Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

44mm + titan + sandwich - tynnehåndledd= Happy:)
010CF84C-89D5-40D3-B634-22ED8322A5A4.jpeg
 
Redigert:
Har hatt 47, 45, 44 og 42 mm - sistnevnte er mer enn stor nok for mine 19 cm håndledd.

44 går «helt greit», det samme gjelder 45 mm Radiomir. Det er kasseformen og lengde fra horn til horn som er avgjørende, viktig å ikke se seg blind på tallene. Dessuten er det jo forskjell på håndleddene, noen har brede håndledd - andre smale, men med samme diameter.....

Panerai er store, og skal være store - men jeg er nok enig med @Blodstrupmoen :) Så lenge hornene ikke stikker utenfor håndleddet er man «innafor»...
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ og Blodstrupmoen
Jeg har ca. 30 cm rundt håndleddet. Neida, "kun" 18 cm her. Men, 44 mm med manuelt verk lå vel så godt på hånden som 42 mm med automatic da jeg handlet for vel to år siden :)
Vis vedlegg 223364

Selv har jeg ca 17,5 og kler 44/45 perfekt, 47 er for stort.

Kona, som har Panerai, har ca 14,5-15cm kler sin 774 (44mm) perfekt (med liten OEM Assirulutsumentissimo-reim).

Panerai skal, IMO, være litt store. De skal ikke sitte på armen som en Aquaterra (tilfeldig valgt annen klokke). Derfor syns jeg 42 mm er for smått. Jeg syns Panerai går i feil retning med disse.
 
Selv har jeg ca 17,5 og kler 44/45 perfekt, 47 er for stort.

Kona, som har Panerai, har ca 14,5-15cm kler sin 774 (44mm) perfekt (med liten OEM Assirulutsumentissimo-reim).

Panerai skal, IMO, være litt store. De skal ikke sitte på armen som en Aquaterra (tilfeldig valgt annen klokke). Derfor syns jeg 42 mm er for smått. Jeg syns Panerai går i feil retning med disse.

Trur ikkje en skal påstå at 42mm paneraien er liten på noken måte. For meg er klokker som er for mykje i vegen et alvorlig irritasjonsmoment. For meg så skal en klokke knapt merkes når den er på.

Men klart , for enkelte som er svaksynte og/eller jobber som eiendomsmegler så har jo overdimensjonerte klokker en funksjon og da :p
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ
Trur ikkje en skal påstå at 42mm paneraien er liten på noken måte. For meg er klokker som er for mykje i vegen et alvorlig irritasjonsmoment. For meg så skal en klokke knapt merkes når den er på.

Men klart , for enkelte som er svaksynte og/eller jobber som eiendomsmegler så har jo overdimensjonerte klokker en funksjon og da :p
Panerai er (var) ikke for alle og åpenbart ikke for deg og slik burde det være. Dessverre skjønner ikke dagens Panerai dette selv og har kødda det til i sine håpløse forsøk på å tilfredstille alle.
 
Panerai er (var) ikke for alle og åpenbart ikke for deg og slik burde det være. Dessverre skjønner ikke dagens Panerai dette selv og har kødda det til i sine håpløse forsøk på å tilfredstille alle.

Er mykje Panerai har kødda til , blant anna å produsere klokkker med wr30 , bytte til billigere urverk innvendig samtidig som en skrur opp prisane, men å lage 42mm klokker er nok ikkje en av feila. Det er jaggu kjekt å ha en Panerai som kan brukes kver dag også, for eg gikk lei av å ha klokke som en måtte ta av ganske ofte . Når det er sagt so har eg ingen problem med 47mm heller , men eg er nok veldig sær på ka slags 47mm Panerai eg hadde vurdert.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Panerai er (var) ikke for alle og åpenbart ikke for deg og slik burde det være. Dessverre skjønner ikke dagens Panerai dette selv og har kødda det til i sine håpløse forsøk på å tilfredstille alle.
Synes historien til Panerai er veldig interessant, og setter stor pris på modellene som etterligner de «originale» klokkene, men skjønner ikke hvorfor de kun skal holde seg til det... Stengt tatt er jo alle moderne modeller kun kopier av klokkene som ble laget før merket ble tilgjengelig for massene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Suften
Selv har jeg ca 17,5 og kler 44/45 perfekt, 47 er for stort.

Kona, som har Panerai, har ca 14,5-15cm kler sin 774 (44mm) perfekt (med liten OEM Assirulutsumentissimo-reim).

Panerai skal, IMO, være litt store. De skal ikke sitte på armen som en Aquaterra (tilfeldig valgt annen klokke). Derfor syns jeg 42 mm er for smått. Jeg syns Panerai går i feil retning med disse.
Enig i at Panerai skal ha litt «presence» på armen, og det gjør ingenting om klokken ser stor ut. Det er vel få Panerai som sliter med det uavhengig av om den er 40mm eller 47mm.

For min del handler det meste om komfort. Ser for meg at 44mm først begynner å komme til sin rett når man beveger seg mot 7inch eller 17,5cm rundt håndleddet - som i ditt tilfelle.

Tenker det er bra at Panerai lager klokker i flere størrelser så lenge de er tro mot noen grunnleggende prinsipper. Med andre ord er jeg mer usikker om det er riktig vei å gå å produsere klokker med 3-5 ATM.

Synes forøvrig det går litt inflasjon i antall Panerai-varianter med minimale forskjeller, noe som gjør Panerai litt uoversiktlig. Der har Panerai litt å lære av Rolex.
 
Redigert:
Enig i at Panerai skal ha litt «presence» på armen, og det gjør ingenting om klokken ser stor ut. Det er vel få Panerai som sliter med det uavhengig av om den er 40mm eller 47mm.

For min del handler det meste om komfort. Ser for meg at 44mm først begynner å komme til sin rett når man beveger seg mot 7inch eller 17,5cm rundt håndleddet - som i ditt tilfelle.

Tenker det er bra at Panerai lager klokker i flere størrelser så lenge de er tro mot noe grunnleggende prinsipper. Med andre ord er jeg mer usikker om det er riktig vei å gå å produsere klokker med 3-5 ATM.

Synes forøvrig det går litt inflasjon i antall Panerai-varianter med minimale forskjeller, noe som gjør Panerai litt uoversiktlig. Der har Panerai litt å lære av Rolex.

Det grunnleggende prinsippet var at de var store............
 
  • Elsker
Reaksjoner: Genta
Panerai er (var) ikke for alle og åpenbart ikke for deg og slik burde det være. Dessverre skjønner ikke dagens Panerai dette selv og har kødda det til i sine håpløse forsøk på å tilfredstille alle.
Hadde vært kult hvis Panerai kunne overlevd med å kun produsere 47-50mm klokker:) Tror det hadde blitt vanskelig. Så det er mao forståelig at Panerai kompromisser eller tilpasser seg markedet til en viss grad. Hvis ikke går man jo rett i Kodak-fella.

Jeg tenker i så måte at diameteren har mindre å si enn eksempelvis tilnærmingen mot dressklokker, les Due-serien. Ser ikke helt problemet med at Panerai evt opererer med så og si identiske klokker med ulik diameter.
 
Henger meg på @Frik. Jeg er også en stor mann på 194 cm. Synes 47 mm Panerai er helt perfekt, men har også full forståelse for de som liker 42 mm best.Vis vedlegg 223454
Alminnelig mann på 183 her. 47mm er knall. I 2016 holdt jeg på å kansellere en DJ41 fordi 40 var absolutt maks. Man venner seg, så lenge det ikke bygger for høyt
 

Vedlegg

  • 40E1A653-8618-46AE-81D5-286B53F7721A.jpeg
    40E1A653-8618-46AE-81D5-286B53F7721A.jpeg
    362,5 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: urtid