Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Nydelig med aktivitet i Panerai-tråden! Min 372 brukes, om ikke daglig så i hvert fall 4-5 dager i uka! Har vært med meg på alt fra fjelltur til Uranostind 2157 MOH og bading og kajakktur på Sørlandet i år! Kan og skal brukes til alt
Det jeg ønsker, en klokke som er stilig,elegant og tåler juling,,,, hva er vel bedre en en panerai???

• Liker
Reaksjoner: urtid og Simtei
Det letteste er å starte med 372 og 720 som jo er og blir The Ultimate PAM. Så er det minus poeng i kred for hver ting som endres........ Maks kred er da 372 eller 720 i daglig bruk. Mest praktisk med fortsatt ok med kred er 510 eller 560/562 med 8 dagers verk.
[/QUOTE]

Enig, men vil påstå at blant annet både 127 og 249 innbringer flere kredpoeng ;)
1DB274BA-9F92-48F8-9817-1E52E3E2C426.jpeg

Det letteste er å starte med 372 og 720 som jo er og blir The Ultimate PAM. Så er det minus poeng i kred for hver ting som endres........ Maks kred er da 372 eller 720 i daglig bruk. Mest praktisk med fortsatt ok med kred er 510 eller 560/562 med 8 dagers verk.

Enig, men vil påstå at blant annet både 127 og 249 innbringer flere kredpoeng ;)Vis vedlegg 170052
[/QUOTE]
Hva er greia med kred poeng, ???

Enig, men vil påstå at blant annet både 127 og 249 innbringer flere kredpoeng ;)Vis vedlegg 170052
Hva er greia med kred poeng, ???
[/QUOTE]
Det er endel av oss Panerai-idioter som er opptatt av at dagens modeller skal være mest mulig lik klokkene Panerai laget da de leverte klokker til den italienske marinen. Modellene som nevnes ovenfor er nettopp det. Derfor «kredpoeng» ;)

• Liker
Reaksjoner: Entusiastenjoha
Enig, men vil påstå at blant annet både 127 og 249 innbringer flere kredpoeng ;)

Nope, logikken står og tilsier at 127 får trekk for sekundviser’n (fulgte jo med 8 dagers Angulus og Fiddy har jo ikke 8 dagers verk) og 249 får trekk for skiven. 249 er jo faktisk reissue av noe så merkelig som et «rent» Rolex ur. Altså en Rolex Panerai uten noen ting fra Panerai. Er usikkert på om OP skjønte helt hva de gjorde her ass, men et historisk viktig og flott ur.

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: urtid, Run AC og EBH
Endelig litt fart i Panerai tråden. Har jo egentlig meldt meg litt ut fra TS, men får vel bidra med mine to historisk «riktige» da;) Når det endelig er litt diskusjon rundt Panerai.

Pam00721 «kampfschwimmer» og Pam00662 «Egesiano Piccolo»:
539F0944-C7A5-4B93-B246-3902B7AD8980.jpeg

Endelig litt fart i Panerai tråden. Har jo egentlig meldt meg litt ut fra TS, men får vel bidra med mine to historisk «riktige» da;) Når det endelig er litt diskusjon rundt Panerai.

Vis vedlegg 170068

Velkommen «tilbake» @Gin, savner engasjementet ditt!

To stk. nydelige Panerai:)

Vis vedlegg 170068
Fantastisk duo!! Utrolig interessant historie bak begge modellene

• Liker
Reaksjoner: Gin