Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Klin gjerne til med noen bilder :) lurer fælt på om det er på tide med en Italiener i boksen igjen :cool:
@GrimReaper Glemte helt oppfordringen din jeg. Men her er noen flere bilder. Hvis du ikke har prøvd manuelt verk i 44 mm før, så bør det prøves neste gang du er i Oslo ;)
9E3E3F3F-9353-4CA4-819F-D330079E305E.jpeg
D7BABA5C-22AB-41CD-A531-B99732154B1E.jpeg
BF66CC3B-9369-473D-BE3D-BCB9CB98E5E6.jpeg
688A6129-3F53-407E-9590-E54C95483EA3.jpeg
DB8EE7DC-4F95-4306-9DC3-9E84187CFB29.jpeg
6A50B2A9-852D-4283-AD97-C9B43FCE8233.jpeg
C71618FD-FB6E-473D-A7F4-235C3BEB299A.jpeg
2488B7B9-14A9-44DB-85C9-CF14396FC0F0.jpeg
 
Dårlige greier! Ser et par tråder på andre klokkeforum der f.eks p.9010 verket har mistet hacking funksjonalitet. Men mer penger skal de ha…
 
Hmm. Ja, kan se ut som de har lagt seg på ca. 4k litt avhengig av modell :confused:
Jeg er/veldig sugen på en Panerai om dagen men jeg må innrømme at dette pusher grensene veldig for hva jeg er komfortabel med å betale. Synes jo forrige prisøkning var i grenseland.
 
Jeg er/veldig sugen på en Panerai om dagen men jeg må innrømme at dette pusher grensene veldig for hva jeg er komfortabel med å betale. Synes jo forrige prisøkning var i grenseland.
Ja, ser den. Samtidig er det mye annet i prisleiet 70-80k (litt avhengig av hva du har lyst på) som ikke er i nærheten av å ha samme særpreg som Panerai. En modell i 44 mm med manuelt in-house verk vil ikke skuffe deg ;) Jeg klarer i alle fal ikke bli lei av min!
Hva er det som frister mest?
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og GrimReaper
Ja, ser den. Samtidig er det mye annet i prisleiet 70-80k (litt avhengig av hva du har lyst på) som ikke er i nærheten av å ha samme særpreg som Panerai. En modell i 44 mm med manuelt in-house verk vil ikke skuffe deg ;) Jeg klarer i alle fal ikke bli lei av min!
Hva er det som frister mest?
914 eller 915 er favorittene. Sant det du sier, ikke mye i det prisleiet som gir samme særpreg. Savner 1312'n jeg hadde titt og ofte men neste Panerai har jeg bestemt skal ha bettarini-kasse.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
914 eller 915 er favorittene. Sant det du sier, ikke mye i det prisleiet som gir samme særpreg. Savner 1312'n jeg hadde titt og ofte men neste Panerai har jeg bestemt skal ha bettarini-kasse.
Da har vi samme smak. Jeg hadde også vurdert disse to om jeg skulle handlet i dag. Jeg har jo "broren" til 915 (510). P.5000-verket er glimrende og veldig nøyaktig. Det som er kult med de nye modellene er at de kommer med sandwich, og så liker jeg "Giorni" som erstatning for "Days" :D
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Da har vi samme smak. Jeg hadde også vurdert disse to om jeg skulle handlet i dag. Jeg har jo "broren" til 915 (510). P.5000-verket er glimrende og veldig nøyaktig. Det som er kult med de nye modellene er at de kommer med sandwich, og så liker jeg "Giorni" som erstatning for "Days" :D
Da er vi rimelig like i smaken ja, jeg elsker at det står "giorni" jeg også, det gir den en ekstra touch som jeg setter pris på :) jeg synes også baksiden er pen med innsyn til opptrekksverket.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Har lekt litt med tanken om å bytte ut min 590 til fordel for 915, men synes differansen har vært litt for stor. Dette var vel spikeren i kista for den tanken..
 
914 og 915 er utrolig flotte, men de mangler dessverre innsyn til urverket som 510 har. Det blir kanskje mer toolwatch med baklokk i stål, men-men...

Har vært nære på å bestille 914 flere ganger, men klarer ikke helt å la være å tenke på baksiden. Luksusproblemer er også problemer :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og eidehelg
914 og 915 er utrolig flotte, men de mangler dessverre innsyn til urverket som 510 har. Det blir kanskje mer toolwatch med baklokk i stål, men-men...

Har vært nære på å bestille 914 flere ganger, men klarer ikke helt å la være å tenke på baksiden. Luksusproblemer er også problemer :rolleyes:
Jeg trodde faktisk at de nye modellene også hadde innsyn til verket, men det holder ikke å tro :D Luksusproblemer er dog ikke til å kimse av...(hehe)
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
914 og 915 er utrolig flotte, men de mangler dessverre innsyn til urverket som 510 har. Det blir kanskje mer toolwatch med baklokk i stål, men-men...

Har vært nære på å bestille 914 flere ganger, men klarer ikke helt å la være å tenke på baksiden. Luksusproblemer er også problemer :rolleyes:
Sjekket nettsiden til Bjerke og oversikten over ulike Panerai-modeller. Der er vitterlig 915 avbildet med gjennomsiktig baklokk, mens 914 ikke har det. Tipper dette er en feil i oversikten, det ville i så fall ikke være første gang det skjer...
 
Sjekket nettsiden til Bjerke og oversikten over ulike Panerai-modeller. Der er vitterlig 915 avbildet med gjennomsiktig baklokk, mens 914 ikke har det. Tipper dette er en feil i oversikten, det ville i så fall ikke være første gang det skjer...

Jepp, men sjekk de offisielle sidene til Panerai;)

510 ble eksempelvis levert med sandwich-dial en kort periode, Panerai finner stadig på noe nytt. Tviler på at 914 med glasslokk er lagervare hos Bjerke, men man kan jo ha flaks og finne en utgått serie....
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg