Panerai-kaféen - løst og fast om Panerai

Enig med dere, liker den godt. Kult med tendenser til buet glass, og fargen på skiven er lekker. Hadde jo vært gøy om dukket opp i "Dagens Panerai" ila nærmeste fremtid!
 
Enig med dere, liker den godt. Kult med tendenser til buet glass, og fargen på skiven er lekker. Hadde jo vært gøy om dukket opp i "Dagens Panerai" ila nærmeste fremtid!
For min del blir teksten nederst på skiven helt feil! Pen klokke ellers, men "paneristi.com" hvor i'en er innlemmet i kronebeskytteren fra Luminormodellene i en Radiomir. Hjelpes o_O
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Swearengen og urtid
For min del blir teksten nederst på skiven helt feil! Pen klokke ellers, men "paneristi.com" hvor i'en er innlemmet i kronebeskytteren fra Luminormodellene i en Radiomir. Hjelpes o_O
Enig der også. Men, jeg synes likevel du skal bestille den, så kan jeg overta den til en god bruktpris;)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Ny Radiomir Paneristi-versjon, i anledning 20-års jubileum for paneristi.com. Hva synes folk om denne? Skiven var lekker, men som andre har kommentert er muligens "paneristi.com" nederst på skiven litt i overkant...?


Vis vedlegg 217827
bilde fra monochrome.
Enig i at .com-logoen var litt mye, men ellers en sabla flott modell!
Finnes vel ingen andre 45mm Radiomir med sandwich, gullvisere og så ren skive?
En krympet 232/elegant 210/enkel 190.
Nesten perfekt!
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid og Tioverti
For min del blir teksten nederst på skiven helt feil! Pen klokke ellers, men "paneristi.com" hvor i'en er innlemmet i kronebeskytteren fra Luminormodellene i en Radiomir. Hjelpes o_O

Jepp, er et paradox at den vel hadde vært mer i Paneristi ånden uten graveringen på skiva. Burde holdt det til baklokket som tidligere.....
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og Genta
Har veldig lyst til å gå til anskaffelse av min første Panerai. Målsetning er at dette skal bli sommerklokken 2021. Modellen jeg har sett meg ut er PAM01028. Ser for meg å kjøpe nytt. Er det noen som har noen erfaringer å dele med tanke på pris? Klokken koster 95 000 hos Bjerke. Er det listepris som gjelder også for Panerai? Ser på Chrono at det er en del forhandlere som selger klokken en del rimeligere (spesielt i USA), men denne gevinsten forsvinner fort når momsen er betalt. Setter pris på alle innspilL!

1603824521033.png
 
Har veldig lyst til å gå til anskaffelse av min første Panerai. Målsetning er at dette skal bli sommerklokken 2021. Modellen jeg har sett meg ut er PAM01028. Ser for meg å kjøpe nytt. Er det noen som har noen erfaringer å dele med tanke på pris? Klokken koster 95 000 hos Bjerke. Er det listepris som gjelder også for Panerai? Ser på Chrono at det er en del forhandlere som selger klokken en del rimeligere (spesielt i USA), men denne gevinsten forsvinner fort når momsen er betalt. Setter pris på alle innspilL!

Vis vedlegg 218757
Heisann! Du setter pris på alle innspill, sier du ;) Her er mine kommentarer:
- Flott skive og klokke!
- Panerai bør ha skinnreim, evt. canvas. Submersible-modellene er selvsagt kule på gummireim.
- Lenkene til Panerai ser helt løk ut i mitt hode. Minner om beltedyr... Veier sikkert et tonn også.
- Hendig størrelse med 42 mm. Men, her råder jeg deg til å prøve 44 mm m/ manuelt opptrekk. Slankere kasser enn på klokkene med automatikkverk. Jeg landet på det selv, etter å ha vært helt overbevist om at jeg skulle ha en 1392. Har aldri angret på at jeg gikk for 510 (44 mm m/ manuelt opptrekk)
- Ved å velge 44 mm m/ manuelt opptrekk får du også 300m WR i stedet for 100. Du har selvsagt ikke bruk for det, men det er kult.:cool:
- Skiven må ikke være blå for å være sommerklokke. Panerai er kule okke som. Men, husk: Kjøp svart skive...
- Lykke til med valget. Panerai blir uansett aldri feil.
 
Har veldig lyst til å gå til anskaffelse av min første Panerai. Målsetning er at dette skal bli sommerklokken 2021. Modellen jeg har sett meg ut er PAM01028. Ser for meg å kjøpe nytt. Er det noen som har noen erfaringer å dele med tanke på pris? Klokken koster 95 000 hos Bjerke. Er det listepris som gjelder også for Panerai? Ser på Chrono at det er en del forhandlere som selger klokken en del rimeligere (spesielt i USA), men denne gevinsten forsvinner fort når momsen er betalt. Setter pris på alle innspilL!

Vis vedlegg 218757

Kjøpte min første Panerai hos Bjerke for nesten et år siden. Prøvde å forhandle pris, men fikk avslag. De kom meg i møte ved å sukre handelen med to OEM-reimer. Kundeforhold kan sikkert ha innvirkning.
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
På 673 synes eg faktisk lenke er litt kult. På andre PAM modeller er eg enig med taler over her: Ser løk ut.

Mine erfaringer i PAM som eg har hatt over litt tid er: 372,312,1312,1351,562.

Av desse er utan tvil 562 mest comfy. Manuelt verk i 44mm kassen er kanon. Likevel er min favoritt 1351. Denne har alt ein PAM skal ha IMO. Og er ganske comfy.

Lykke til med valget:)
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
Takk for svar! Dere gjør det ikke lett for en stakkar...;). Men det gjelder å lytte til erfarne fjellfolk:)

Jeg får ta en tur ned til Bjerke for å prøve. Veldig begeistret for den blå skiva, men er jo tross alt fargeblind - så kanskje jeg bør vurdere svart i stedet...:mrgreen:
 
Har veldig lyst til å gå til anskaffelse av min første Panerai. Målsetning er at dette skal bli sommerklokken 2021. Modellen jeg har sett meg ut er PAM01028. Ser for meg å kjøpe nytt. Er det noen som har noen erfaringer å dele med tanke på pris? Klokken koster 95 000 hos Bjerke. Er det listepris som gjelder også for Panerai? Ser på Chrono at det er en del forhandlere som selger klokken en del rimeligere (spesielt i USA), men denne gevinsten forsvinner fort når momsen er betalt. Setter pris på alle innspilL!

Vis vedlegg 218757

Min første kjøpte klokke kjøpt av AD var en Panerai. Kjøpte den av bjerke og siden jeg bor på vestlandet foregikk handelen over mail/telefon. Alt kan forhandles til en viss grad, jeg klarte hvertfall det og da på telefon og mitt første kjøp av AD som sagt.

Etter den ble de mange brukte panerai. Alt fra 42-47 mm med lenke, gummi, lær, manuelt opptrekk og automat.
Jeg ble veldig påvirket av «harbarka» Paneristier, men tok til slutt til fornuft å kjøpte noe jeg selv ville ha, selv om «alt» er feil med den :mrgreen:

Så som de aller fleste vil si til deg er: Kjøp den klokka du vil ha, uanvhengig av hva alle andre selv vil ha, eller mener man bør kjøpe.
Skal ogaå sies at lenka til Panerai er sykt komfortabel(syntes jeg) og det er mye billigere å kjøpe med lenke for så kjøpe ekstra reimer(noe man uansett vil gjøre) enn å kjøpe lenke i etterkant.

Legger ved et bilde av klokka der alt er «feil» men 100% rett for meg. Submersible i 42mm?!? Lenke?!? Og så til skjorte da?!?
Galematias :oops::mrgreen:
83E07712-3060-4F72-9764-08922CA4C0B9.jpeg
 
Min første kjøpte klokke kjøpt av AD var en Panerai. Kjøpte den av bjerke og siden jeg bor på vestlandet foregikk handelen over mail/telefon. Alt kan forhandles til en viss grad, jeg klarte hvertfall det og da på telefon og mitt første kjøp av AD som sagt.

Etter den ble de mange brukte panerai. Alt fra 42-47 mm med lenke, gummi, lær, manuelt opptrekk og automat.
Jeg ble veldig påvirket av «harbarka» Paneristier, men tok til slutt til fornuft å kjøpte noe jeg selv ville ha, selv om «alt» er feil med den :mrgreen:

Så som de aller fleste vil si til deg er: Kjøp den klokka du vil ha, uanvhengig av hva alle andre selv vil ha, eller mener man bør kjøpe.
Skal ogaå sies at lenka til Panerai er sykt komfortabel(syntes jeg) og det er mye billigere å kjøpe med lenke for så kjøpe ekstra reimer(noe man uansett vil gjøre) enn å kjøpe lenke i etterkant.

Legger ved et bilde av klokka der alt er «feil» men 100% rett for meg. Submersible i 42mm?!? Lenke?!? Og så til skjorte da?!?
Galematias :oops::mrgreen:
Vis vedlegg 218793
Takk for tilbakemelding! Jeg synes din klokke ser rå tøff ut! Også med skjorte! :)Har egentlig vært mest i tvil om 42mm eller 44mm, men får prøve meg frem. Et godt poeng som har blitt påpekt er at 44mm har bedre WR. Det kommer helt sikkert godt med for psyken!

Vi får eventuelt vurdere å starte en egen tråd her på TS: «Oss som liker Panerai på lenke»:mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Påsan
Hei! Akkurat kjøpt meg ny PAM med løklenke. Personlig liker jeg det, hatt en i titan tidligere. Men - hvordan plukker man av ledd? Noen som vet? Vis vedlegg 218999
Huff! Føler meg skyldig her :oops: Jeg angrer litt på at jeg kalte Panerai-lenker for "løk". Burde skrevet at JEG foretrekker skinnreim, men skitt au. Uansett, gratulerer så mye med ny Panerai!!
 
  • Liker
Reaksjoner: urtid og Ove