt maks. Man venner seg, så lenge det ikke bygger for høyt

Vedlegg

• 40E1A653-8618-46AE-81D5-286B53F7721A.jpeg
    40E1A653-8618-46AE-81D5-286B53F7721A.jpeg
    362,5 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Hmm, dette var jo virkelig noe annerledes! Destro med egghvit skive og nesten gule tall? Liker viserne og P.3000-verket, ellers ikke helt overbevist;)
Jeg er også litt usikker, men synes den er langt bedre enn mye av det andre som har kommet fra Panerai den siste tiden. Men de må jo variere og ha noe for enhver smak.

• Liker
Reaksjoner: urtid
Hmm, dette var jo virkelig noe annerledes! Destro med egghvit skive og nesten gule tall? Liker viserne og P.3000-verket, ellers ikke helt overbevist;)

Destro er jo generelt mindre populære så jeg sjønner ikke helt vitsen med de modellene...... Kan de ikke bare få ut fingern å lage 8 day Fiddy i steden?

• Liker
Reaksjoner: Suften og urtid
Litt overoptimistisk prising.
Skjønner ikke at enkelte tror at Norge er et særskilt marked i forhold til priser på Chrono24.
Nei, markedet i Norge er ikke +25% i forhold til verden ellers.
Siden det er meg og min annonse som diskuteres, tar jeg meg friheten å kommentere selv.

Det er da heller ikke internasjonal pris + 25% jeg ber om. Jeg kommenterer bare prisen på Chrono24 som et referansepunkt for hva det koster å anskaffe samme klokke på det internasjonale markedet i dag. Det tenker jeg er fair å opplyse om (og strengt tatt ganske vanlig, så vidt jeg har registrert).

Jeg synes det er kjempevanskelig å sette en fornuftig pris på en modell som, så vidt jeg har registrert, svært sjeldent er for salg her til lands. Det hjelper ikke at jeg selv har falt litt av klokkekarusellen og bare glimtvis observerer den syke syke utviklingen i markedet de siste årene. Etterspørselen etter en del modeller er jo helt vill, uten at jeg har noen grunnlag for å si om dette også gjelder for Panerai. Det kan godt tenkes at du har rett, at min prisantyding er i det høye sjiktet. Samtidig er det noe med å ha et fornuftig utgangspunkt i møte med prutekulturen på finn. I en annonse på TS vil prisen legges noe lavere. Det ligger forøvrig i planen å legge den ut her - jeg må bare få ut den berømte fingern.

Foretrekker interessenter og evt. andre tar videre prisdiskusjon med meg direkte på PM :)

Mvh sovende medlem

Redigert: