Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Plutselig tilbak. Trodde et øyeblikk at Panerai interessen var gått helt i null før jeg fikk øye på det nye underforumet.

Men har ikke du en mer tidsriktig modell som strengt talt burde vært på det bilde? Skjødesløs blanding av 40 og 60 tallet....
Joda, men det var denne fra «1954», som var med på ferie. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Vet jeg har spurt om dette før, men er det noen der ute som kan dele noen erfaringer med gode (ikke OEM) reimer? Ønsker en myk skinnreim i røft, gjerne lysbrun (nesten gul) utførelse. Har tittet på di Stefano og denne fra TC Straps, som ser ganske bra ut. Men, til de prisene er det jo greit å ikke gjøre bomkjøp, så tenkte jeg skulle høre om noen har erfaringer med disse eller andre som kan anbefales. På forhånd takk!

TC straps:
Vis vedlegg 177649
Har sikkert en 30-40 reimer fra forskjellige leverandører du kan prøve og kjenne på kvaliteten. Vi kan jo møtes igjen en gang igjen i nær fremtid, så kan du «kjenne» på kvaliteten, så vet du litt mer hva en får av de forskjellige :)
 
Hei! Jeg er ikke så bevandret i Panerai-verdenen, da jeg stort sett har holdt meg til Omega og Rolex tidligere. Jeg ønsket å teste ut PAM104 og kjøpte en brukt. Det som appellerte til meg med denne var automatisk opptrekk, dato og størrelsen, som gjør det til en praktisk hverdagsklokke for meg. Er det noen Paneristis som kan dele litt meninger rundt denne modellen? Hva er riktig og hva er galt med PAM104 iht en ekte Paneristis verdier i et Panerai-ur(om det er mulig å si). Woop!

Vis vedlegg 177889
 
Lekkert! Her lages det på bestilling skjønner jeg. Og for en heftig konsentrasjon av Panerai-ur i Tranby-traktene! Synes Tranby/Lier- gjengen bør kunne ta initiativ til en GTG i Oslo etter hvert ;)

Da er vi på saken. Mer info kommer fortløpende
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid
Jeg har en 112... Er egentlig happy som onewatch guy, men 372 ER så nydelig... Vurderer å supplere med en 372..
Blir de for like?
For kjedelig kombo?

Skulle jeg heller gått for en Radiomir?
 
De er mye mindre like enn hva det ser ut som på bilder etter min mening. Kassene er veldig ulike, og gullviserne på 372 gjør seg veldig!

Ja viserne er en av de tingene som gjør den magisk! Litt lenger lug til lug kan bli en utfordring, men den bærer veldig fint til tross for sine 47mm...
 
  • Liker
Reaksjoner: Tampa
Som ihuga Paneristi i noen og tjue år, har jeg hele tiden vært tydelig på at en PAM skal bæres på skinnrem,- ferdig snakka!

Så har årene gått og NATO remmer ble mer akseptert som alternative sko til PAM'ene, men fortsatt var skinnremmene i flertall hos de fleste av oss.

Nylig ble jeg eier av et nytt ur med påmontert STÅLLENKE, skrekk og gru tenkte jeg. Her må det nok et snarlig rembytte til......

Etter noe tid på armen derimot, har jeg nå oppdaget at stållenken (selvsagt med det "gamle" mønsteret på leddene) både er praktisk, behagelig og pen å se på!
Absolutt verdt prisen og anbefales som et alternativ ! (Kr 18K)
20200123_101954.jpg
Vis vedlegg 178822
20200122_155410.jpg
 
Redigert:
Beklager...men Panerai sin lenke er styggere enn mesh! Og jeg HATER mesh!
Meget mulig den er behagelig og praktisk, men det kunne aldri falt meg inn å prøve en gang, pga utseende..

Og jeg er selv lykkelig Paneristi med min 112, så dette er ikke anti-pam oppgulp fra en Rolex-fanboy :)
 
  • Wow
Reaksjoner: Suften
Beklager...men Panerai sin lenke er styggere enn mesh! Og jeg HATER mesh!
Meget mulig den er behagelig og praktisk, men det kunne aldri falt meg inn å prøve en gang, pga utseende..

Og jeg er selv lykkelig Paneristi med min 112, så dette er ikke anti-pam oppgulp fra en Rolex-fanboy :)

Smak og behag...... :mrgreen:
 
Hei! Jeg er ikke så bevandret i Panerai-verdenen, da jeg stort sett har holdt meg til Omega og Rolex tidligere. Jeg ønsket å teste ut PAM104 og kjøpte en brukt. Det som appellerte til meg med denne var automatisk opptrekk, dato og størrelsen, som gjør det til en praktisk hverdagsklokke for meg. Er det noen Paneristis som kan dele litt meninger rundt denne modellen? Hva er riktig og hva er galt med PAM104 iht en ekte Paneristis verdier i et Panerai-ur(om det er mulig å si). Woop!

Vis vedlegg 177889
Riktig er størrelsen og at det er en suveren bruksklokke,feil for de fleste paneristis på den er:
Painted Dial
Cyclops
Viktigste er at du liker den og gled deg til sommeren! Helt rå klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: mgun
Som ihuga Paneristi i noen og tjue år, har jeg hele tiden vært tydelig på at en PAM skal bæres på skinnrem,- ferdig snakka!

Så har årene gått og NATO remmer ble mer akseptert som alternative sko til PAM'ene, men fortsatt var skinnremmene i flertall hos de fleste av oss.

Nylig ble jeg eier av et nytt ur med påmontert STÅLLENKE, skrekk og gru tenkte jeg. Her må det nok et snarlig rembytte til......

Etter noe tid på armen derimot, har jeg nå oppdaget at stållenken (selvsagt med det "gamle" mønsteret på leddene) både er praktisk, behagelig og pen å se på!
Absolutt verdt prisen og anbefales som et alternativ ! (Kr 15K)
Vis vedlegg 178821Vis vedlegg 178822Vis vedlegg 178825
Synes både klokke og lenke er fin! Jeg prøver den gjerne neste gang vi treffes! Kult at du etter over 20 år prøver en PAM med lenke!
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Riktig er størrelsen og at det er en suveren bruksklokke,feil for de fleste paneristis på den er:
Painted Dial
Cyclops
Viktigste er at du liker den og gled deg til sommeren! Helt rå klokke!

Personlig syntes jeg painted er helt greit på 44mm, men dato og auto verk er alltid feil på en PAM ass........... sacre bleu!
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Jeg tror sannelig jeg lander på en 753 som min neste Panerai. Hadde egentlig sett for meg en 560, men nei. Konklusjonen etter mye frem og tilbake er at 8 dagers urverk har liten hensikt, jeg trekker hver dag uansett. Og Radiomir har jeg aldri hatt. Dermed er 753 rett og slett mye for pengene (i Panerai målestokk; alt er relativt). Skal bli spennende å se når jeg får klokka i hus.

Panerai_PAM_753.jpg